Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 lip 2009, 16:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 sty 2009, 23:15
Posty: 36
GG: 0
Lokalizacja: Kielce

Witam,

mam dwa pytania odnośnie tachografu analogowego:
1. czy jeśli nie ma na nim napisane "automatic" to trzeba za każdym razem, postój, ruszenie, załadunek itd.. zmieniać ustawienie (młotki, łóżko)??
2. czy jeżeli jest tachograf automatyczny to powinno się jeździć cały czas na symbolu łóżka, czy trzeb ago przestawiać?

_________________
Kategoria B od 1998; od marca 2009 kategoria C, od maja 2009 C+E :-)


Post Wysłano: 27 lip 2009, 20:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Co do pierwszego pytania to nie wiem, ale zawsze możesz to sprawdzić,

Jednak z tego co wiem tak działały tylko tacho już z dość odległych czasów.

Co do drugiego pytania to można jeździć cały czas na łóżku, właśnie dlatego, ze po ruszeniu tacho rejestruje jazde.

Musisz mieć tylko na uwadze, ze są sytuacje (jak tankowanie, ładunek/rozładunek, wymiana koła i cała masa innych) przy których chcąc być 200% czystym wobec prawa powinieneś ustawić inną pracę, bądź stan gotowości..


Post Wysłano: 15 sie 2009, 12:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 cze 2008, 11:52
Posty: 130
GG: 3686521
Lokalizacja: Kielce

Cytuj:
Witam,

mam dwa pytania odnośnie tachografu analogowego:
1. czy jeśli nie ma na nim napisane "automatic" to trzeba za każdym razem, postój, ruszenie, załadunek itd.. zmieniać ustawienie (młotki, łóżko)??
2. czy jeżeli jest tachograf automatyczny to powinno się jeździć cały czas na symbolu łóżka, czy trzeb ago przestawiać?


Ja zawsze jeździłem na "łóżku". I w "automatic" i nie "automatic"


Post Wysłano: 16 sie 2009, 9:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Ja zawsze jeździłem na "łóżku". I w "automatic" i nie "automatic"
I w przypadku nie "automatic' dostajesz mandacik za nie właściwą obsługe selektora aktywności.
Praktycznie w przypadku nie 'automatic'-ów trzeba kręcić selektorem jednak prawie wszystkie przypadki jakie znam było to kręcenie (kierownica-łóżko).
Cytuj:
czy jeżeli jest tachograf automatyczny to powinno się jeździć cały czas na symbolu łóżka, czy trzeb ago przestawiać?
W świetle prawa powinieneś przestawiać, jednak w życiu jeździ sie prawie tylko na łóżku, no przy wymianie koła się przełączy o ile nie zapomnisz. Zresztą było wiele razy na forum.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 19 sie 2009, 19:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2009, 18:30
Posty: 3
GG: 0

Można jeździć na łóżku jednak wyjątkiem jest sytuacja gdy pojazd jest prowadzony przez załogę dwuosobową:)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: