Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 lut 2009, 21:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2009, 21:18
Posty: 2
GG: 0
Samochód: tatra148

Witam
Jestem na tym forum pierwszy raz , stałem się posiadaczem niezłego zabytku a mianowicie Tatry 148 , - mam jeden problem --nie ma półbiegów , jeśli ktoś z Was mógłby mi pomóc radą , lub ma jakieś schematy ,książki dosłownie wszystko dotyczące Tatry 148 ---będę wdzięczny..

pozdrawiam Krzychu


Post Wysłano: 15 lut 2009, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

Półbiegi w Tatrze 148 załączane są w reduktorze. Najczęściej pada wyłącznik w lewarku lub połączenia elektryczne. Mogły zawieść również elektrozawory znajdujące się właśnie na reduktorze. 2 z nich sterują półbiegami, 2 załączają i wyłączają przedni napęd.

---

Sprawdź też wyłącznik pod pedałem sprzęgła, lubią się w nim przypalić styki i nie załączy półbiegów.
Pozdrawiam i życzę wytrwałości bo T148 to już faktycznie zabytek. :wink:


Post Wysłano: 15 lut 2009, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2009, 21:18
Posty: 2
GG: 0
Samochód: tatra148

Dzięki bardzo , przynajmniej teraz wiem od czego zacząć.

Jednak gdyby ktoś dysponował jakąś książką lub czymś takim do Tatry 148 by było super.


Post Wysłano: 15 mar 2009, 1:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2009, 1:34
Posty: 6
GG: 0

witam.
ja natomiast mam pytanie czy ma ktoś jakieś informacji o tym czy jest do sprzedania taka tatra 148, ???


Post Wysłano: 15 mar 2009, 19:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

Cytuj:
ja natomiast mam pytanie czy ma ktoś jakieś informacji o tym czy jest do sprzedania taka tatra 148, ???
ostatnio na allegro było kilka. A tak z ciekawości: potrzebujesz ją do pracy czy jako eksponat?


Post Wysłano: 16 mar 2009, 0:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2009, 1:34
Posty: 6
GG: 0

no wiec mam taka, i jest ona pod dźwigiem i jeździe bardzo rzadko jednak już jej stan techniczny posiada pewne niedomagania, a remont jest nieopłacalny. A interesują mnie takie np ze straży pożarnej


Post Wysłano: 16 mar 2009, 10:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

jeśli tak to proponuje poszukać na stronach Agencji Mienia Wojskowego. Czasem trafiaja się Tatry 148 jako wozy zabezpieczenia i mają one praktycznie zerowy przebieg.


Post Wysłano: 27 mar 2009, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2009, 1:34
Posty: 6
GG: 0

myślał kiedyś ktoś czy można do tatry 148 zamontować kabinę z 815?? czy w ogóle ktoś, ma jakieś rysunki jak mocowania wyglądaja??


Post Wysłano: 28 mar 2009, 13:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

Przekładka takiej kabiny jest zupełmie bez sensu. Raczej trudno byłoby zrobić z T148 - Jamala. Bo 815 napewno nie zrobisz.


Post Wysłano: 08 lip 2009, 13:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 maja 2009, 20:05
Posty: 76
GG: 7628437
Samochód: wywroteczki
Lokalizacja: Olsztyn

Wydaje mi sie, ze przekładka kabiny jest niemozliwa. Inne ułożenie silnika.

Wracajac do półbiegów: w 148tez był cewki??

_________________
Moj garaż! Steyr 6x4 Mój:D
Sprzedany:(

viewtopic.php?t=25120


Post Wysłano: 09 lip 2009, 16:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

Tak, też były cewki. Załączały półbiegi, przedni napęd oraz blokady mostów.


Post Wysłano: 09 lip 2009, 19:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 maja 2009, 20:05
Posty: 76
GG: 7628437
Samochód: wywroteczki
Lokalizacja: Olsztyn

wiec mozna sprawdzic w którym miejscu zaczac: jezeli cewka po w ciśniecie guzika załączy połówke to skrzynia ok. Dalej: wymiana cewki
koszt to ok. 80zł netto (tyle płaciłem za cewki w olsztynie)

Powinno pomóc

_________________
Moj garaż! Steyr 6x4 Mój:D
Sprzedany:(

viewtopic.php?t=25120


Post Wysłano: 11 lip 2009, 14:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2009, 19:17
Posty: 21
GG: 0
Samochód: XCMG, Hydros

sprawdz najpierw miernikiem czy w gałce jak ja rozbierzesz czy masz na przełączniku w ogóle napięcie. tez tak mialem w tatrze hydrosie 18tce. rozebrałem gałke i w niej był problem jeśli kablem zetknąłem to słyszałem ze mi w skrzynce zapina połówke i dalej nie trzeba szukać raczej a wiele jest w sieci tatr własnie z niskim do 10 000 przebiegu my taka kupiliśmy za grosze chodziła jako stacja radarowa dojechała do nas mając ok 5000km na zegarze.zdjeliśmy bude i wsadziliśmy na nią żurawia o udźwigu 18ton +- pare kilo ;]. dodam że Tatra jest z 76 roku a żuraw 88' i obydwa sprzęty chodzą dość dobrze.

jak moge napisać na forum adres firm które sprzedają takie pojazdy to napisze a jak nie to pisz na priv.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: