Witam kolegów. Muszę kupić samochód na 18palet, kontener z windą, na poduszkach, towar raczej lekki więc DMC maksymalnie 12ton, jazda po PL. Jakie auto byłoby optymalne pod względem spalania, kosztów ekploatacji, części. Zastanawiałem sie na Mercedesem Atego 1217, 1223, Manem 10.220, Volvo Fl6, Renault Midlum 180Dci lub 220Dci. Prosiłbym bym o wypowiedź osoby które miały bądź mają doczynienie z wyżej wymienionymi ciężarówkami i chciałyby podzielić się swoimi doświadczeniemi.
_________________ Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.
Nie jeździłem Atego, ale dużo lepiej jeździło mi się Midlum, aniżeli Manem 10.160. Tyle, że moje doświadczenia z tymi samochodami mogę ocenić jedynie na płaszczyźnie komfortu i prowadzenia samochodu, a nie mam pojęcia jak się sprawują pod kątem eksploatacji
Rejestracja:12 lis 2006, 21:41 Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE
W firmie córce, chłopaki mają teraz od jakiegoś czasu: Atego 1224 oraz TGLa 12.240.
Pierwsze wrażenia po pobycie w kabinie w obu samochodach są takie, że Mercedes wypada naprawdę biednie we wnętrzu w porównaniu do MANa ten natomiast jest wykonany na prawdę solidnie i elegancko, i nie jest tak plastikowy jak "gwiazda". Silniki - Man jest awaryjny, natomiast Mercedes cholernie mocny i bezawaryjny. Nie pytałem ich jeszcze o spalanie, bo nawet 100tys. jeszcze nie zrobili. Oba pojazdy posiadają największe kabiny i wydawało mi się że jednak ta w Mercedesie jest przestronniejsza niż w MANie. W każdym razie - wcześniej kierowca z Atego 1224 jeździł poprzednią generacją w konfiguracji 917 i był to muł niesamowity. Miałem okazję trochę nim podróżować to przy prawie maksymalnej masie ładunku na prawdę kiepsko się zbierał, do tego nie był oszczędny.
Jak mniemam chodzi Ci o pojazd używany, dlatego podobnie jak Bajzel polecam Atego, ale nie 170konne, tylko 1223 na przykład. Obojętne jakie ładunki, wydaje mi się, że będzie oszczędniejsze.
_________________ B O B i
Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. A czy ktoś miał doczynienie z Volvo FL6? Gdyby jeszcze ktoś mógłby napisać coś o spalaniu tych Mercedesów,jazda po Polsce, byłbym bardzo wdzięczny.
Rejestracja:02 mar 2007, 20:10 Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok
Atego ze 170 km silnikiem to może i dobry ale dla modelu 815 4cylindry 4,25 poj. 1223 to juz 6lit.6cylindrow to juz lepiej,Man prosty solidny i trwały moj ma kolo 1 mln i się trzyma,
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 62 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę