Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 lip 2009, 8:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2007, 10:50
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Rybnik

Witam! mam problem w Scani R 420 rocznik 2005 mianowicie niedziała mi klimatyzacja sprawdzałem wszystkie przewody i są wporządku ,bezpieczniki też w takim razie co jeszcze może być przyczyną? pozdrawiam i liczę na konkretne odpowiedzi

_________________
Scania-TRUCK OF THE EVERY YEARS!!


Post Wysłano: 19 lip 2009, 8:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Najpredzej nie masz czynnika chlodzacego w ukladzie, przez co czujnik nie zalacza pompy (co by jej nie zatrzec).

Jedz do warsztatu zajmujacego sie klima (nie koniecznie do scanii, ja osobiscie jezdzilem do takiego od osobowek), tam nabija ci czynnika z barwnikiem. Jesli masz nieszczelny uklad, bedzie widac ten barwnik.

Sa tez inne mozliwosci jak: usterka elektryczna, padnieta pompa itp.


Post Wysłano: 19 lip 2009, 11:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2007, 10:50
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Rybnik

Dzięki kolego za poradę jutro pojadę do najbliższego warsztatu który się zajmuje klimą i powiem żeby sprawdzili wszystko to co mówiłeś. pozdrawiam

_________________
Scania-TRUCK OF THE EVERY YEARS!!


Post Wysłano: 21 lip 2009, 19:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2007, 10:50
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Rybnik

witam ! byłem wczoraj na warsztacie wyszedł niezbyt pozytywny wynik działania pompy tzn padła,właściciel tego warsztatu powiedział że mam się przygotować na wydatek co najmniej 2 tysi :( w tym temacie to już wszystko jeszcze raz dziekuje koledze Maderfaker za porade pozdrawiam szerokosci zycze bajo

_________________
Scania-TRUCK OF THE EVERY YEARS!!


Post Wysłano: 21 lip 2009, 20:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 paź 2008, 15:02
Posty: 152
GG: 5839699
Samochód: tabaluga ^
Lokalizacja: Przemków/głogów DK 12

Kolego poszukaj po rozbitych eRkach,np po wypadku.Taniej wyjdzie :D

_________________
#IRC


Post Wysłano: 21 lip 2009, 23:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

To samo mam w swoim MANie F 90 mam napełniony układ szczelny nowa chłodnica, filtr osuszaczwszystko cacy ale pompa słabo daje i oddaje ją do regeneracjikoszt od 500 do 900zł w zależnosci od zużycia pompy :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 23 lip 2009, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Cytuj:
witam ! byłem wczoraj na warsztacie wyszedł niezbyt pozytywny wynik działania pompy tzn padła,właściciel tego warsztatu powiedział że mam się przygotować na wydatek co najmniej 2 tysi :( w tym temacie to już wszystko jeszcze raz dziekuje koledze Maderfaker za porade pozdrawiam szerokosci zycze bajo
Ciekawe że pompa padła jakoś nie jestem co do tego przekonany lepiej jechał byś do serwisu Scania i podpioł się pod kompa bo może to być pierdoła.
Możesz powiedzieć jaśniej padla w sensie nie załancza się czy się zartarła?


Post Wysłano: 23 lip 2009, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Jezeli mowimy o klimatyzacji to sprezarka jak juz.
Cos mi sie zdaje ze warsztacik g**** sie zna, albo chce cie naciagnac.
Nie spotkalem sie jeszcze aby w R-ce 4-letniej tak szybko padla sprezarka (no chyba ze uklad byl caly czas rozszczelniony - otwarty). Predzej masz uszkodzone zlacze lub czujnik cisnienia w ukladzie.
Jedz jak czlowiek do autoryzowanego serwisu i zaplacisz podobnie jak w tym malym warsztaciku.
Masz klimatyzacje manualna czy climatronic ?


Post Wysłano: 24 lip 2009, 16:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2007, 10:50
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Rybnik

Tak wogóle się nie załancza ! co do rodzaju klimy to climatronic.

_________________
Scania-TRUCK OF THE EVERY YEARS!!


Post Wysłano: 24 lip 2009, 18:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Kazdy warsztat zajmujacy sie kilma ma takie urzadzenie do obslugi klimy.
Jesli je podlaczyli to sprawdzili wstepnie szczelnosc ukladu, nabili gazu i sprawdili cisnienie jakie daje sprezarka.

Jesli nie daje wogule lub brdzo slabo - padla sprezarka. Moze jeszcze nie zalaczac elektrozawor (to przy kole pasowym), lub ktorys czujnik padl.

Uklad klimatyzacji wbrew pozorom nie jest az tak strasznie skomplikowany, w 99% samochodow jest taki sam (lub rozni sie szczegolami). Wg mnie nie trzeba jechac na serwis i placic 350 zl + roboczogodziny za podpiecie kompa ktory i tak nic nie wykaze.


Post Wysłano: 24 lip 2009, 22:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2007, 23:58
Posty: 101

Cytuj:
Kazdy warsztat zajmujacy sie kilma ma takie urzadzenie do obslugi klimy.
Jesli je podlaczyli to sprawdzili wstepnie szczelnosc ukladu, nabili gazu i sprawdili cisnienie jakie daje sprezarka.

Jesli nie daje wogule lub brdzo slabo - padla sprezarka. Moze jeszcze nie zalaczac elektrozawor (to przy kole pasowym), lub ktorys czujnik padl.

Uklad klimatyzacji wbrew pozorom nie jest az tak strasznie skomplikowany, w 99% samochodow jest taki sam (lub rozni sie szczegolami). Wg mnie nie trzeba jechac na serwis i placic 350 zl + roboczogodziny za podpiecie kompa ktory i tak nic nie wykaze.
No po co płacić raz w serwisie i mieć zrobione lepiej jechać do kilku innych speców którzy powymieniają wszystko za xxxxxx zł. i może zacznie działać.


Post Wysłano: 25 lip 2009, 11:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Jeżeli jest zatarta sprężarka to nic już nie zrobisz ja w swim manie mam zapieczone zaworki takie cieniutkie blaszki i oddaje ją do regeneracji a servis nie przewiduje takiego czegoś jak regeneracja :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 25 lip 2009, 16:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2007, 10:50
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Rybnik

okaże się w poniedziałek jadę na wymianę pompy zobaczymy co dalej jeśli nie będzie działać zarżądam zwrotu pieniędzy i pojadę na serwis scani.

_________________
Scania-TRUCK OF THE EVERY YEARS!!


Post Wysłano: 25 lip 2009, 20:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
Cytuj:
Kazdy warsztat zajmujacy sie kilma ma takie urzadzenie do obslugi klimy.
Jesli je podlaczyli to sprawdzili wstepnie szczelnosc ukladu, nabili gazu i sprawdili cisnienie jakie daje sprezarka.

Jesli nie daje wogule lub brdzo slabo - padla sprezarka. Moze jeszcze nie zalaczac elektrozawor (to przy kole pasowym), lub ktorys czujnik padl.

Uklad klimatyzacji wbrew pozorom nie jest az tak strasznie skomplikowany, w 99% samochodow jest taki sam (lub rozni sie szczegolami). Wg mnie nie trzeba jechac na serwis i placic 350 zl + roboczogodziny za podpiecie kompa ktory i tak nic nie wykaze.
No po co płacić raz w serwisie i mieć zrobione lepiej jechać do kilku innych speców którzy powymieniają wszystko za xxxxxx zł. i może zacznie działać.

Po to nie warto przeplacac w serwisie bo serwis zrobi ta samą uslugę, tym samym urzadzeniem za 4 x taką kase.
Ty serio mysliesz ze przy usterce klimy podlacza komputer i wszystko bedzie wiadomo? To widze ze jak mechanicy z mana, jak nie ma kodu bledu to nie wiadomo co sie dzieje w samochodzie.


Post Wysłano: 26 lip 2009, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

tak czytam te Wasze posty i powiem szczerze jak wygląda to z punktu widzenia serwisu bo sam to naprawiam w autoryzowanym serwisie jednej z marek...klimą najcześciej steruje układ elektroniczny..w scani napewno..nie jest to zwykły układ jak w autach z lat 90-tych gdzie był czujnik ciśnienia czujnik zaszronienia rozłączjący sprężarke i jeszcze kilka elementów miedzy innymi spreżarka.układ ma kilka czujników które zbieraja informacje o temp w kabinie, temp nawiewu ,temp zewnetrzej, tem przy wymnienniku itp. błędy w tym układdzie mówie tu o najczęściej spotykanym...behr..nie są nigdzie do przeczytania poza komp diagnostycznym...wystarczy ze jeden z czujników bedzie pokazywał np czujnik zaszronienia lub temp zewnetrzej -15 i klima nie nie załączy...dlatego właśnie warto podłączyć komputetr a nie jechać do prostego warsztatu gdzie po stwierdzeniu ze nie ma ciśnienia lub sie ono nie zmienia popsuta jest sprężarka...swoją drogą sprężarke łatwo sprawdziś...wystarczy podać napiecie na sprzęgło sprężarki najlepiejej przy pracującym silniku i już wiadomo bedzie czy jest dobra...pozdro

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Post Wysłano: 28 lip 2009, 8:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 cze 2007, 10:50
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Rybnik

Witam! Byłem wczoraj na wymianie pompy i już wszystko działa jak należy jednak niechcieli mnie naciągnąć na kasę i stwierdzili co jest tak naprawdę z moją klimą i ich diagnoza okazała się prawdziwa.



P.S zamknąć jak chcecie:P

_________________
Scania-TRUCK OF THE EVERY YEARS!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: