Pod 700tyś. padły dwa wtryski ale paliwo było na pewno syfiaste i w oryginale nie miał separatora, ogólnie jest wrażliwy na gorsze paliwo, czuć to przy wkręcaniu się na obroty, sprzęgło poszło się kochać(automat), przy czym podczas wymiany okazało się, że w międzyczasie weszła przeróbka i trzeba było wymienić trochę więcej części. Musiałbyś poszukać trochę tego opisywałem swego czasu.
Od jakiś 200tyś. kompletnie nic się nie dzieje, gwiżdże aż miło.
Wczoraj miałem właśnie przyjemność pojeździć TGA 410 z 2001 roku na automacie, a wcześniej sporo kilometrów w podwójnej 410 z 2003 roku w manualu biedniejsza wersja.
W porównaniu do 480 2004r pierwsze co się rzuca w oczy, a raczej uszy to to, jak głośny jest silnik przy wkręcaniu się na obroty, w obydwu 410 kabina jest twardsza, przy czym jeszcze twardością się różnią między sobą(szkoda,że na minus). Ogólnie odczuciowo samochody te prowadzą się jakoś tak sztywno. 480 nawet na gorszych drogach po prostu płynie.
Jeśli chodzi o podwozie 410 są u nas na przodzie na wąskich kapciach, jednak na szerokich przyjemniej się jeździ, ale to może kwestia gustu.
Jakiś wielkich ciężarów nie wozimy ale zaskoczyło jak przyjemnie mimo mniejszej mocy wkręcają się na obroty.
Raz za kierowcę byłem tym z 2003 roku na serwisie, puścił uszczelniacz wału na tylnym moście i rozleciało się łożysko napinacza paska alternatora - ponoć typowa sprawa.
Rejestracja:02 mar 2007, 20:10 Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok
No własnie ten też jest w automacie ,bałem się tej 480km z tego powodu ze tak jak mi powiedziano do starego silnika dodali wtrysk comon rail, no ale ten moze tez nie będzie zły jest to model 26,410 03r lx w piątek jade go obejrzeć.Mam znajomego na serwisie mana w Białymstoku byłem u niego i doradził mi żeby wybrać albo 410-460
Ja od niedawna przesiadłem się z DAF-a 95XF430 na MAN-a TGA 18-410. Moje odczucia są mieszane. Wielkość kabiny imponująca,brak schowków pod łóżkiem (takich jak w DAF-ie),brak stolika,łóżko spore,ale o wiele twardsze i mniejsze niż w DAF-ie. Jakość plastików dyskusyjna.Na plus na pewno,skrzynia biegów,elegancko synchronizowane biegi,a te sprzegło w lewarku(nie pamiętam jak się ten przycisk nazywa)jest SUPER! Siedzenia również lepsze dla kierowcy,wyświetlacz przy licznikach z komunikatami,też fajna zabawka. Silniczek fajnie się zbiera.
Trochę pojeżdżę to jeszcze uzupełnię swoje odczucia.
Jak na razie przeważają chyba PLUSY.
Dotychczas jeździłem (miałem na stanie) tylko SCANIE 4,DAF-95XF no i teraz tego MAN-ika i chyba muszę stwierdzić,że jest najlepszy z tej trójki(może dlatego,że najmłodszy).
Pozdrawiam Wszystkich!
Rejestracja:06 wrz 2009, 12:34 Posty: 51
GG: 2220448
Samochód: Iveco ET
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Cytuj:
Zauważyłem, że MANy lubią być wykorzystywane do transportów ponadgabarytowych. Czemu to zawdzięczamy? Mocne silniki, wytrzymała konstrukcja?
Przykładem może być MAN z Drog-Ziemu (pokazany stronę wstecz), którego czasami widuję.
Też mnie to zaciekawiło , dlaczego MAN'y są tak często wykorzystywane do transportu ponad gabarytowych . Np jak kolega wyżej podał Drog-Ziem , MICRO-TRANS, Jan Wengrzyn
_________________ Czuj respekt do maszyn , które mają więcej koni niż TY !
Bo jest tani w zakupie, technicznie dopuszczaja do 170T uciąg na suchym dwu tarczowym sprzęgle, które jak sami handlowcy mowią szybko się zużywa ale fabryka dopuszcza to zamiast WSK więc się klienci decyduja. Tani zakup nadrabiają droższą eksploatacja
Może mi ktoś pomoże w rozwiązaniu problemu, mianowicie w komputerze w tga jest coś takiego jak spalanie xx,l/100km ale u mnie jest jakoś duża ta norma i pytanie tyczy się tego jak skasować pamięć tych spalonych litrów na 100km
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Czyli Ci nie pomoge ,mozesz zmienic tez jezyk wyswietlacza ,ale z tym tez bedziesz mial problem jak jezyk jest malo zrozumiany , spisz po koleji opcje menu i potem translate google
szukam elektronicznej wersji instrukcji obsługi do mana tga jeśli by ktoś miał takową prosiłbym o zapodanie
przeszukałem całe google i nic nie znalazłem za free
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę