Strona 40 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 138 39 40 41 42162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 maja 2009, 11:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sty 2009, 17:49
Posty: 19
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Jak to jest? poprawcie mnie.
Jade sobie lawetą 4godz 30, pozniej odpoczynek 45, następne 4godz 30 min i mogę sobie podciągnąć jeszcze 2 godz?
4,5h jazdy, 45 min przerwy, 4,5 jazdy, 45 min przerwy i ewentualnie 2 razy w tygodniu 1h jazdy czyli przedłużenie czasu jazdy do 10h, ale ważna jest ta druga pauza 45 min.

Przeczytaj temat, w którym się wypowiadasz.
ok, będę jechał te 10 godz to po jakim czasie mogę znowu zasiąść za kółko?


Post Wysłano: 10 maja 2009, 11:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Po 11 godzinach, trzy razy w tygodniu po 9.

_________________
---


Post Wysłano: 15 maja 2009, 11:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 cze 2007, 12:24
Posty: 73
GG: 2805106

Cytuj:
Sejm rozpatrzył poprawki Senatu wprowadzone do ustawy o czasie pracy kierowców. Zmiany dotyczą m.in. zasad ewidencjonowania czasu pracy kierowców. Taką ewidencję będzie można prowadzić w formie zapisów na wykresówkach, wydruków danych z karty kierowcy i tachografu cyfrowego, plików elektronicznych pobranych z karty kierowcy i tachografu cyfrowego. Dopuszczalne będą też inne dokumenty potwierdzające czas i rodzaj wykonywanej czynności, a także rejestry opracowane na podstawie wydruków czy plików pobranych z karty kierowcy i tachografu cyfrowego. Takie rozwiązanie jest bardzo korzystne, bo w praktyce ogranicza się do przechowania danych, które same się rejestrują w urządzeniach zamontowanych w pojazdach. Firma będzie musiała przechowywać ewidencję przez trzy lata po zakończeniu okresu nią objętego.

Ponadto Sejm dostosował przepisy ustawy dotyczące limitowania pracy kierowcy w związku z jej wykonywaniem w porze nocnej do dyrektywy 2002/15/WE w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności transportu drogowego w trasie. Zgodnie z nowym brzmieniem art. 21 ustawy, jeżeli praca jest wykonywana w porze nocnej, jej czas w wypadku kierowcy nie może przekraczać dziesięciu godzin w danej dobie.

Nowelizacja ustawy o czasie pracy kierowców czeka już na podpis prezydenta.
http://www.grupaimage.pl/i301#news14396


Post Wysłano: 15 maja 2009, 17:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2007, 22:38
Posty: 12
Lokalizacja: Województwo Śląskie

Witam
Podpowiedzcie mi, jak czas pracy kierowcy ma sie do czasu pracy kierowcy kontrolowanego przez PIP. Można jeździć zgodnie z przepisami o czasie pracy kierowców, ale niezgodnie z przepisami PIP?


Post Wysłano: 19 maja 2009, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Jak udokumentować dni wolne ?
Cytuj:
Warszawa, dnia sierpnia 2007 r.

MINISTERSTWO TRANSPORTU
Departament Dróg i Transportu Drogowego
Nr: TD-6-076-1027/2007

Pan
Mieczysław Marosz
Dyrektor Biura
Polska Izba Gospodarcza
Transportu Samochodowego i Spedycji
Warszawa

Szanowny Panie Dyrektorze!
W odpowiedzi na postawioną kwestię i zadane drogą elektroniczną pytanie, przedstawiamy poniżej stanowisko Departamentu Dróg i Transportu Drogowego.

Problem:
„Przewoźnicy pytają, w jaki sposób mają udokumentować dzień wolny od pracy, np. soboty lub niedziele i święta oraz dni robocze, w których odbierają dni wolne za przepracowane godziny w tych dniach. W większości, w tych przypadkach, kierowcy wykorzystują także odpoczynek dobowy lub tygodniowy, na udokumentowanie którego dotychczas wypełniali tzw. żółte tarczki do tachografu. Obecnie nie ma gdzie takich sytuacji zaznaczać i dokumentować."

Wyjaśnienie:
Ponieważ jest to zagadnienie związane ze stosowaniem przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006, które obowiązuje w Polsce bezpośrednio od 11.04.2007 r., zwróciliśmy się do Dyrekcji ds. Transportu i Energii w Komisji Europejskiej w Brukseli (DG TREN KE). Poniżej przedstawiamy stanowisko wynikające zarówno z informacji Komisji Europejskiej, jak i konsultacji z Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego w Warszawie (GITD).
Przepisem art. 26 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 zmieniony został art. 15 ust. 2 (akapit drugi) rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie stosowania urządzeń rejestrujących w transporcie drogowym. Przepis ten ma następujące brzmienie: „Jeżeli w wyniku oddalenia się od pojazdu kierowca nie jest w stanie używać urządzeń zainstalowanych w pojeździe, to okresy, o których mowa w ust. 3 tiret drugie lit. b), c) i d)1:

a) wprowadza się na wykresówkę, ręcznie, w drodze automatycznej rejestracji lub innym sposobem, czytelnie i nie brudząc karty - jeśli pojazd wyposażony jest w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem I2, lub
b) wprowadza się na kartę kierowcy przy użyciu urządzenia do ręcznego wprowadzania danych, w jakie wyposażone jest urządzenie rejestrujące - jeśli pojazd wyposażony jest w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem IB2.
Jeśli pojazdem wyposażonym w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem IB jedzie więcej niż jeden kierowca, kierowcy ci upewniają się, że ich karty kierowcy zostały włożone w odpowiednie otwory tachografu."

W praktyce, przepis ten stosuje się następująco:
1) jeśli kierowca prowadzi pojazd z tachografem analogowym, przerwy w pracy lub odpoczynek (dzienny czy tygodniowy) dokumentuje na dwa sposoby:
a) zaznacza na odwrotnej stronie wykresówki, w odpowiednim polu, właściwy piktogram wraz z godziną i datą; może też - po polsku - napisać, jaki to był rodzaj
odpoczynku,
b) nie wyjmuje wykresówki z tachografu i wybiera odpowiedni piktogram za pomocą urządzenia rejestrującego.
Jeśli kierowca nie wykona żadnej z dwóch powyższych opcji, na wykresówce nie będzie żadnego zaznaczenia, po prostu - brak zapisu. Kontroler może uznać to za dowód odbierania przez kierowcę odpoczynku. Jeśli jednak okaże się, że w tym czasie kierowca pracował, brak zapisu będzie potraktowany jako naruszenie przepisów socjalnych i podstawa do nałożenia kary;

2) jeśli kierowca prowadzi pojazd z tachografem cyfrowym (i oczywiście, używa własnej karty kierowcy) - przerwy w pracy lub odpoczynek (dzienny czy tygodniowy) dokumentuje następująco:
a) w sytuacji, kiedy rozpoczyna przewóz, po odebranych dniach wolnych - wkłada kartę kierowcy do tachografu i odpowiada na zapytanie urządzenia, wstawiając odpowiedni piktogram wraz z godziną i datą,
b) w sytuacji, kiedy - po zakończonym przewozie - decyduje się na pozostawienie karty kierowcy w tachografie cyfrowym i odbiera odpoczynek, wtedy - wprowadza do urządzenia odpowiedni piktogram.

Jeśli kierowca nie wykonał żadnej z tych czynności, na wyświetlaczu lub na wydruku z tachografu cyfrowego pojawi się znak zapytania „?". Dla kontrolera, jak wyżej - może to oznaczać, że był odebrany odpoczynek. Jeśli jednak okaże się, że w tym czasie kierowca pracował, brak zapisu w tachografie i na karcie, będzie potraktowany jako naruszenie przepisów socjalnych.
Niezależnie od przepisów rozporządzeń unijnych, które stosuje się bezpośrednio, Państwo Członkowskie ma prawo wydać i stosować własne przepisy, które obowiązują wewnętrznie. Takim przepisem jest art. 31 ustawy z 2004 r. o czasie pracy kierowców (znowelizowanej w 2007 r., Dz. U. Nr 99, poz. 661). Dotyczy on różnych przypadków, w których kierowca nie prowadził w określonych dniach pojazdu, co przedsiębiorca/przewoźnik poświadcza poprzez wystawienie odpowiedniego zaświadczenia dla kierowcy rozpoczynającego jazdę. Zaświadczenie obowiązuje wyłącznie na terenie Polski.
Przepis art. 31 pozostaje w mocy, niezależnie od obowiązków nałożonych rozporządzeniem (WE) nr 561/2006 na kierowcę w zakresie ręcznego wprowadzenia określonych danych na wykresówkę lub na kartę kierowcy. To ostatnie ma znaczenie szczególnie w przypadku wykonywania międzynarodowych przewozów drogowych, regulowanych przepisami unijnymi.
Ponadto, o czym PIGTSiS została przez nas już wcześniej powiadomiona, na obszarze Unii Europejskiej obowiązuje decyzja Komisji 2007/230/WE z dnia 12 kwietnia 2007 r. w sprawie formularza dotyczącego przepisów socjalnych odnoszących się do działalności w transporcie drogowym. W Polsce decyzja i formularz zostaną wdrożone poprzez nowelizację ustawy o czasie pracy kierowców, w ramach projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw.

Dla udokumentowania przyczyny nieposiadania zapisów urządzenia rejestrującego (tachografu analogowego lub cyfrowego) w przypadkach:
a) zwolnienia chorobowego,
b) urlopu wypoczynkowego,
c) prowadzenia pojazdu wyłączonego z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub AETR,
zaleca się wyposażenie kierowcy wykonującego międzynarodowy przewóz drogowy do lub przez terytorium innego Państwa Członkowskiego, w formularz z decyzji Komisji.
W tej sprawie wydany został Komunikat Ministra Transportu, zawarty w Dzienniku Urzędowym MT z dnia 5.07.2007 r. (Dz. Urz. MT Nr 8, poz. 36).
Polskie służby kontrolne akceptują ten formularz. Natomiast nie mogą ukarać żadnego kierowcy (polskiego ani zagranicznego) za brak tego formularza.

Reasumując powyższe wyjaśnienia:
1) przewozy drogowe na terytorium Polski - dokumentowanie np. nieprowadzenia pojazdu podlegającego przepisom rozporządzenia (WE) nr 561/2006, odebranych dni wolnych, urlopów, innej pracy itd. odbywa się za pomocą:
a) z jednej strony - zaświadczenia wystawionego przez przewoźnika na podstawie art. 31 znowelizowanej ustawy z 2004 r. o czasie pracy kierowców; w przypadkach, o których mowa w decyzji Komisji 2007/230/WE - przewoźnik może wystawić dla kierowcy formularz z ww. decyzji,
b) z drugiej strony - poprzez samodzielne wprowadzenie ręcznie odpowiednich zapisów na wykresówce lub na karcie kierowcy, jeśli kierowca prowadzi pojazd wyposażony w urządzenie rejestrujące (tachograf analogowy lub cyfrowy),
2) międzynarodowe przewozy drogowe - dokumentowanie odbywa się następująco:
a) przypadki, o których mowa w decyzji Komisji - za pomocą formularza wystawionego przez polskiego przewoźnika przed rozpoczęciem jazdy/przewozu,
b) dzień wolny od pracy, np. soboty lub niedziele i święta oraz wolne dni robocze za wcześniej przepracowane godziny, i inne przypadki - ręcznie, przy wykorzystaniu urządzenia rejestrującego.

Przedstawiając powyższe stanowisko, które wynika w szczególności z informacji przekazanych przez Komisję Europejską w Brukseli, chcielibyśmy podkreślić, że nie możemy ponosić odpowiedzialności za indywidualne przypadki karania polskich kierowców w Państwach Członkowskich UE w sytuacji braku dokumentów potwierdzających odebrane wolne dni, czy niewykonywanie przewozów w soboty, niedziele i święta, jeśli dane państwo wymaga takich dokumentów na swoim terytorium.

Komisja Europejska co prawda uważa, że nie ma potrzeby wyposażania kierowcy w żadne dokumenty - za wyjątkiem formularza z decyzji 2007/230/WE - jeśli kierowca prawidłowo posługuje się urządzeniem rejestrującym, jednak w praktyce obce służby kontrolne nie zawsze przestrzegają tych zasad. W razie decyzji o nałożeniu kary w innym Państwie Członkowskim i uzasadnionego podejrzenia, że nastąpiło to niezgodnie z przepisami unijnymi oraz wytycznymi Komisji Europejskiej, konieczne jest przede wszystkim -odwołanie się od decyzji w trybie przewidzianym w przepisach tego Państwa Członkowskiego.

Nasz Departament podejmie odpowiednie działania interwencyjne w ramach współpracy bilateralnej z danym Państwem Członkowskim w przypadku powtarzających się sygnałów o nieprawidłowościach w działaniach obcych służb kontrolnych, o ile dysponować będzie pełną dokumentacją wskazującą na niesprawiedliwe lub nieuzasadnione karanie polskich kierowców w zakresie przepisów socjalnych.

Z poważaniem

Uzgadnia: GITD

__________________
1 Pod lit b -jest mowa o „innej pracy" i pokazany odpowiedni piktogram; pod lit. c - „okresy gotowości", pod lit. d - „przerwy w pracy i dzienne okresy odpoczynku".
2 Chodzi tu o załącznik techniczny IB do rozporządzenia (WE) nr 1360/2002, który wprowadził wymagania dot. tachografów cyfrowych i kart do tachografów cyfrowych, w tym - karty kierowcy. Załącznik I odnosi się do tachografów analogowych.
http://www.ozptd.pl/news/167/81.html


Post Wysłano: 21 maja 2009, 11:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

Witam. Panowie mala wątpliwosc mi sie nasunęła. Pauze tyg. robi się max po 6 okresach 24h (tak jest przepisach) Teraz pytanie: nie zależnie od tego, że tarczke zmienie po 22h albo wczesniej bo roznie wypada wymiana tarczek. Zawsze obowiązuje max do 6 okresow 24h i pauza przymusowa? Wiem, że mozna duzo wczesniej zrobic. Jak wyjade niedziela 22:00 to do soboty 22:00 mam czas a po tym czasie pauza tyg. konieczna. Dobrze to rozumiem? Nie wiem jak to jasniej wyjasnic, mam nadzieje, że rozumiecie te moje banialuki :roll: dziekuje za odp.

_________________
M.R


Post Wysłano: 21 maja 2009, 12:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lis 2008, 19:05
Posty: 120
GG: 4686688
Samochód: SCANIA
Lokalizacja: Białystok

Pauzę weekendową robisz po pięciu odpoczynkach to znaczy po piątej przerwie szósta to 45 godzin lub 24 godziny przerwy.


Post Wysłano: 21 maja 2009, 13:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Cytuj:
Dobrze to rozumiem?
Dobrze rozumiesz.


Post Wysłano: 21 maja 2009, 20:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

aha czyli może wyjsc,że pauze weekendowa bede musial zrobic o wiele wczesniej gdy bede mial wiecej pauz 9h albo 11h niż pracy. marcinbia bardzo jasno i klarownie mi to wyjasniles, dzieki.

_________________
M.R


Post Wysłano: 21 maja 2009, 21:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Odpoczynek tygodniowy musisz zacząć najpóźniej po sześciu 24 godzinnych okresach czyli 144 godzinach i nie ma znaczenia ile wcześniej zrobiłeś odpoczynków dziennych, możesz ich zrobić nawet 10.


Post Wysłano: 21 maja 2009, 22:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lis 2008, 19:05
Posty: 120
GG: 4686688
Samochód: SCANIA
Lokalizacja: Białystok

Bardzo ciekawa sprawa mnie uczono inaczej.


Post Wysłano: 21 maja 2009, 22:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Jak ?


Post Wysłano: 21 maja 2009, 23:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2008, 12:39
Posty: 154
GG: 9459693
Samochód: Nubira

mnie tez inaczej uczono

pauzę tygodniową musisz zacząc po 6 okresach jazdy.
czyli:

6x9 godzin jazdy=54h
6x11godzin odpoczynku dziennego=66h

(pamiętac nalezy że dzień pracy kierowcy wynosi minimum 21h = 4,5h jazdy 0,45h przerwa 4,5h jazdy i 11h odpoczynku). Jeśli oczywiście nie stosujesz skróconego (9 godzinnego okresu odpoczynku dobowego). Doba pracy kierowcy nie może przekroczyc 24h. Czyli od pierwszego okresu prowadzenia do końca odpoczynku dobowego nie może minąc więcej niż 24h.

Stąd też wynika że maksymalny czas pracy kierowcy ( nie mylic z prowadzeniem pojazdu) wynosi jeśli się nie mylę 15h.
prowadzie pojazdu 10h
inna praca 5h
skrócony odpoczynek dobowy (który i tak trzeba oddac najpózniej w II tygodniu)9h.


6x24h okresy pracy to było przy przepisach AETR.
W dyrektywie 561 EW jest 6 okresów prowadzenia pojazdu.

I nie możesz zrobic w tym czasie 10 odpoczynków dziennych bo nie zmieścisz się w 24h okresie pracy.
przykład:
Zaczynasz pracę o 0:00 jedziesz 4h pauza 3h znowu 4h jazdy 8h pauzy 1h jazdy i po tym byś musiał zrobic pauzę dzienną 11h. daje Ci to dobę pracy 31h tak?


Ale przy przykładzie który opisałem możesz zastosowac dzielony odpoczynek dzienny. pierwsza pauza nie krócej niż 3h druga pauza nie krócej niż 8h.

Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

_________________
viewtopic.php?f=36&t=21733


Post Wysłano: 21 maja 2009, 23:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2817
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
(pamiętac nalezy że dzień pracy kierowcy wynosi minimum 21h = 4,5h jazdy 0,45h przerwa 4,5h jazdy i 11h odpoczynku).
Nie prawda może wynosić mniej. Nie jest powiedziane ze kierowca musi jechać 10h może np po 5h zakończyć jazdę i zacząć odpoczynek wtedy dzien pracy tego kierowcy będzie wynosił 16h.

A co za tym idzie w ciągu 24h zaczynamy prace dwa razy.

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Ostatnio zmieniony 22 maja 2009, 10:13 przez ciucma102, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 22 maja 2009, 0:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
skrócony odpoczynek dobowy (który i tak trzeba oddac najpózniej w II tygodniu) 9h
Cytuj:
Ale przy przykładzie który opisałem możesz zastosowac dzielony odpoczynek dzienny. pierwsza pauza nie krócej niż 3h druga pauza nie krócej niż 8h.


Coś dawno cię tego uczyli. Skróconych odpoczynków dobowych nie trzeba rekompensować dodatkowym późniejszym odpoczynkiem, a przy dzielonej pauzie druga musi trwać minimum 9 godzin a nie 8 godzin.

Pomiędzy dwoma odpoczynkami tygodniowymi nie może być więcej jak 6 okresów pracy. Co w tym niezrozumiałego?


Post Wysłano: 22 maja 2009, 7:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Cytuj:
W dyrektywie 561 EW jest 6 okresów prowadzenia pojazdu.
Nie sześć okresów pracy ani nie sześć okresów prowadzenia tylko sześć 24 godzinnych okresów, a dla mnie sześć 24 godzinnych okresów to 24 pomnożone przez 6 co daje 144, czyli najpóźniej po 144 godzinach od zakończenia poprzedniego odpoczynku tygodniowego musisz zacząć nowy odpoczynek tygodniowy (chyba, że wcześniej wyjeździłeś wszystkie godziny na dany tydzień).
Cytuj:
I nie możesz zrobic w tym czasie 10 odpoczynków dziennych bo nie zmieścisz się w 24h okresie pracy.
przykład:
Zaczynasz pracę o 0:00 jedziesz 4h pauza 3h znowu 4h jazdy 8h pauzy 1h jazdy i po tym byś musiał zrobic pauzę dzienną 11h. daje Ci to dobę pracy 31h tak?
Jak to nie mogę, a co jakbym pracował 1 godzinę i robił 11 godzin odpoczynku, później znowu pracował 1 godzinę i znowu 11 godz odpoczynku itd. Wtedy w tygodniu miał bym nawet 11 odpoczynków dziennych.


Post Wysłano: 22 maja 2009, 9:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2817
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Nie sześć okresów pracy ani nie sześć okresów prowadzenia tylko sześć 24 godzinnych okresów, a dla mnie sześć 24 godzinnych okresów to 24 pomnożone przez 6 co daje 144
A mnie uczono ze po 6 okresach pracy Czyli uczono mnie źle

Ponieważ według 561/2006 Art.8 punkt 6
Cytuj:
Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 22 maja 2009, 10:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2007, 14:58
Posty: 38

kolego Blady dobrze piszesz. Napisales 144h hmmm tak mysle gdzie ja to widzialem i znalazlem.

>>>> http://w451.wrzuta.pl/obraz/powieksz/6n4tQZdCVnB

Max odstep miedzy tygodniowymy odpoczynkami to 144godziny. Wczesniej nie wiedzialem skad to sie bierze

Panowie, podsumowując: wyjezdzajac w trase, załóżmy sroda 21:00 to do do wtorku 21:00 bedzie 144h i po tej godzinie jest przymusowa pauza tygodniowa.

A i jeszcze jedno żeby zakończyć temat tych pauz, to w załodze dwuosobowej rowniez powinno być po 6 okresach 24 (max 144h) robiac tygodniowke. Nie ważne, że doba w podwojnej to 30h.

_________________
M.R


Post Wysłano: 22 maja 2009, 23:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2008, 12:39
Posty: 154
GG: 9459693
Samochód: Nubira

ale o czym wy piszecie
doba pracy kierowcy rozpoczyna się pierwszym zdarzeniem następującym po ostatnim odpoczynku dobowym i kończy się następnym odpoczynkiem dobowym.

okres pracy to jazda lub inna praca (nieważne czy 1h czy 5h czy 10h) po której następuje 11h godziny odpoczynku dobowego.

Czyli jeśli jedziesz 1h i potem masz pauzę dobową 11h to w tym momencie zakończyłeś "dobę pracy kierowcy".

jeśli jedziesz 1h przez 6 kolejnych dni to i tak po 72h musisz rozpocząc odpoczynek tygodniowy.

_________________
viewtopic.php?f=36&t=21733


Post Wysłano: 22 maja 2009, 23:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2817
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
ale o czym wy piszecie
doba pracy kierowcy rozpoczyna się pierwszym zdarzeniem następującym po ostatnim odpoczynku dobowym i kończy się następnym odpoczynkiem dobowym.

okres pracy to jazda lub inna praca (nieważne czy 1h czy 5h czy 10h) po której następuje 11h godziny odpoczynku dobowego.

Czyli jeśli jedziesz 1h i potem masz pauzę dobową 11h to w tym momencie zakończyłeś "dobę pracy kierowcy".

jeśli jedziesz 1h przez 6 kolejnych dni to i tak po 72h musisz rozpocząc odpoczynek tygodniowy.
Tez mnie tak uczono ale wedlug ustawy odpoczynek tygodniowy musisz rozpoczac najpozniej po 6 okresach 24h

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 40 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 138 39 40 41 42162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: