Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 paź 2009, 23:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2009, 22:45
Posty: 2
GG: 0

Witam szanownych forumowiczów.
Jestem niestety laikiem w kwestii wagi ciężkiej ( choć od zawsze podobają mi się ciężkie samochody a mój syn chce nawet mieć takowy) a zwracam się do znawców z nadzieją, że znajdziecie jakieś rozwiązanie:
Firma z którą współpracuję szuka sposobu na przewóz sypkich, szybkopsujących się towarów na dość duże odległości ( wliczając w to oczekiwanie na przejazd przez wschodnią naszą granicę). Chodzi konkretnie o "przerośnięty kompost" - ale to już inna branża i nie ma potrzeby tłumaczenia specyfiki produktu. Ważne jest, że taki towar jadąc ok 16 godzin w okresie letnim w niechłodzonym trailerze ulega po prostu biodegradacji i można go zazwyczaj "wyciepać" na pobocze. Materiał jest sypki więc do wyładunku najlepsza byłaby naczepa z ruchoma podłogą - tym bardziej, że nie żadko załadunek odbywa sie od góry. Problem stanowi temperatura,
I tu moje pytanie:
Czy słyszeliście może o naczepie typu chłodnia z ruchomą podłogą?
albo: Czy są na rynku naszym bądź zagranicznym firmy, które są w stanie zamontować walking floor do chłodni ?
albo - cokolwiek innego co umożliwi transport w stałej temperaturze ok 14 - 16 st C w ciągu 14 godzin?


Post Wysłano: 29 paź 2009, 7:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6328
Lokalizacja: Wrocław

łączenie rozsuwanego dachu z izotermą jest na prządku dziennym, bo często zwykłe firanki wyposaża się w agregaty do przewozu owoców.
kontenet bez dachu z ruchomą podłogą też ciągnąłem, więc wyposażenie tego w agregat nie jest zadaniem niemożliwym.
musisz się udać do jakiegoś przedstawicielstwa producenta naczep i tam pogadać z gościem od zabudów.

według mnie to wystarczy kontener z ruchomą podłogą i plandeką zakrywającą dach wyposażyć w agregat.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 29 paź 2009, 23:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

rozwiązaniem może też byc takiz kontener bez agregatu ale z wpuszczanym czynnikiem chłodniczym który mrozi towar i po otwarciu ulatnia się [stosowane na zachodzie]


Post Wysłano: 30 paź 2009, 21:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Jeżeli jest to towar sypki to będzie on zajmować przestrzeń naczepy od podłogi w górę i zostawiając pewną ilość wolnej przestrzeni od wierzchu towaru do plandeki na dachu, przylegając jednocześnie do ścian. Tam gdzie będzie wolna przestrzeń będzie mogło być wdmuchane chłodne powietrze z agregatu, czyli w przypadku zwykłej naczepy z dołożonym chłodzeniem towar będzie chłodzony tylko od góry, a z boku poprzez doskonały przewodnik jakim jest aluminium, z jakiego zrobione są ściany takich naczep, będzie się nagrzewać, dlatego w odległości powiedzmy 5 cm od ściany trzeba by dospawać drugą ścianę zapewniając tym samym przestrzeń dla cyrkulacji chłodnego powietrza i tworząc jednocześnie coś na kształt termosu. Samo dołożenie agregatu z przodu naczepy dla towaru w okolicach tylnych drzwi pewnie nie obniżyłoby temperatury o 1 stopień.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 05 lis 2009, 20:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2009, 22:45
Posty: 2
GG: 0

Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Dzięki wam byłem w stanie sprecyzować własne oczekiwania i już wiem czego muszę szukać
Szerokości


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: