Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 cze 2009, 12:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2009, 11:38
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN 27.403

Witam,

Troszkę już poczytałem na temat ogrzewania w f 2000 i chciałem przedstawić mój problem.

Klimatyzacja działa jest szczelna, pokrętło w pozycji Auto.
nie działa pokrętło od temp. - cały czas leci zimne powietrze chyba ze klimatyzacje wyłącze albo przełącze w pozycje "reheat" wtedy leci powietrze ciepłe,
wiem że czesto padają zawory nagrzewnicy ale w takim razie czego grzeje na pozycji "reheat"?
jak sprawdzić pokrętło ustawiania temp.?


Post Wysłano: 18 cze 2009, 14:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

A w pozycji manual jakie leci powietrze :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 18 cze 2009, 18:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2009, 11:38
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN 27.403

w pozycji manual leci chłodne powietrze ale chyba cieplejsze jak w pozycji auto


Post Wysłano: 18 cze 2009, 20:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

popukaj w ten zawór może się zacina, taki przypadek miałem zimą że ledwo grzało pomagało przygazowanie lub popukanie w zawór, zobacz przy odłaczonym przewodzie elektrycznym od zaworu czy zacznie grzać. Jeśli nie grzeje to zawór jest do wymiany

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 cze 2009, 11:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2009, 11:38
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN 27.403

Witam ponownie,

Kolego MAN, jak odłączyłem przewód elektryczny od zaworu to zaczęło grzać :D czyli zawór dobry.

Co dalej?
potencjometr temperatury?
Jak sprawdzić?


Post Wysłano: 20 cze 2009, 13:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czy czasem coś nie jest tak z klimą i pracuje cały czas nawet jak jest ustawione ogrzewanie na maks
Możesz podjechać do serwisu aby podpieli auto pod komputer i sprawdzili układ klimatyzacji/ogrzewania którym steruje sterownik na podstawie danych z czujników w manie sa przynajmiej z trzy czujniki temperatury zewnętrzny, w nagrzewnicy oraz w środku kabiny

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 21 cze 2009, 12:21 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 20 cze 2009, 16:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Potencjometr bardzo łatwo sprawdzić. zdejmuszjsz obudowe konsoli srodkowej puźniej wyciągasz te pokrętła następnie ten cały panel gdzie masz rozpisane które pokrętło czym steruje przy okazji możasz wymienić żaróweczke od podswietlenia która często się przepala. jak już masz panel sterowania na wierzchu to widać że do potencjometru idą 3 kabelki niepamietam kolorów ale niebieski, zółty i czerwony czerwony + niebieski - a żółty to chyba od potencjometra czym bardziej w prawo to chyba większe napięcie.
Natomiast z tego co piszesz to tak jak napisał MAN masz włączoną klime aby ją wyłączyć odpnij kostkę przy filtrze ususzaczy to taka bańka podłużna do niej od góry wkręcony jest czujnik odepnij od niego kostkę i zobacz czy po wypięciu kostki coś się poprawi bo wtedy klim a napewno się wyłączy :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 21 cze 2009, 9:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2009, 11:38
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN 27.403

to nie jest do końca tak ze mam klimatyzację włączoną non stop,

klimatyzacja owszem chłodzi ale nie od razu, jak przełączę w pozycje auto i usłyszę pyknięcie przekaźnika to za jakiś czas leci chłodne powietrze bez względu na to w jakiej pozycji jest potencjometr temp.

grzeje tzn leci ciepłe powietrze w pozycji reheat ale też dopiero po pyknięciu przekaźnika.

zawór przy nagrzewnicy jest 100% sprawny bo sprawdziłem tak jak kolega MAN poradził.

sprawdzę jeszcze czujnik temp. w kabinie bo chłodzenie klimatyzacja jest uzależnione od pogody tak zauważyłem, w gorące dni chłodzi intensywnie a w taką chlape jak dzić już mniej...


natomiast w pozycji manual powinno mimo wszystko już bez sprężarki klimatyzacji dać się ustawić ciepłe powietrze:)


Post Wysłano: 21 cze 2009, 19:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Ja też w swoim f 2000 mam coś pokręcone z tym ogrzewaniem i klimatyzacjią bo cały czasz grzeje na maxa i na kostce dochodzącej do zaworu nagrzewnicy jest cały czas napięcie w każdej pozycji grzeje tylko w pozycji recheat troszke słabiej grzeje.
Klimatyzacji w f 2000 nigdy nie odpalałem i niewiem jak działa ale w f 90 w manualnej klimie działa rewelacyjnie :D

_________________
MAN


Post Wysłano: 21 cze 2009, 19:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Ja też w swoim f 2000 mam coś pokręcone z tym ogrzewaniem i klimatyzacjią bo cały czasz grzeje na maxa i na kostce dochodzącej do zaworu nagrzewnicy jest cały czas napięcie w każdej pozycji grzeje tylko w pozycji recheat troszke słabiej grzeje.
Klimatyzacji w f 2000 nigdy nie odpalałem i niewiem jak działa ale w f 90 w manualnej klimie działa rewelacyjnie :D
Bo masz walniety zawór ogrzewania, przy gorącym silniku zobacz czy nie są letnie lub ciepłe rurki od ogrzewania między nagrzewnicą a zaworem, jeśli tak to zawór przepuszcza płyn do nagrzewnicy. Tak właśnie miałem u siebie że zimą mogłem wyłączyć ogrzewanie i tak było ciepło w kabinie.
W pozycji RECHAT klimatyzacja działa w karzdej pozycji ustawienia pokrętła temperatury czy na zimno czy gorąco.
Według instrukcji zaleca się prace w trybie AUTO pozycja MANUAL jest to jakby praca w trybie awaryjnym ogrzewania w tedy działa tylko ogrzewanie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 cze 2009, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

jutro to sprawdzę rozbiorę caly ten zawór nagrzewnicy rurki cały czas są gorące :wink:
P.S. MAN moge w f 90 założyć filtr osuszacz klimy od f 2000 bo do f 90 nie moge nigdzie dostać :?: :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 22 cze 2009, 6:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2009, 11:38
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN 27.403

w pozycji reheat działa klimatyzacja i powietrze dodatkowo jest ogrzewane w celu szybkiego odparowania szyb:) a klimatyzacja po to by powietrze osuszyć:)


Post Wysłano: 12 lip 2009, 22:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2009, 11:38
Posty: 12
GG: 0
Samochód: MAN 27.403

do wymiany potencjometr regulacji temperatury w zestawie z całą płytą sterującą ogrzewaniem i kierunkiem nadmuchu za 1100 netto :evil:


Post Wysłano: 13 lip 2009, 6:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
do wymiany potencjometr regulacji temperatury w zestawie z całą płytą sterującą ogrzewaniem i kierunkiem nadmuchu za 1100 netto :evil:
Zapytaj się u nich o tą całą płytę sterującą http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=4129744

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 lip 2013, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 paź 2007, 20:10
Posty: 7
Lokalizacja: ...

koledzy moze ktos podpowie, mam problem w MANie TGA pierwszy wypust, dziś walczyłem z opornikiem dmuchawy i przy okazji przyjrzałem się zaworowi nagrzewnicy - zimą bardzo słabe mam ogrzewanie. Po wykręceniu zaworu i podaniu mu bezpośrednio + i - zawór cyka i otwiera się przelot. Na przewodach do zaworu - czerwony kabel ciągły plus po stacyjce a na brązowym nic ;/

Czy mam jakiś problem z instalacją ?

Dodam, że jeśli wepnę kostkę do zaworu to przez niego plus idący czerwonym przewodem wychodzi na brązowy ( odciąłem go i sprawdziłem)

Czy ktoś mi jest w stanie powiedzieć o co chodzi w tej maszynie ???


Post Wysłano: 26 lip 2013, 17:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Zawór nagrzewnicy jest sterowany masą wiec dlatego w brązowym nie masz minusa wymień zawór na nowy bo one strasznie lecą kup ori nie chińszczyznę bo za 3 miesiące znów padnie :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 28 lip 2013, 11:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 paź 2007, 20:10
Posty: 7
Lokalizacja: ...

czyli po ustawieniu temperatury na pokretle na max cieplo powinien się pojawić minus na brązowym przewodzie ?

u mnie nie ma reakcji czy pokretlo jest na maxa na zimnym ustawione czy na cieplym...


Post Wysłano: 04 lip 2015, 15:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lip 2015, 15:31
Posty: 1
Samochód: man,volvo,scania

Mam pytanie odnosnie mana f 2000 wywrotka waska kabina.Orginalnie nia ma klimatyzacji i nie wiem czy lepiej szkuac po sklepach i szrotach czesci (o które dość cieżko) czy zamontowac klimatyzacje postojową?Co radzicie,jakie koszty,wydajnośc i ujak ktos ma jakies namiary na klime do takiego auta to pisac:)


Post Wysłano: 06 lip 2015, 23:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Mam pytanie odnosnie mana f 2000 wywrotka waska kabina.Orginalnie nia ma klimatyzacji i nie wiem czy lepiej szkuac po sklepach i szrotach czesci (o które dość cieżko) czy zamontowac klimatyzacje postojową?Co radzicie,jakie koszty,wydajnośc i ujak ktos ma jakies namiary na klime do takiego auta to pisac:)
Postojówka nie da rady nic zrobić a baterie nie przetrwają sezonu :wink:

_________________
MAN


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: