Sprzęgło uzywasz
tylko do ruszania i zatrzymania się.
Na wybieraku skrzyni biegów masz selektor. Podobny do
pstryka od grup biegów czy półbiegów.
Rozpedzasz się:
Sprzęgło bieg 1,1 - ruszasz, później odejmujesz ciutkę gazu i przełączasz selektor na 1,2 i gaz. Następnie selektor, puszczasz ciutkę gazu i dajesz 1,3 i gaz. I tak aż do pełnej czwórki lub jak kto woli do 4,3
Aha. Wszystko odbywa się bez sprzęgła.
Redukcja :
Tutaj mógłbym Cię poprosić o napisanie jak Ty redukujesz biegi i skąd wiesz jaki bieg i przy jakiej prędkości zapiąć aby nie kichnął lub nie przekręcić silnika. Po prostu to czujesz i tyle. Wiesz że np. przy prędkości 60 km/h możesz mu zapiąć niską czwórkę jak również niską trojkę jeżeli w perespektywie masz przyspieszenie.
Podsumowując. To może wydać się że przyspieszanie lub redukcja odbywa się przez długi okres czasu lub jest bardzo skomplikowana. Jednak jeżdżąc z tą skrzynią widzę iż jest wręcz odwrotnie. Wszystko dzieje się szybciej i nie traci się czasu na sprzęgło.