Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 wrz 2009, 15:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lis 2008, 9:28
Posty: 4
GG: 0
Samochód: IVECO STRALIS 430 AS

Witam. Mam pytanko ile pala wasze stralisy??
Ja mam model z 2004r. z kabina acive space 430km skrzynia automat 12 biegow.
Nie moge zejsc ponizej 38 srednio 40l na 100km.
Na pusto schodzi do 35.
Totalna zalamka:(


Post Wysłano: 26 wrz 2009, 17:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Jeżeli nie ciągniesz żaglowca i nie jeździsz przeładowny to pojedź na totalny serwis. Inaczej totalnie zbankrutujesz 8)

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 27 wrz 2009, 19:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Kolego cosik go boli....
U mnie w Cube 500 spalanie wychodzi tak:
PL-D, slask-zaglebie na exporcie 23 tony na powrocie 24,5 spalanie z kolka 28,9 L/100
PL-CZ slask okolice Pragi przez kudowe, 24 tony obydwie strony spalanie 32-33 L/100


Post Wysłano: 09 paź 2009, 12:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Kolego Jaroslav.
1. Jeździsz tym autem sam, czy jeździ dla ciebie kierowca?
2. Jakie trasy, jakie ładunki?
3. Koniecznie odwiedź servis Iveco, odżałuj kilka stówek, a na pewno Ci pomogą.
4. Musisz pamiętać o tym, że automat będzie, wbrew pozorom, palił nieco więcej. Ale w twoim przypadku różnice są zbyt duże.
5. Dość radykalne rozwiązanie i ostateczne ale... sprzedaj go, kup Stralisa 2 generacji z 16 biegową skrzynią manualną 450 lub 500 KM (to zależy od pkt. 2.). To co puszczasz teraz z dymem dasz na czynsz leasingowy, będziesz miał nowe auto, EURO 5 i jeszcze zaoszczędzisz na mycie za niemieckie autobany :)

Generalnie spalanie w Stralisach 2 generacji z silnikami 450 i 500 KM plasuje się pomiędzy 28 a 32 l, zależnie od ładunku, trasy i umiejętności szofera. Z tego co pamiętam spalanie w EURO 3 plasowało się na podobnym poziomie mimo niższych mocy z tego samego litrażu.


Post Wysłano: 09 paź 2009, 21:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Wlasnie wrocilem z D, spalanie z calej trasy 26 l/100. Tyle ze na exporcie tylko 8 ton a na powrocie 24,7, jakociekawostke podam ze na exporcie z 8 tonowym ladunkiem spalanie wyszlo 22,5... :mrgreen:


Post Wysłano: 10 paź 2009, 23:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2005, 21:37
Posty: 48
Lokalizacja: Chelmek

To ja tez sie udziele 500PS na exp 18,5tony na powrocie 25,6t = 28,5l/100 trasa PL-D-PL


Post Wysłano: 11 paź 2009, 11:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Można chyba śmiało wysnuć tezę, że są to w tym momencie najbardziej oszczędne jednostki na rynku.


Post Wysłano: 24 paź 2009, 12:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 paź 2009, 10:09
Posty: 193
Samochód: Mercedes Actros 1845
Lokalizacja: Katowice

Spalanie 480 KM IVECO na trasie Niemcy-Austria-Włochy-Austria-Niemcy. Całe kółeczko 3700 km. Spalanie 30,9. Na Włochy załadowany 16 ton, na powrocie 24 tony. Austria przejechana na kołach w obie strony.

_________________
TIR
według szefa Transport I Robota
według kierowcy Turystyka I Rekreacja


Post Wysłano: 24 paź 2009, 14:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
Można chyba śmiało wysnuć tezę, że są to w tym momencie najbardziej oszczędne jednostki na rynku.

Smialo to mozna wysunac teze ze ktos tu sciemnia:).


Post Wysłano: 28 paź 2009, 20:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Można chyba śmiało wysnuć tezę, że są to w tym momencie najbardziej oszczędne jednostki na rynku.

Smialo to mozna wysunac teze ze ktos tu sciemnia:).
No, kolego jak twoje FH12 zejdzie ze spalaniem do poziomu Stralisa to pogadamy i jeszcze 0,7 postawię :)


Post Wysłano: 20 gru 2009, 22:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lis 2008, 9:28
Posty: 4
GG: 0
Samochód: IVECO STRALIS 430 AS

Dzieki za podpowiedzi.
Samochod nie jest moj ja tylko szoferuje:)
Okazalo sie, ze zawor sterujacy turbina byl popsuty.
Teraz spalanko w normie:D
Pozdrawiam


Post Wysłano: 20 gru 2009, 22:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2007, 20:07
Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała

miałem praktyki w firmie PORĘBSKI TRANSPORT. Tam lata coś koło 10 Stralisów zarówno pierwszej generacji jak i drugiej. Jeżdżą one po całej europie i wyspach i kierowcy schodzą ze spalaniem nie raz przy 24 t poniżej 30 l na 100 km. Jeden nawet sie chwalił że średnia po norwegi wyszła mu 26,5 l na 100 km przy 16 tonach w obydwie strony.
Także można powiedzieć że są to jedne z najbardziej oszczędnych silników na rynku (mówię o 450 euro 5)

_________________
ACTROSY I TGX TO COŚ PIĘKNEGO!!!!
MOJA KOLEKCJA W H0:
viewtopic.php?f=6&t=17988


Post Wysłano: 21 gru 2009, 0:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Eurostar C13 480KM 22-24t i 30% na pusto 30l/100km z nogą na gazie, a pacjent mówił, że to jeszcze za dużo, bo jemu 27 wychodziło :D W Stralisach też są chyba te Cursory 10 i 13.

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 21 gru 2009, 0:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2007, 20:07
Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała

Cytuj:
W Stralisach też są chyba te Cursory 10 i 13.
Tak kolego to te same silniki są montowane w I i II CURSOR C10 LUB C 13
C10 jest bodajże do 450 km a C13 to 480 500 i 560 bo chyba takie jest najmocniejsze IVECO

_________________
ACTROSY I TGX TO COŚ PIĘKNEGO!!!!
MOJA KOLEKCJA W H0:
viewtopic.php?f=6&t=17988


Post Wysłano: 11 mar 2010, 9:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 cze 2008, 10:56
Posty: 42
GG: 0
Samochód: Scania/MB Actros
Lokalizacja: Łuków [LLU]

Ale wy nie podawajcie spalań z komputera, tylko wyliczcie sami na stacji. Bo komputer częśto potrafi oszukać nawet do 2l na 100km.

Ale jeżeli to prawda to kurde pali mniej od Scanii :D


Post Wysłano: 11 mar 2010, 16:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Ale jeżeli to prawda to kurde pali mniej od Scanii :D
Ostatnio Scania nie wiedzie już prymu jeżeli chodzi o spalanie ;)

Rzeczywiście Iveco ze swoim zużyciem plasuje się dość wysoko.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 11 mar 2010, 20:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Jako świeży właściciel Stralisa z 2006 r (Cursor 10, automat, kabina AT) mogę powiedzieć, że wg wskazań komputera na ok. 1000 km trasie okolice Białegostoku - ok. Pragi czeskiej, jadąc samym ciągnikiem zmieściłem sie w 19 l/100, a wracając z powrotem z naczepą na pusto wyszło mi 23,2 l/100. Niedługo będę mógł coś powiedzieć o spalaniu na krajówce pod obciążeniem.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 29 kwie 2010, 10:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 cze 2007, 12:05
Posty: 3
GG: 1777374
Samochód: Iveco, DAF, Renault
Lokalizacja: Pelplin

Ale odczyt spalania z komputera mija się z celem. Trzeba zatankować do pełna zrobić kółko zalać do pełna i wtedy wyjdzie średnie zużycie :)
Miałem Iveca Eurostar 420 koni ten zwykły euro 2 motor to po kraju uczciwemu wychodziło około 35 litrów w dwie strony średnio 20~24 tony ładunku.
W Ivecu bardzo łatwo dobić do 40 litrów, 14 litrowy silnik + ciężka noga i gotowe :)

_________________
http://www.utligmanowski.com.pl


Post Wysłano: 29 kwie 2010, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Niestety, nie mam jak sprawdzić inaczej. Wg komputera średnie, miesięczne spalanie waha się w granicach 31-32 l/100 km. ładunki od 12-25 ton, krajówka.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 29 kwie 2010, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Nie rozumiem jak kolego kastyk go nie możesz sprawdzić inaczej...To co wogóle go nie tankujesz?Zawsze wsiadasz do zatankowanego?

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: