Dodaję swoją listę co bardziej istotnych zmian które mogą być dla nas istotne.
1.
Cytuj:
§ 29 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Zachowaniem osoby egzaminowanej świadczącym o możliwości stworzenia zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego jest:
1) działanie mogące skutkować stworzeniem zagrożenia dla zdrowia lub życia osób;
2) przejechanie kołem przez linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk;
3) najechanie albo potrącenie pachołka lub tyczki;
4) dwukrotne nieprawidłowe wykonanie zadania ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu.”;
Czyli potrącenie pachołka na placu manewrowym skutkuje przerwaniem egzaminu.
2. Plac manewrowy. Płynne ruszenie, zostaje przesunięte z zadania nr 1 do zadania nr 2, czyli od teraz na początku „jazdy po łuku”, należy pamiętać o:
Cytuj:
2) upewnienie się o możliwości jazdy,
a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu
drogowym,
b) ocena sytuacji wokół pojazdu,
3) płynne ruszenie
a) opuszczenie dźwigni hamulca awaryjnego — w przypadku kiedy jest
uruchomiony,
b) łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika,
3.
Cytuj:
W przypadku egzaminu przeprowa-
dzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B1 lub B, egzaminator może zakończyć egzamin po upływie 25 minut, jeżeli został wykonany program egzaminacyjny i wynik egzaminu jest pozytywny.”
Czyli ewentualne skrócenie egzaminu dotyczy tylko kat. B. Minimalny czas jazdy w ruchu drogowym dla kat. C, wynosi wciąż 45 min.
4.
Cytuj:
Egzaminator informuje osobę egzaminowaną o nieprawidłowym wykonaniu zadania egzaminacyjnego; w przypadku dwukrotnego nieprawidłowego wykonania tego samego zadania egzaminacyjnego lub przerwania egzaminu egzaminator informuje osobę egzaminowaną o negatywnym wyniku egzaminu praktycznego;
To wg. mnie spore ułatwienie. Jeśli egzaminator uzna, że wykonałeś źle któreś z zadań egzaminacyjnych, informuje cię o tym. Więc masz istotną wskazówkę, żeby nie popełnić drugi raz tego samego błędu.
5.
Cytuj:
Zachowania osoby egzaminowanej skutkujące przerwaniem egzaminu państwowego na prawo jazdy:
Niezastosowanie się do znaków:
9.1 „stop”,
9.2 „zakaz wjazdu”,
9.3 „zakaz wjazdu ...”,
9.4 „zakaz ruchu w obu kierunkach”,
9.5 „zakaz skręcania w lewo”,
9.6 „zakaz skręcania w prawo”,
9.7 „nakaz jazdy...”,
9.8 „linia podwójna ciągła”,
9.9„powierzchnia wyłączona”.
Jak już pisał Walp, nowością jest tutaj niezastosowanie się do znaku stop oraz powierzchni wyłączonej.
Oraz dodano: 9.3 „zakaz wjazdu ...”, dotyczy to pozostałych zakazów wjazdu np. zakaz wjazdy pojazdów o d.m.c powyżej 3,5 tony. Do tej pory niezastosowanie się do tych znaków był zwykłym błędem, polegającym na złym zachowaniu wobec znaków pionowych. Teraz egzamin jest przerywany.
6. Podczas realizacji na placu manewrowym zadania nr 1 wykonując sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy osoba egzaminowana musi zaprezentować umiejętność sprawdzenia dwóch wylosowanych elementów stanu technicznego, przy czym pierwszy z nich to jeden z płynów eksploatacyjnych bądź sygnał dźwiękowy a drugi – jeden z rodzajów występujących w pojeździe świateł.