Strona 37 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 135 36 37 38 39162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 mar 2009, 16:08

"Skrócony dzienny odpoczynek to nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej 9h, ale krócej niż 11h. Kierowca może mieć najwyżej trzy skrócone odpoczynki pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku."

Krótka piłka: 3 razy w tygodniu możesz skrócić odpoczynek dzienny do 9h. Jeżeli Twój odpoczynek będzie trwał 10h 59min to będzie to policzone jako skrócony odpoczynek dzienny.


Post Wysłano: 07 kwie 2009, 8:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

ok dzięki, chyba byla to moja nadinterpretacja przepisów, co ciekawe stosowałem się do niej przez cały czas :oops: no ale na naukę nigdy za późno

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 11:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sty 2006, 16:10
Posty: 407
GG: 0
Samochód: duży z naczepą
Lokalizacja: Opolskie

Koledzy potrzebuje porady w jednej kwestii, jak było na forum wcześniej to sorry, ale brak czasu na przeglądnięcie wszystkiego.

Sytuacja wygląda tak: startuję przed południem z Włoch, a o godzinie 01:30 wykorzystując 15h czasu pracy i 10h jazdy (o ile to ma jakieś znaczenie) staję na pauze. Tylko teraz sytuacja jest taka, szef dowozi mi do Austrii innego kierowcę, ja o tej właśnie 01:30 wyciągam z tacho swoją kartę i zakańczam "A" wsiadam z szefem do osobówki i rano jestem w domu, następnego dnia moje auto wróciło na baze i musiałem pojechać je rozładować. I teraz nurtuje mnie pytanie jak się wytłumaczę z "luki" jaką mam na karcie ? Od momentu wyjęcia karty do momentu następnego jej włożenia i wyjazdu minęło około 26h, więc szef mój twierdzi, że nic nie potrzebuję a urlopówki nie może mi wypisać bo nie minęło 45h i taka urlopówka nie ma pokrycia? Może ktoś wie co powinienem zrobić w takiej sytuacji, jak udokumentować to wszystko, żeby wszystko grało, czy może nic mi nie jest potrzebne?

_________________
Jezus też palił !!! wszyscy palili !!! to prawda, tym wszystkich których "uzdrowił"? dał poprostu pare gramow ze swojej plantacji!! ot cała prawda!


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 11:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

Ogólnie jest coś takiego jak "czas dojazdu do pojazdu" (Gdy kierowca sam nie prowadzi). Nie możesz go zaliczyć jako odpoczynek lub przerwa, chyba że masz dostęp do kuszetki.

Jest jeszcze "czas dojazdu do miejsca przejęcia pojazdu, lub gdy kierowca prowadzi pojazd nie objęty regulacją (np osobówkę)". Tu w majestacie prawa wykonujesz "inna pracę"

Tak wygląda prawo.

W praktyce bym na czystej tarczce narysował sobie ręcznie pauzę, a potem właśnie inną pracę.
Tłumaczyłbym się podczas kontroli w taki sposób: Przyjechał zmiennik, włożył tarczkę, razem pospaliśmy i potem szef mnie odwiózł osobówką.

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 11:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 sty 2006, 16:10
Posty: 407
GG: 0
Samochód: duży z naczepą
Lokalizacja: Opolskie

Tzn. od której godziny do której byś narysował pauze i inna pracę ? Bo teoretycznie innej pracy bym chyba od 01:30 rysowac nie mógł bo i tak wcześniej już 15h wykorzystałem a jak mówię od momentu wyjęcia karty do następnego ruszenia minęło mi 26h więc co mam na 2 tarczkach na 26h narysowac sobie pauze?
zastanawialem sie tez o zaswiadczeniu z firmy z zakreslonym polem "prowadzil pojazd ....." ale to przecież niewliczane w pauze, a kurde sam nie wiem .... pewnie sie przy kontroli dowiem :lol:


p.s. no teraz dopiero zauważyłem dopiskę, i zaczynam rozumieć Twój tok myślenia, może to faktycznie jakieś wyjście ...
tylko w tym pomyśle też jest mankament,bo jak kontrola bedzie upierdliwa to wystarczy ze wepna sie w tacho i zobacza ze nie mogłem uznac tego za pauze bo moze i spałem ale autoo 01:30 leciało od razu dalej hymmm

_________________
Jezus też palił !!! wszyscy palili !!! to prawda, tym wszystkich których "uzdrowił"? dał poprostu pare gramow ze swojej plantacji!! ot cała prawda!


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 12:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

Cytuj:
Tzn. od której godziny do której byś narysował pauze i inna pracę ? Bo teoretycznie innej pracy bym chyba od 01:30 rysowac nie mógł bo i tak wcześniej już 15h wykorzystałem a jak mówię od momentu wyjęcia karty do następnego ruszenia minęło mi 26h więc co mam na 2 tarczkach na 26h narysowac sobie pauze?
zastanawialem sie tez o zaswiadczeniu z firmy z zakreslonym polem "prowadzil pojazd ....." ale to przecież niewliczane w pauze, a kurde sam nie wiem .... pewnie sie przy kontroli dowiem :lol:


p.s. no teraz dopiero zauważyłem dopiskę, i zaczynam rozumieć Twój tok myślenia, może to faktycznie jakieś wyjście ...
To jest tak, że jak się zatrzymałeś po tych 15h pracy (10h jazdy) to musisz jak wiadomo odbębnić pauzę.
Pauza Ci się nie liczy jak jedziesz osobówką.
Chociaż można tu wmawiać, że się po zdaniu auta nocowałeś w hotelu/motelu/zajeździe, a po 9, czy tam 11h pauzy szef Cię odwiózł.

A co do tych 26h. Tak, dwie tarczki. Na jednej rysujesz łóżka i inną pracę, potem zaczynasz drugą i rysujesz na niej 2h innej pracy i ją wkładasz do auta by rysowało już tacho.

Nie sugeruj się tylko bezwarunkowo tym co piszę. Sam nie jestem ekspertem. To co napisałem to tylko rozwiązanie jakiego ja bym użył. Może ktoś bardziej otrzaskany napisze to lepiej.

PS: Z tym hotelem to może i by wydało. Chyba nikt np po 1,2 m-cach nie buszowałby za rachunkiem za ten nocleg :)

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 13:24

Ja mam następujący problem:

W hurtowni pracuje dwóch kierowców. Obaj jeżdżą autem na zmianę w ciągu dnia. Jeden kierowca przykładowo zaczyna jazdę o 8 i kończy o 10, a drugi kierowca zajmuje się inną pracą w tym czasie. Następnie po powrocie pierwszego kierowcy o 10, drugi zaczyna jazdę o 10.30 i jeździ do 12. Potem jest znowu taka zmiana (oczywiście godziny przykładowe). Czy w takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem jest po skończonej jeździe wyciąganie tarczki i na czas gdy kierowca wykonuje inną pracę rysowanie tego na odwrocie tarczki (nie może swojej mieć w tacho, bo jeździ w tym czasie drugi kierowca), a gdy ponownie ma jechać, to wkłada tarczkę i rejestruje swój czas jazdy?


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 14:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2817
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Ja mam następujący problem:

W hurtowni pracuje dwóch kierowców. Obaj jeżdżą autem na zmianę w ciągu dnia. Jeden kierowca przykładowo zaczyna jazdę o 8 i kończy o 10, a drugi kierowca zajmuje się inną pracą w tym czasie. Następnie po powrocie pierwszego kierowcy o 10, drugi zaczyna jazdę o 10.30 i jeździ do 12. Potem jest znowu taka zmiana (oczywiście godziny przykładowe). Czy w takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem jest po skończonej jeździe wyciąganie tarczki i na czas gdy kierowca wykonuje inną pracę rysowanie tego na odwrocie tarczki (nie może swojej mieć w tacho, bo jeździ w tym czasie drugi kierowca), a gdy ponownie ma jechać, to wkłada tarczkę i rejestruje swój czas jazdy?

A wiec tak wsiada pierwszy kierowca jeździ od 8 do 10 potem wyjmuje tarczkę i bierze ja ze sobą.
Wsiada drugi i jeździ od 10 do 12. Następnie przychodzi kierowca pierwszy ze swoja tarczka i rysuje na odwrocie pauzę od 10 do 12 i opisuje ze znajdował się poza samochodem którym w tym czasie jeździł inny kierowca. Wkłada tarczkę i jedzie.


Jeśli nie ma cie w aucie a jeździ ktoś inny to pod żadnym pozorem nie możesz zostawić tam swojej tarczki. Tarczka jest dokumentem rejestrujacym twoja aktywnosc wiec powinienies miec ja przy sobie

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 16:55

Tylko jest kwestia czy podczas gdy prowadzi drugi kierowca ten pierwszy powinien wyrysować na odwrocie pauzę czy inną pracę, bo tak na prawdę to pracuje wykonując inne czynności.


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 17:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Tylko jest kwestia czy podczas gdy prowadzi drugi kierowca ten pierwszy powinien wyrysować na odwrocie pauzę czy inną pracę, bo tak na prawdę to pracuje wykonując inne czynności.

A to już wynika ze stosunku pracy. Jeżeli jest zatrudniony jako kierowca, to obowiązują go przepisy ustawy o czasie pracy kierowców i powinien wykreślić ręcznie właściwą aktywność (inna praca lub dyżur). A jeżeli jest pracownikiem fizycznym i jazda takim autem jest traktowana jako praca dodatkowa, czyli wspomaga podstawową (np. transport sprzętu niezbędnego do pracy), to nie trzeba korzystać z tachografu. Ale skoro mowa o pracy w hurtowni, czyli pewnie w charakterze kierowcy, więc trzeba oznaczyć odpowiednio czas spędzony na pracy w magazynie - na pewno to nie będzie pauza. I bardzo ważną rzeczą jest, że po 6 godzinach pracy należy zrobić 30 minut pauzy :!: Jazda + praca nie może trwać łącznie dłużej jak 6 godzin.


Post Wysłano: 11 kwie 2009, 19:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2817
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Tak jak kolega Pazdz powiedzial z tym ze nam na kursie na przewoz rzeczy byly inspektor powiedzial ze pauze mozna wyrysowac poniewaz oni i tak nie dojda co ty robiles czy lezales w domu na lozku czy np jezdziles widlakiem po placu

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 12 kwie 2009, 16:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2008, 18:48
Posty: 29
GG: 0
Samochód: Iveco 180-30 4x4 + HMF
Lokalizacja: Wschód

jak wygląda czas pracy kierowcy wykonujący transport na potrzeby własne czyli 12h pracy jak wyglądają pauzy ? 4,5 45min przerwy 4,5 i co dalej ??? koparka ładuje ziemie z wykopu na wywrotkę i odwożę ją jakieś 2km w obie strony - kierowanie nie jest moim głównym zajęciem

a druga sprawa jadę z kręgami albo żwirem do budowy oczyszczalni albo przyłącza wodociągowego rozładunek i zostawiam pojazd i pracuje przy budowie oczyszczalni albo przyłącza i jaki czas pracy mnie obowiązuje ?

_________________
Prawo jazdy kat: B, B+E, C, C+E;
--------------------------------
Koparko-ładowarka, koparka kołowa, minikoparka


Post Wysłano: 12 kwie 2009, 21:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2006, 19:08
Posty: 100
GG: 0
Samochód: Scania 124L 420
Lokalizacja: Gniezno

Witam! Mam problem z jazda w porze nocnej a mianowicie czy ten przepis jest faktycznie przestrzegany w Polsce (przez ITD)? Jesli tak to prosze o podanie godzin uznawanych za pore nocna(od... do...).


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 10:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2007, 13:37
Posty: 21
Lokalizacja: Mosina k/Poznania

Witam.
Mam jechać do Danii z innym kierowcą, a sytuacja jest taka:
Jedziemy z pod Poznania w podwójnej obsadzie:
-Kierowca jedzie 4.5h
-Ja jadę 4,5h
-Kierowca jedzie resztę
-dojeżdżamy na parking w Danii, ja przesiadam się do swojego samochodu i jadę dalej

Jak widać pierwszą część jady mamy w podwójnej obsadzie, następnie rozstajemy się i każdy jedzie dalej sam.
Pytanie jest takie. Czy po przesiadce do swojego samochodu cały dzień pracy mam traktować jako jazda solo, czy w podwójnej obsadzie?


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 10:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2817
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Po przesiadce do swojego auta jedziesz tyle ile ci zostało i robisz pauzę jak w pojedynczej

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 10:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
Po przesiadce do swojego auta jedziesz tyle ile ci zostało i robisz pauzę jak w pojedynczej
Od kiedy to zaczynając jazdę w podwójnej obsadzie, można się nagle rozdzielić, i każdy sobie jedzie swoim samochodem ? Jesteś pewny tego co napisałeś ?

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 12:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 maja 2007, 13:37
Posty: 21
Lokalizacja: Mosina k/Poznania

Cytuj:
Cytuj:
Po przesiadce do swojego auta jedziesz tyle ile ci zostało i robisz pauzę jak w pojedynczej
Od kiedy to zaczynając jazdę w podwójnej obsadzie, można się nagle rozdzielić, i każdy sobie jedzie swoim samochodem ? Jesteś pewny tego co napisałeś ?
No i tu właśnie jest problem. Szef chce nas wysłać w podwójnej, żeby szybciej dojechać i się załadować, ale jak ten problem rozwiązać?
W przypadku pojedynczej, czy podwójnej obsady nie byłoby problemu, ale tu jest tryb mieszany i nie mogę nigdzie znaleźć jakiegoś przepisu prawnego aby to pogodzić.


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 12:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

www.jeszke.org/aktualny_czas_pracy_kierowcy2008.pdf

koniec strony drugiej, początek strony trzeciej.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 12:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2817
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Cytuj:
Po przesiadce do swojego auta jedziesz tyle ile ci zostało i robisz pauzę jak w pojedynczej
Od kiedy to zaczynając jazdę w podwójnej obsadzie, można się nagle rozdzielić, i każdy sobie jedzie swoim samochodem ? Jesteś pewny tego co napisałeś ?
Tak nam tłumaczyli na kursie na przewóz osób z tym ze najlepiej by było jak by przed ruszeniem po rozdzieleniu zrobił pauzę 9h i wtedy na nowym tacho zaczął jazdę w pojedynczej. Ale jesli dojezdza do swojego auta i zostalo mu jazdy to moze dojechac do limitu i wdy normalnie sie wypauzowac z tym ze na odwrocie tacho pisze ze zmiana auta

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 13 kwie 2009, 12:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2008, 18:48
Posty: 29
GG: 0
Samochód: Iveco 180-30 4x4 + HMF
Lokalizacja: Wschód

jeszcze raz moje pytanie - nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi ew. proszę o podanie jakiejś ustawy to sam doczytam ;/

Cytuj:
jak wygląda czas pracy kierowcy wykonujący transport na potrzeby własne czyli 12h pracy jak wyglądają pauzy ? 4,5 45min przerwy 4,5 i co dalej ??? koparka ładuje ziemie z wykopu na wywrotkę i odwożę ją jakieś 2km w obie strony - kierowanie nie jest moim głównym zajęciem

a druga sprawa jadę z kręgami albo żwirem do budowy oczyszczalni albo przyłącza wodociągowego rozładunek i zostawiam pojazd i pracuje przy budowie oczyszczalni albo przyłącza i jaki czas pracy mnie obowiązuje ?

_________________
Prawo jazdy kat: B, B+E, C, C+E;
--------------------------------
Koparko-ładowarka, koparka kołowa, minikoparka


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 37 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 135 36 37 38 39162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: