Strona 47 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 145 46 47 48 49162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 lis 2009, 18:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2006, 17:01
Posty: 233
GG: 0
Lokalizacja: Małopolska Nowy Targ KNT

Temat przerabiany wiele razy i nigdy dotychczas nie miałem wątpliwości ale ostatnio po małej dyskusji nie wiem jak to w końcu jest z tym odpoczynkiem skróconym tygodniowym, proszę o info:

Robiłem tydzień temu pauzę w niedziele 30.00 godz.(czyli skrócony odpoczynek 24.00 godz.)
W tym tygodniu robię pauzę 45 godz( wychodzi mi do poniedziałku kiedy ruszę dokładnie 61 godz. czyli spokojnie mieści się 45 + 16 godz nadliczbowych że tak powiem :wink: )
Jak powinien wyglądać następny odpoczynek :?:
1. Robię pauzę za tydzień min 66.00 godz aby oddać ten skrócony odpoczynek to pauza ma być nie przerwana ciągła( np 3 dni w domku)
2. Robię pauzę 45.00 godz + 15 godz aby wyrównać skrócony odpoczynek co wtedy daje mi 55 godz przerwy ciągłej też nie przerwany odpoczynek.

Proszę o info żeby rozwiać wątpliwości. :wink:

_________________
TIR - Transport International Road


Post Wysłano: 15 lis 2009, 22:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

z tego co zrozumiałem to masz wszystko wyrównane i możesz w przyszłym tygodniu zrobic jaki chcesz,tzn 24 lub 45h


Post Wysłano: 15 lis 2009, 22:39

Tygodniowy okres odpoczynku należy rozpocząć nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24-godzinnych, licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku.

W ciągu dwóch tygodni kierowca wykorzystuje co najmniej:

- dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku (regularny tygodniowy okres odpoczynku oznacza odpoczynek trwający co najmniej 45 godzin)
- jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny

W przypadku wykorzystywania przez kierowcą w ciągu dwóch kolejnych tygodni jednego regularnego i jednego skróconego okresu odpoczynku, skrócenie to należy zrekompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końćem trzeciego tygodnia następującego po tygodniu, w którym skrócenie nastąpiło.

Odpoczynek wykorzystywany jako rekompensata za skrócony odpoczynek tygodniowy wykorzystuje się łącznie z innym okresem odpoczynku trwającym co najmniej dziewięć godzin.


Post Wysłano: 16 lis 2009, 18:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Tak jak pisze "glaca" następny odpoczynek może być skrócony a godziny które miałeś oddać oddałeś w tym tygodniu (jeżeli rzeczywiście zrobiłeś co najmniej 60 godzin pauzy).


Post Wysłano: 18 lis 2009, 19:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 cze 2009, 11:52
Posty: 13
GG: 0

nie znalazłem więc wrzucam...

Poradnik czasu pracy:

http://gitd.gov.pl/index.php/pol/PORADY ... -kierowcow

Wytyczne GITD dotyczace kontroli przepisow o czasie pracy kierowcow:

http://gitd.gov.pl/index.php/pol/CENTRU ... -kierowcow


źródło: http://gitd.gov.pl


Post Wysłano: 20 lis 2009, 20:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2006, 17:01
Posty: 233
GG: 0
Lokalizacja: Małopolska Nowy Targ KNT

Dzięki za info nigdy z tym nie miałem problemu ale mi po prostu namieszali jak wiadomo filozofowie i sami wiecie nie miałbym problemu bo gdybym zobaczył ITD zaraz bym się zatrzymał i spytał i koniec wątpliwości ale teraz już wiem jest tak jak wyżej opisaliście. :wink:

_________________
TIR - Transport International Road


Post Wysłano: 20 lis 2009, 20:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Odnośnie ostatnich pytań na temat odpoczynków tygodniowych, tu macie ładnie wyjaśnione, kiedy i jak długo należy je "odbierać"

Art. przepisany z trakera 4/2009

http://www.jeszke.org/odpoczynki_tygodniowe.doc

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 17 gru 2009, 10:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 gru 2009, 14:14
Posty: 1
GG: 0
Samochód: Scania

Cytuj:
Cytuj:
Ja nie spotkałem się nigdzie z przepisem, że przerwa 15 min po 6h pracy dotyczy kierowców.
Dotyczy kierowców którzy spełniają jakieś warunki tylko ni cholerę nie mogę sobie przypomnieć jakie są te warunki.

Chyba kierowcy mzk maja tak ze robią przerwę po 6h
Tymi kierowcami mogą być kierowcy zaopatrzenia czy np.budowy ,gdzie troche stoją pod załadunkiem czy rozladunkiem,drogowcy.
Ponieważ ich czas jazdy nie wynosi niekiedy nawet 4.5h w ciągu dnia pracy,to obowiązuje ich ustawa o czasie pracy tj max 6h pracy po tym co najmiej 30 min przerwy,gdyż zgodnie z ustawą przerwy mogą być dwie pierwsza 15 min,ale druga nie krótsza niż 30min,więc skoro druga przerwa przypadłaby na koniec dnia lepiej jest od razu wykorzystać 30 przerwę minutową.

Pozadrawiam!


Post Wysłano: 25 gru 2009, 14:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lip 2007, 10:12
Posty: 58
GG: 0

Witam wszystkich tak czytam czytam po kursie wszystko wydawało mi się że wiem pogadałem z kierowcami i już kurna zgłupiałem.
Mam takie pytanko które by mnie utwierdziło w tym że to czaje albo nie czaje :D .
8,00 wyjazd
9,00 przerwa 15min
9,15 start
10,00 przerwa 30min
10,30 start
daje nam to 2h,15min jazdy więc mogę jechać jeszcze 6h,45min ???

Pozdrawiam


Post Wysłano: 25 gru 2009, 14:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

8.00- 9.00 = 1 godzina jazdy
9.00- 9.15 = 15 minut przerwy
9.15- 10.00 = 45 minut jazdy
10.00- 10.30 = 30 minut przerwy

czyli w sumie masz 1 godzinę i 45 minut jazdy i w sumie 45 min. przerwy.

Teraz możesz jechać ciągle 4 godz. 30 min. a w sumie zostało ci 7 godz. 15 min. jazdy (albo 8 godz. 15 min.).


Post Wysłano: 25 gru 2009, 15:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lip 2007, 10:12
Posty: 58
GG: 0

Cytuj:
8.00- 9.00 = 1 godzina jazdy
9.00- 9.15 = 15 minut przerwy
9.15- 10.00 = 45 minut jazdy
10.00- 10.30 = 30 minut przerwy

czyli w sumie masz 1 godzinę i 45 minut jazdy i w sumie 45 min. przerwy.

Teraz możesz jechać ciągle 4 godz. 30 min. a w sumie zostało ci 7 godz. 15 min. jazdy (albo 8 godz. 15 min.).
To teraz drugie pytanie po 4h30min znowu mam zrobić 15 i 30 ?? bo ja myślałem że robię raz 15,30 i jadę już 7h,15min do końca bez przerw już no chyba ze przedłużam o godzinę to 45min przerwy.


Post Wysłano: 25 gru 2009, 15:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Cytuj:
To teraz drugie pytanie po 4h30min znowu mam zrobić 15 i 30
Tak, musisz zrobić co najmniej 45 minut przerwy.
Cytuj:
Rozporządzenie WE 561/2006

Art. 7. Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół
godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co
najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna
okres odpoczynku.
Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15
minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30
minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować
zgodność z przepisami akapitu pierwszego.


Post Wysłano: 25 gru 2009, 15:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lip 2007, 10:12
Posty: 58
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
To teraz drugie pytanie po 4h30min znowu mam zrobić 15 i 30
Tak, musisz zrobić co najmniej 45 minut przerwy.
Cytuj:
Rozporządzenie WE 561/2006

Art. 7. Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół
godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co
najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna
okres odpoczynku.
Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15
minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30
minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować
zgodność z przepisami akapitu pierwszego.
Hm dziwne przecież wcześniej robiłem pauzę 15 i 30min


Post Wysłano: 25 gru 2009, 16:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Ruszasz o 10.30 i jedziesz 4 godz. 30 min. czyli do 15.00. Teraz według przepisu który zacytowałem musisz zrobić co najmniej 45 min. przerwy.
W sumie masz już 6 godz. i 15 min. jazdy (1.45 + 4.30= 6.15) więc po pauzie zostaje ci 2 godz. 45 min. (albo 3 godz. 45 min.) jazdy.


Post Wysłano: 25 gru 2009, 16:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lip 2007, 10:12
Posty: 58
GG: 0

To chyba jakieś swoje przepisy masz bo przecież 15 i 30min już zrobiłem rano. Nie ma tak, ze na każde 4h,30min ma być 45min przerwy tylko na 9h zrobienie 45min przerwy po jeździe 4h,30min. To wszystko było by proste ale w praktyce jest inaczej bo nie da się jechać 4h30min przerwa 45 i dalej ogień. Na trasie są zrzutki i niestety trzeba stać. W moim przykładzie 15min od godz 9 a pozniej od 10 do 10,30 to przecież są pauzy.


Post Wysłano: 25 gru 2009, 16:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
To chyba jakieś swoje przepisy masz bo przecież 15 i 30min już zrobiłem rano
Blady dobrze pisze. Ty masz jakieś problemy ze zrozumieniem tego. To że raz się robi po 15 i 30min nie znaczy że nie można tak zrobić drugi albo trzeci raz.


Post Wysłano: 25 gru 2009, 16:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Cytuj:
To chyba jakieś swoje przepisy masz
Na samym początku mojego cytatu jest podane: Rozporządzenie WE 561/2006
Cytuj:
Nie ma tak, ze na każde 4h,30min ma być 45min przerwy
Przeczytaj dokładnie przepis który zacytowałem.
Cytuj:
bo ja myślałem że robię raz 15,30 i jadę już 7h,15min do końca bez przerw
Nie możesz jechać 7 godzin bez przerwy, tylko maksymalnie 4 godz. i 30 min. Jeszcze raz przeczytaj ten artykuł.


Post Wysłano: 25 gru 2009, 19:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

Cytuj:
Na samym początku mojego cytatu jest podane: Rozporządzenie WE 561/2006
ty jesteś blady kierowcą?jeśli nie, to nie odpowiadaj na pytania,bo wprowadzasz ludzi w błąd(baardzo kosztowny)..powołujesz się na nieaktualne przepisy :!: :!:


Post Wysłano: 25 gru 2009, 19:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
Cytuj:
Na samym początku mojego cytatu jest podane: Rozporządzenie WE 561/2006
ty jesteś blady kierowcą?jeśli nie, to nie odpowiadaj na pytania,bo wprowadzasz ludzi w błąd(baardzo kosztowny)..powołujesz się na nieaktualne przepisy :!: :!:

A co wg. Ciebie źle napisał blady ? Bo ja zauważyłem tylko, że kolega mateuszhg ma problem ze zrozumieniem prostych podstawowych rzeczy.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 25 gru 2009, 19:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

sorry jeszkin,ale ze świątecznego lenistwa nie doczytałem poprzednich postów i narobiłem burdelu :mrgreen:
a jesli chodzi o przepis to spojrzałem na datę(2006)a zmiany weszły w kwietniu 2007...takze wszystko się zgadza...sorky
http://www.spedycje.pl/spedycja_transpo ... szcze.html


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 47 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 145 46 47 48 49162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: