Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

tak jak w temacie czym się rózni od normalnej?Ile kosztowała by przeróbka?Czy wystarczy zmienić opony?most itp. jest taki sam?

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Post Wysłano: 03 kwie 2009, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Hmm wystarczyło żebyś zmienił opony.. Wtedy oczywiście tacho do legalizacji.. Bo prędkość będzie Ci pokazywał inna niż rzeczywista a co do mostu to najwyżej Ci podskoczą obroty.. zależy od przełożenia jakie masz ale wymiana mostu nie jest konieczna


Post Wysłano: 03 kwie 2009, 23:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
a co do mostu to najwyżej Ci podskoczą obroty..
Raczej odwrotnie. :)


Post Wysłano: 03 kwie 2009, 23:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Jest też inna (niższa) rama, jest to mało znaczące ale jest. Most i zawieszenie o innych parametrach. Pomimo to niewielkim nakładem można go "podnieść". Megi buduje się pod kątem zwiększenia przestrzeni i zmniejszenia masy pojazdów więc nie do konca różnica wynika tylko ze średnicy kół :)


Post Wysłano: 03 kwie 2009, 23:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

A po co przeabiać, założyć regulowane siodło i można ciągnąć naczepy na dużych kołach, na małych zresztą też i masz pojazd uniwersalny.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Sprzedac lub zamienić na standardową.Tym modeli jest mniej na rynku i są coraz popularniejsze.. poszukiwane. Myśle,że to lepszy pomysł jak przeróbki.

_________________
ego


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

Bo mam dokupienia taka scanie a naczepe mam normalna pod zywkłe siodło. Czyli przełozenie jest takie ze mam nizsze obroty ale i przyspieszenie słabsze? Czyli jak wymienie opony to wszystko bedzie normalnie pracowało? Spalanie bedzie identyczne jak wersji nie przerabianej?

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Nie zwracaj uwagi na piszacych ze wymienic kola i zlegalizowac tacho.
Wlozysz w to bardzo duzo pracy i jeszcze wiecej pieniedzy.
- wymiana opon jakies 7000
- trzeba rozebrac most i wymienic na standartowe kolo talezowe i walek ataku, Scania 4 to swierzy samochod wiec uzywek raczej nie bedzie, cena na poziomie 8 - 10 000

Jesli nie wymienisz czesci mostu to samochod bedzie okrutnie slaby na najwyzszych biegach i bedzie zarl kosmiczne ilosci paliwa. Kolega tak przerobil premium, musial ciagle jezdzic na polowce bo samochod nie mial sily sie uciagnac na prostej. Norma skoczyla o 5 litrow na 100km.

Poszukaj sobie innego samochodu, zaoszczedzisz pieniedzy i nerwow.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Jesli nie wymienisz czesci mostu to samochod bedzie okrutnie slaby na najwyzszych biegach i bedzie zarl kosmiczne ilosci paliwa. Kolega tak przerobil premium, musial ciagle jezdzic na polowce bo samochod nie mial sily sie uciagnac na prostej. Norma skoczyla o 5 litrow na 100km.
Ciekawe przyznam, w firmie w której pracowałem szef kupił 3 używki właśnie megi 360 KM, wszystkie skrzynia 8+1, mosty R780 (przełożenie 3.08), "wysokie kociołki". Były gumy 295/60, założyli 315/70, legalizacja tacho i to wszystko. Auta mocą nie odbiegały od innych 360-tek, spalaniem też. A renówka to renówka :twisted: .

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

A obroty przy tej samej predkosci sie przypadkiem nie zmienily? Nie jest przypadkiem tak ze jadac 90km/h silnik ma 1200 obrotow zamiast 1400 - 1500?

Zmieniajac rozmiar opon zmieniasz przelozenie glowne co skutkuje w skrocie tym ze samochod jest slaby.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Chyba nie doczytałes to co napisałem, te przerabiane auta miały przełożenie 3,08, czyli takie jak w typowych ciągnikach, poprostu miały mniejsze kółka wcześniej, obroty coś ponad 1500 i były mocniejsze, a po zmianie były typowymi 360-tkami, tyle że kotły były małe.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Jesli piszesz ze te samochody mialy "typowe" (rozumiem ze od ciagnika na starndartowych kolach np 70tkach) przelozenie, to jezdzac na malych kolach ich predkosc max wynosila jakies 75km/h. Serio sadzisz ze tak bylo?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Nie sądzę bo ja to wiem, tak się składa że "przywleklismy" 4 takie same sztuki, jedna odrazu poszła do "żyda" zreszta ten też przerobił ją na zwykłą. Jesli wiesz to z instrukcją obsługi Scania dostarcza kartkę z podanymi numerami podwozia, lakieru, podstawowych podzespołów takich jak typ silnika, skrzynii biegów, tylnego mostu, zawieszenia...
Tak się składa że akurat jedną taka instrukcję mam w domu i pisze wyraźnie 3.08. A gdy kupowaliśmy miała opony 295/60, to tez pamiętam jak jedną chcieli pod wywrotkę podpinać :lol: . jka bym nie wiedział i nie widział to bym sie nie oddzywał.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Ja nie pytam kto co przywlokl, i co poszlo do zyda a co nie.

Wytlumacz mi jak to mozliwe ze po zmianie rozmiaru ogumienia nie zmienily sie predkosci na poszczegolnych biegach.

Podpowiem Ci: nie jest to mozliwe.

Te samochody albo wczesniej byly przerobione ze standartu na megi (bez zmian w moscie, co powodowalo wyzej opisane przezemnie wady), albo mialy te wady po waszych przerobkach.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Powiem szczerze że kupione były jako megi, przerobione w Polsce na "typówki" i chodziły bez zarzutu, a to co wcześniej holendrzy z nimi wyprawiali to nie mam pojęcia zreszta co mnie to może obchodzić....
Piszesz o prędkościach, więc tak prędkość (szosowa) po legalizacji była taka sama, natomiast zmieniła się prędkość obrotowa silnika na poszczególnych biegach, tzn. z małymi kółkami były większe obroty przy 90 km/h ponad 1500r/ min ile dokładnie nie pamiętam.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Widzisz i o to wlasnie mi chodzilo. Zmienily sie obroty na poszczegolnych biegach i to wlasnie powoduje roznice w spalaniu i subiektywnym odczuciu mocy silnika.
Dlatego aby te wartsci sie nie zmienily (bo ktos to tak zaprojektowal ze 1400 - 1500 przy 90km/h to optimum) po zmianie rozmiaru ogumienia trzeba przerabiac mosty.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
tak jak w temacie czym się rózni od normalnej?Ile kosztowała by przeróbka?Czy wystarczy zmienić opony?most itp. jest taki sam?
w zasadzie trzeba wymienić wszystko.

1. rama ma inną wysokość profilu,
2. silnik ma inne mocowanie i rozmieszczenie osprzętu jest inne,
3. kabina ma inne miejsca mocowania,
4. zawieszenie przednie inne,
5. zawieszenie takich rzeczy ja tłumik jest inne, jak i sam tłumik,
6. zawieszenie tylne,
7. most.

takimi pierdułkami jak tacho czy opony bym sobie głowy nie zawracał bo to kropla w morzu.

to tyle na temat jak z normalnego ciągnika zrobić megę.

natomiast jak przystosować megę do normalnej naczepy - wystarczy wymienić siodło.

zrobić można wszystko, z tej Scanii można zrobić samochód osobowy, motorynkę, czy motolotnię, ale pierwsze - po co?, drugie - kto za to zapłaci?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
1. rama ma inną wysokość profilu,
2. silnik ma inne mocowanie i rozmieszczenie osprzętu jest inne,
3. kabina ma inne miejsca mocowania,
4. zawieszenie przednie inne,
5. zawieszenie takich rzeczy ja tłumik jest inne, jak i sam tłumik,
6. zawieszenie tylne,
7. most.
1. Zgodzę się
2. Podaj jakiś przykład bo w to akurat nie uwierzę.
3. ...do dachu??
4. Tak, często jest na poduszkach.
5. Nie zawsze, a ten tłumik to Sparco???
6. A co konkretnie??
7. Jeśli już to przełożenie, czasem obudowa ale tez nie zawsze.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: