Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 kwie 2009, 21:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2009, 21:02
Posty: 121
GG: 0
Samochód: iveco eurocargo '08,Ducato 2.8 JTD
Lokalizacja: SCI

Jako,że jest to mój pierwszy post na tym Forum,to chciałbym się ładnie przywitać z wszystkimi :)
Nie ukrywam,że dopiero rozpoczynam "ciężarową" przygodę,więc proszę o wyrozumiałość jeżeli moje pytania wydadzą Wam się dziwne,a może nawet śmieszne.... :oops:,ale do rzeczy.Otóż-jesteśmy posiadaczami nowego Iveco Eurocargo i po uruchomieniu silnika wszystko jest OK,ale po chwili/przy otwartych drzwiach kabiny/słychać narastający klekot(za kabiną z mojej strony).Po chwili on ustaje po "fuknięciu"powietrza(????).Po przejechaniu kilku kilometrów po otwarciu drzwi znowu to słyszę...Po zaparkowaniu,wysprzęgleniu i zaciągnięciu hamulca znowu cisza....Może jest to normalne-dlatego proszę o wyjaśnienie co to jest.Auto jest na gwarancji,ale na razie nie chcę jechać na serwis,żeby nie było :lol: z mojego "problemu".Z góry dziękuję za odpowiedzi i wyjaśnienie 'zjawiska'.

_________________
Iveco--> viewtopic.php?f=44&t=21648


Post Wysłano: 29 kwie 2009, 22:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2007, 0:05
Posty: 272
GG: 7218297
Samochód: xf106
Lokalizacja: CB

jak go odpalisz to zaciagnij wszystkie hamulce i postaraj sie jakoś wejśc pod samochód bo prawdopodbnie cos jest luźne i "klekocze"


Post Wysłano: 30 kwie 2009, 8:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Nie właź pod samochód tylko jedź na serwis.
Po to jest gwarancja. Korzystaj z niej puki możesz.


Post Wysłano: 30 kwie 2009, 9:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

jest to odgłos pasków klinowych sprężarki.

sprężarkę napędzają dwa paski klinowe i obciążenie ich wzrasta stopniowo osiągając maksymalną wartość tuż przed spuszczeniem powietrza przez zawór główny.

odgłos taki jest rzeczą normalną z tym że siła tego odgłosu nie powinna zbyt być duża.
odgłos ten zwiększa się wraz ze zużyciem pasków kliowych.
często jest tak że paski te zużywają się w różnym stopniu.

musiałbyś obejrzeć te paski, sprawdzić ich naciąg i sprawdzić czy jeden z nich nie jest bardziej wyciągnięty, lub nie ma śladów uszkodzeń mechanicznych.

paski te zawsze wymienia się razem (parami), jeżeli wymienisz tylko jeden to będziesz miał zawsze to klekotanie głośne.

uwaga: tylko żeby nie wpadło Ci do głowy oglądać te paski przy pracującym silniku!

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 30 kwie 2009, 11:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2009, 21:02
Posty: 121
GG: 0
Samochód: iveco eurocargo '08,Ducato 2.8 JTD
Lokalizacja: SCI

Dziękuję za wskazówki!A może to być docisk sprzęgła?Ktoś słysząc to-postawił mi taką diagnozę.

_________________
Iveco--> viewtopic.php?f=44&t=21648


Post Wysłano: 30 kwie 2009, 14:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

jeżeli "kończy się" docisk pedał sprzęgła bierze coraz wyżej, aż któregoś pięknego dnia koło zamachowe zostaje sprzęgnięte na stałe.

do tego wcześniej po położeniu stopy na pedale sprzęgła czuć lekkie pulsowanie.

jeżeli wypadłaby któraś ze sprężyn tarczy sprzęgłowej, to odgłosy zależne byłyby od obrotów silnika i milkłyby po naciśnięciu pedału sprzęgła.

jeżeli zaś nadmiernie zużyte będzie łżysko oporowe będzie huczeć, ale po nacisnięciu pedału sprzęgła ucichnie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 30 kwie 2009, 15:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2009, 21:02
Posty: 121
GG: 0
Samochód: iveco eurocargo '08,Ducato 2.8 JTD
Lokalizacja: SCI

Również dziwne wydawało się dla mnie,że docisk sprzęgła..Nic,wkrótce postaram się sprawdzić te paski,lub pojadę na serwis.Dziękuję

_________________
Iveco--> viewtopic.php?f=44&t=21648


Post Wysłano: 01 maja 2009, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2007, 0:05
Posty: 272
GG: 7218297
Samochód: xf106
Lokalizacja: CB

Kazalem ci wejsc pod samchód zeby zobaczyc wlasnie czy nie sa juz zuzyte 2 paski od turbiny . Nie mów takich pierdołow zeby kożystał z gwarancji bo lepiej miec jakotakie pojecie ... niz mieli by w serwisie mu gadać ze to nie podlego gwarancji i takie gadanie ;/


Post Wysłano: 01 maja 2009, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
Kazalem ci
Kazać możesz psu, conajwyżej no i jeśli Cie posłucha.
Cytuj:
Nie mów takich pierdołow
Jak już to nie mów pierdół.
Cytuj:
kożystał
'
korzystał
Cytuj:
2 paski od turbiny
2 paski od turbiny?
Cytuj:
bo lepiej miec jakotakie pojecie ... niz mieli by w serwisie mu gadać ze to nie podlego gwarancji i takie gadanie ;/
Naprawde myślisz, że ktoś kto po raz pierwszy analizuje jakikolwiek pasek klinowy jest w stanie dobrze ocenić jego stan, naciąg itd?


Post Wysłano: 03 maja 2009, 10:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
2 paski od turbiny
Chyba ktoś tu nowa mechanikę tworzy

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 03 maja 2009, 18:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

dlaczego zawsze jest tak, że na konkretnie zadane pytanie pierwszych parę/kilka opowiedzi piszą ludzie, którzy nie powinni pisać na ten temat?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 03 maja 2009, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Takie jest prawo dżungli

A tak na serio trochę zajmuje się mechanika z racji zamiłowania,kierunku szkoły , itp

Ale tak nie rozumiem o co chodzi z fuknięciem powietrza czyli ze co jest strzał w okolicach filtra powietrza czy co ale z tego co wiem filtr jest z przodu.

Klekot w silniku może być z wielu powodów np złe działający wtryskiwacz, uszkodzona panewka, czy choćby uszkodzone mocowanie silnika.

Dla mnie jeśli auto jest nowe czyli na gwarancji to nie widzę innej opcji niz serwis bo po co sie samemu męczyć

A tak Cyryl na marginesie z tego co się do tej pory spotkałem sprężarki były napędzane spalinami a nie paskami jak w tym przypadku. Sadze ze jeśli by były za luźne paski to auto nie miało by mocy

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 03 maja 2009, 21:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

ciucma o czym Ty gadasz?
:lol: :lol:

Tu nie chodzi o turbosprężarke.


lol


Post Wysłano: 03 maja 2009, 21:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Niech chłopak pojedzie na serwis skoro to nowe auto i jest na gwarancji. Jeżeli nie zna się na mechanice lub nie czuje się na siłach to po co go namawiać na jakąś ingerencję w autko. Tym bardziej że kolega nie miał wcześniej do czynienia z ciężarówkami.
Już nie jednemu domorosłemu mechnikowi odmawiano naprawy z tytułu gwarancji z powodów prób napraw we własnym zakresie.
Cóż, lepiej jest pisać kompresor a nie sprężarka. Wtedy problemu skrótu myślowego nie powinno być.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 03 maja 2009, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ten klekot to może być klekotanie zaworków w głowicy sprężarki gdy wzrasta ciśnienie do maksymalnego przed otwarciem zaworu bezpieczeństwa w osuszaczu który wypuszcza nadmiar powietrza z układu pneumatycznego :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 maja 2009, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
ciucma o czym Ty gadasz?
:lol: :lol:

Tu nie chodzi o turbosprężarke.


lol

O kur** rzeczywiście walnąłem babola chodzi oczywiście o sprężarkę powietrza mój błąd

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 23 lip 2009, 19:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2009, 18:30
Posty: 16
GG: 0

W nowym Eurocargo jest to odgłos kompresora powietrza.Zrób taki test i sam zobaczysz: Uruchom silnik,ustaw na wyświetlaczu tak żeby pokazywało ci ciśnienie powietrza w układzie i obserwuj.Zobaczysz że jak kompresor nabije powietrza to "klekot" ucichnie , później jak naciśniesz kilka razy hamulec nożny i ciśnienie w układzie zmaleje to "klekot" znowu się pojawi.Ucichnie jak kompresor dobije ciśnienia.Pozdrawiam.


Post Wysłano: 23 lip 2009, 22:58

Najlepiej nic nie kombinuj tylko naginaj na serwis. Auto na gwarancji więc lepiej nie pchać rąk tam gdzie nie trzeba :] Serwis jest od tego, żeby postawić diagnozę i wyleczyć samochodzik :mrgreen:


Post Wysłano: 24 lip 2009, 7:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2009, 21:02
Posty: 121
GG: 0
Samochód: iveco eurocargo '08,Ducato 2.8 JTD
Lokalizacja: SCI

Cytuj:
W nowym Eurocargo jest to odgłos kompresora powietrza.Zrób taki test i sam zobaczysz: Uruchom silnik,ustaw na wyświetlaczu tak żeby pokazywało ci ciśnienie powietrza w układzie i obserwuj.Zobaczysz że jak kompresor nabije powietrza to "klekot" ucichnie , później jak naciśniesz kilka razy hamulec nożny i ciśnienie w układzie zmaleje to "klekot" znowu się pojawi.Ucichnie jak kompresor dobije ciśnienia.Pozdrawiam.
To prawda-kolega ma rację.To "normalne" i przy innych Eurocargach też to słyszałem.Dziękuję wszystkim za pomoc.

_________________
Iveco--> viewtopic.php?f=44&t=21648


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: