Witam. Mam 2 pytania: Czy łożysko oporowe dociska słoneczko czy odciąga. Ostatnio oglądałem skrzynie ZF 8 z połówkami i mam dylemat, jak właśnie jest rozwiązane wysprzęglanie. Drugie pytanko dotyczy smarowanie skrzyni biegów. Wiem że jest smarowana pompą. Czy to smarowanie odbywa się tylko i wyłącznie podczas jazdy, czy także na postoju. Ostatnio słyszałem tezę, że skrzynia jest smarowana tylko gdy jest włączony bieg Czy przy jakiejkolwiek usterce ciężarówki, lecz przy działającym silniku można ją holować bez odkręcania wału?
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Słoneczko jest dociskane przez docisk
Skrzynia jest smarowana przez pompę która ma napęd z wałka sprzęgłowego, przy uruchomionym silniku można holowac pojazd jeśli kręci się wałek sprzęgłowy wraz z silnikiem
A mógłbyś mi kolego np. w paincie narysować schemat w jaki sposób jest wyciskane sprzęgło. Według moich spostrzeżeń, podczas montażu skrzyni, to słoneczko jest odciągane od obudowy sprzęgła. Coś takiego:
Siłownik wciska łapkę, która cofa łożysko oporowe. Nie zauważyłem innej możliwości.
Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Masz żle narysowaną łapkę z jednej strony łapki jest wysprzęglik po środku jest łożysko oporowe a potem nad łożyskiem oporowym u góry jest mocowanie łapki do obudowy skrzyni biegów
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
W starych skrzyniach ZFa łapka była mocowana do skrzyni za pomocą przegubu kulowego takiego samego jak do drążka kierowniczego.
No dziwnie to rozwiazanie wygląda ale żeby rozłączyć napęd to trzeba wcisnąć te słoneczko do środka w docisku za pomocą łożyska oporowego, gdy jest zdemontowana skrzynia biegów docisk dociska tarczę sprzęgła do koła zamachowego, a więc łożysko oporowe musi się przesuwać w stronę koła zamochowego aby rozłaczyć napęd
Jutro zobaczę jak to wykombinowali. Wcisnę sprzęgło i od dołu przez okienko w skrzyni lukne czy wciska czy odciąga. Jak będzie jednak odciągać to nakręcę filmik, żeby nikt nie miał wątpliwości
Rejestracja:30 lis 2008, 19:20 Posty: 27
GG: 0
Samochód: man
Witam kolego sprzęgło działa na zasadzie odciągania słoneczka przez łożysko oporowe przez tą dzwignie którą pokazałeś na zdięciu
wiem to bo sam to robiłem bo padł mi przegób który mocuje tą dziwignie do obudowy
Witam kolego sprzęgło działa na zasadzie odciągania słoneczka przez łożysko oporowe przez tą dzwignie którą pokazałeś na zdięciu
wiem to bo sam to robiłem bo padł mi przegób który mocuje tą dziwignie do obudowy
Czyli jednak jest odciągane. Czego to Niemcy nie wymyślą
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 6 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę