Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 mar 2009, 20:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

460 na płaskim terenie pali tyle samo co 420. Różnice są w górach. Norma z trasy PL-E-BY dla 420 to 34 a 460 33.5.

A co do awaryjności automatów. Mamy I-shifty z przebiegiem ponad milion i nikt nic nie robił przy tych skrzyniach spisują się bez zarzutu. W jednym aucie do wymiany był tylko jakiś czujnik, ale to drobnostka i kosztował w serwisie 300 zł.


Post Wysłano: 16 mar 2009, 20:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

wujka fh12 460 automat po kraju 31-33L

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 16 mar 2009, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
460 na płaskim terenie pali tyle samo co 420. Różnice są w górach. Norma z trasy PL-E-BY dla 420 to 34 a 460 33.5.

A co do awaryjności automatów. Mamy I-shifty z przebiegiem ponad milion i nikt nic nie robił przy tych skrzyniach spisują się bez zarzutu. W jednym aucie do wymiany był tylko jakiś czujnik, ale to drobnostka i kosztował w serwisie 300 zł.
Jakies nowe prawa fizyki chyba odkryles z tym spalaniem. Juz na osobowkach widac ze ta co ma 100KM pali 7l/100, ale juz ta co ma 150 pali 10l/100.
Wg twojej teorii to jak 420 wciga 34, to teraz sobie kupie 610 - spali 28/100.
Wytlumacz mi w jaki sposob jesli nawet fabryczne dane pokazuja ze samochod mocniejszy pali wiecej, tobie ten sam mocniejszy tobie pali mniej.

Fakty sa takie, po plaskim mocniejszy silnik pali troszke wiecej. A im wieksze gory tym roznica na niekorzysc mocniejszego wieksza.


Post Wysłano: 16 mar 2009, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

A Ty patrze powinieneś zostać wykładowcą na Uniwersytecie parkingowym. Jakbyś nie wiedział, Volvo 420 i 460 to te same silniki tylko jednostka sterująca jest inna. Różnice w spalaniu pochodzą z tego, że auto szybciej pokonuje wzniesienia i szybciej wchodzi na stałą prędkość wyznaczoną na tempomacie(np. 90 km/h). A teorie, które powielasz może sprawdzały się ale w Kamazach.


Post Wysłano: 16 mar 2009, 21:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
A Ty patrze powinieneś zostać wykładowcą na Uniwersytecie parkingowym. Jakbyś nie wiedział, Volvo 420 i 460 to te same silniki tylko jednostka sterująca jest inna. Różnice w spalaniu pochodzą z tego, że auto szybciej pokonuje wzniesienia i szybciej wchodzi na stałą prędkość wyznaczoną na tempomacie(np. 90 km/h). A teorie, które powielasz może sprawdzały się ale w Kamazach.

Widzisz, fakt ze to te same silniki, ale inaczej wysterowane tylko potwierdza moje zdanie. Wytlumacz mi moze, jak uzyskac z tego samego silnika wiecej mocy? Odp jest prosta: zwiekszyc dawke paliwa super doswiadczony kieorwco.

460 napewno lepiej sie rozpedza i lepiej pokonuje wzniesienia. Problem polega na tym, ze poza faktycznie gorzystym terenem 90% jazdy odbywa sie po plaskim. Tzn bez rozpedzania i pokonywania wzniesien. I zadaj sobie pytanie: ktory samochod wiecej potrzebuje paliwa tylko do utrzymania predkosci? 420 czy 460? Odp jest oczywista.

Teraz wyobraz sobie, jedzie 420 i 460 w gore, ten sam tonaz, ten sam bieg te same obroty wiec i ta sama predkosc. Ktory wiecej pali? Odp rowniez jest oczywista.

Przewage 460 ma tylko wtedy gdy roznica mocy pozwala 460 na pokonanie wzniesienia polowką wyzej. Wtedy faktycznie 460 pokonuje szybciej wzniesienie, przy nizszych obrotach a wiec i przy nizszym zuzyciu diesla.
Tylko ze te 40KM to wbrew pozorom nie jest az tak duzo zebym ja jechal biegiem 5,5 a Ty juz pelna 6.


Post Wysłano: 16 mar 2009, 22:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

W sumie nie mam co podejmować dyskusji, bo Twoja wszechwiedza biję wszystkich na głowę. Zapraszam na kurs ekonomicznej jazdy Volvo.


Post Wysłano: 17 mar 2009, 8:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Mylisz pojecia. Na kursie jazdy ekonomicznej ucza jak jezdzic ekonomicznie kazdym samochodem a nie tylko volvo, i nie tylko 460tkami. Jesli bedziesz uwazal na tym kursie, to po skonczeniu obnizy sie srednia spalania ale na wszystkich samochodach. Na 420 tez.

Dane fabryczne producenta mowia ze samochod mocniejszy wiecej pali, logika, jak i doswiadczenie tez. Tylko Ty sie osluchales madrasci i powtarzasz herezje ze mocniejszy to oszczedniejszy. Nic tylko kupowac 600tki i beda palic po 28/100 - tak wychodzi z twojej teorii.


Zreszta, tak jak mowisz, chyba nie masz co podejmowac dyskusji.


Post Wysłano: 17 mar 2009, 8:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 mar 2009, 20:38
Posty: 16
Lokalizacja: Kraków

jak dla mnie na płaskim 460 rzeczywiście ma prawo spalić mniej - szybsze pokonywanie wzniesień (co wcześniej zaznaczył już kolega), poza tym szybsze rozpędzanie się do prędkości żądanej co w sumie przekłada się na krótszy czas pracy silnika w mniej korzystnych obrotach. No i nie zapominajmy że z reguły większa moc to większy moment, a to pozwala na jazdę z daną prędkością na mniejszych obrotach (=mniejszym spalaniu) z porównywalną jednostką o mniejszej mocy (momencie). wszystko oczywiście zależy od oprogramowania, jednostki sterującej itp ale w tym co mówi maderfaker też w sumie jest trochę prawdy :D może niech głos zabiorą kierowcy 420 i 460? :D


Post Wysłano: 17 mar 2009, 14:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
No i nie zapominajmy że z reguły większa moc to większy moment, a to pozwala na jazdę z daną prędkością na mniejszych obrotach (=mniejszym spalaniu) z porównywalną jednostką o mniejszej mocy (momencie). :D
Te samochody maja te same skrzynie i mosty (w zdecydowanej wiekszosci). Wiec w 420 i w 460 sa te same obroty przy np 80km/h, czyli jesli predkosc jest dana to i obroty w obu pojazdach sa takie same. Tylko ze wieksza dawka paliwa w 460 powoduje wieksze spalanie.

Jedyna przewaga 460 jest przy jezdzie pod gore, przy sprzyjajacych okolicznosciach ktore opisalem kilka postow wyzej.


Post Wysłano: 17 mar 2009, 15:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

z tego co kolego mówisz to w silnik d12c o mocy 380 koni to jest to samo co silnik d12c o mocy 460 koni? kolego mylisz się. jest zupełnie inne sterowanie, inny osprzęt silnika. porównując nawet 380'tke do 420'tki są różnice. one nie tylko różnią dawką paliwa. poza tym silniki o tej samej mocy nie muszą palić tyle samo i są nawet spore rozbieżności. Nawet obrotomierze są inne, chodzi mi tutaj o ich zakres. w innych miejscach masz zielone pole.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 17 mar 2009, 15:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
z tego co kolego mówisz to w silnik d12c o mocy 380 koni to jest to samo co silnik d12c o mocy 460 koni? kolego mylisz się. jest zupełnie inne sterowanie, inny osprzęt silnika. porównując nawet 380'tke do 420'tki są różnice. one nie tylko różnią dawką paliwa. poza tym silniki o tej samej mocy nie muszą palić tyle samo i są nawet spore rozbieżności. Nawet obrotomierze są inne, chodzi mi tutaj o ich zakres. w innych miejscach masz zielone pole.
To John twierdzi ze 420 i 460 to ten sam silnik, ja tam nie wiem. Napewno jakies roznice w programowaniu sa.
I oczywiste ze takie same samochody beda palic inaczej w zaleznosci od kierowcy, wiatru, natezenia ruchu itp. Ale ogolna tendecja jest raczej taka, ze im wieksza moc tym wyzsze zuzycie diesla.
Pozatym caly temat powyzej tyczy sie silnika D12D.


Post Wysłano: 17 mar 2009, 17:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

silnik w 380, 420, 460 i 500 jest ten sam. różni się osprzętem i mapą. ale odbiegamy od tematu. jeśli kolego boisz się to weź manuala ale powiem szczerze, że na dobrego manuala naprawdę trudno trafić bo jest ich dużo mniej jak automatów.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 17 mar 2009, 20:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Nigdzie nie pisałem, że i silnik mocniejszy tym mniejsze spalanie. Moja opinia odnosiła się do silników 420 i 460.

Co do pytania Borka. 380 i 460 w silniku D12C różni się tylko oprogramowaniem. W silniku D12D jest tak samo, z tym, że 500 ma 2 sprężarki.


Post Wysłano: 17 mar 2009, 21:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Nigdzie nie pisałem, że i silnik mocniejszy tym mniejsze spalanie. Moja opinia odnosiła się do silników 420 i 460.

Co do pytania Borka. 380 i 460 w silniku D12C różni się tylko oprogramowaniem. W silniku D12D jest tak samo, z tym, że 500 ma 2 sprężarki.
kolego mylisz się. silnik jako sama jednostka ta sama, ale osprzęt do niego jest inny. w 420 są inne kolektory niż w 380 a co za tym idzie i w 460. nawet obrotomierze są inne :)

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 17 mar 2009, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 mar 2009, 23:47
Posty: 20
GG: 0

Cytuj:
silnik w 380, 420, 460 i 500 jest ten sam. różni się osprzętem i mapą. ale odbiegamy od tematu. jeśli kolego boisz się to weź manuala ale powiem szczerze, że na dobrego manuala naprawdę trudno trafić bo jest ich dużo mniej jak automatów.
a czemu na dobrego manuala trafic ciezko?na co trzeba zwracasz szczegulnie uwage przy zakupie??


Post Wysłano: 18 mar 2009, 8:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
a czemu na dobrego manuala trafic ciezko?na co trzeba zwracasz szczegulnie uwage przy zakupie??
Na dobrego manuala trafić trudno, bo jest ich mniej jak automatów. Chińczyki potrafią już kwitnąć na wspornikach kabiny gdzie masz tabliczki znamionowe.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 18 mar 2009, 19:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
Nigdzie nie pisałem, że i silnik mocniejszy tym mniejsze spalanie. Moja opinia odnosiła się do silników 420 i 460.
Cytuj:
460 na płaskim terenie pali tyle samo co 420. Różnice są w górach. Norma z trasy PL-E-BY dla 420 to 34 a 460 33.5.

Nadal twierdzisz ze nie pisales ze mocniejszy spala mniej?


Post Wysłano: 18 mar 2009, 19:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Tak, odnosiło się to do tego:
Cytuj:
Nic tylko kupowac 600tki i beda palic po 28/100 - tak wychodzi z twojej teorii.
Tutaj wychodzi Twoje czytanie ze zrozumieniem.


Post Wysłano: 19 mar 2009, 13:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Pol tego tematu to polemika pomiedzy Toba a mna na temat spalania w zaleznosci od mocy silnika. Ja twierdze ze mocniejszy pali wiecej, a Ty ze mocniejszy pali mniej. Do tego podajesz przyklady, jakies tam wymyslone argumenty, wytykasz mi moja niewiedze :lol: , wysylasz na kurs jazdy ekonomicznej Volvo (ze niby tam mi pokaza jak 460 pali mniej od 420).
A jak juz koncza Ci sie argumenty bo zapedziles sie w rog, to wypierasz sie wszystkiego.

Nawet jak zacytowalem twoje wypowiedzi ktore w oczywisty sposob pokazuja jak piszesz ze mocniejszy zuzywa mniej paliwa to walisz tekstami o nieumiejetnosci czytania ze zrozumieniem, ktore sa calkiem bez sensu i nijak sie odnosza do rozmowy.

Tak jest, jak zabierasz sie do dyskusji znajac tylko zaslyszane teorie najglosniejszych kiero w firmie.
Czemu jak mezczyzna nie przyznasz ze wypisujesz glupoty majac mgliste pojecie o temacie? Lub poprostu nie przestaniesz pisac?


Post Wysłano: 19 mar 2009, 14:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2006, 17:19
Posty: 108
GG: 0
Samochód: Man TGA 18.480
Lokalizacja: Wrocław

Jeśli 420 jest tylko dławioną 460(moc+moment) to bez sensu, no chyba, że jest dławiona aby kosztem mniejszej mocy zwiększyć moment obrotowy, w uproszczeniu moment to przyspieszenie, tak więc po górkach 420 będzie szybciej się zbierać od 460 ale także będzie wyższe spalanie.
W drugą stronę z silnika 420 do 460 km i większego momentu obrotowego raczej się nie da bez zwiększenia pojemności. Ale trzeba by porównać dane techniczne.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: