Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 lis 2009, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2009, 0:18
Posty: 10
GG: 0

koledzy podepnę się tutaj bo może tu właśnie znajdę odpowiedz na takie pytanie
mam nieduży hds i nie wiem jaką pompą go zasilić na rozdzielaczu piszę że ma on przepustowość 60L więc plan jest taki by zastosować pompę o wydajności także 60L
ale czy lepiej założyc pompę wielotłoczkową (strasznie drogą) czy wystarczy mi pompa zębata (tania)
czy jest różnica w szybkości działania hds_u z pompą wielotłoczkową a zębatą o takiej samej wydajności???
czy chodzi tylko o to że wielotłoczkowe są trwalsze i mają troche większe ciśnienie???
jeśli ktoś przerabiał już taki temat to czekam na porade na forum lub meil czarny8@poczta.onet.pl

pozdrawiam


Post Wysłano: 27 lis 2009, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2009, 22:35
Posty: 9
GG: 0
Samochód: man

witam
napewno pompa tłoczkowa jest żywotniejsza, a ciśnienie będzie takie jak ona ma i tak samo z wydajnością
im większa wydajność tym żuraw będzie pracował szybciej a z ciśnieniem nie wolno przesadzać


Post Wysłano: 28 lis 2009, 10:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 sty 2008, 1:42
Posty: 60
Lokalizacja: Wrocław / Monachium

Cytuj:
witam
napewno pompa tłoczkowa jest żywotniejsza, a ciśnienie będzie takie jak ona ma i tak samo z wydajnością
im większa wydajność tym żuraw będzie pracował szybciej a z ciśnieniem nie wolno przesadzać
polemizowałbym kolego. to co można powiedzieć to, to że pompa tłoczkowa jest w stanie dać znacznie wyższe ciśnienie niż zębata (niektóre zębate są w stanie dać ciśnienie do 160 bar, tłoczkowe potrafią i ponad 420 bar) - to po pierwsze.
po drugie - pompa tłoczkowa jest duuużo podatniejsza na uszkodzenia, czyli wymaga znacznie czystszego oleju.
po trzecie - cena, pompa tłoczkowa jest znacznie droższa,
po czwarte - wydajność to nie tylko szybkość odbiornika, ale i możliwość obsłużenia wielu odbiorników (siłowników, silników, itd) jednocześnie.
po piąte, a może najważniejsze, bardzo ważny jest układ hydrauliczny w jakim pompa ma pracować np układ może wymagać pompy o zmiennej wydajności. jak rozumiem kolega chce w istniejącym hds'ie wymienić pompę ? jeżeli tak, to najlepiej odczytać ze starej symbole i dobrać coś podobnego lub identycznego.
jeżeli natomiast kolega buduje układ od nowa to najlepiej użyć pompy zębatej. najlepiej jakbym poznał więcej szczegółów wtedy coś można byłoby dopowiedzieć.

na marginesie dodam, że na codzień zajmuję się hydrualiką siłową w maszynach budowlanych.


Post Wysłano: 28 lis 2009, 16:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

o ile widzę to już rok męczysz sie z tematem(viewtopic.php?f=20&t=4401&st=0&sk=t&sd=a)zakładając nowe wątki...jakiej odpowiedzi oczekujesz?bo wszystkie odpowiedzi na twoje pytania juz padły....


Post Wysłano: 29 lis 2009, 12:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2009, 0:18
Posty: 10
GG: 0

kolego gulin oj męczę się męczę :) ale to już z drugą przyczepą:):) hydraulika to dla mnie pojęcie które kojarzę tylko ze szkoły próbuje jakoś sam do tego dojść ale czasami nie daje rady tak że pytam gdzie można i ile można.... w końcu po to jest każde forum może dla ciebie już padły wszystkie odpowiedzi ale dla mnie nie........


Post Wysłano: 29 lis 2009, 17:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

więc pytaj dalej,bedziemy się męczyć razem z tobą :mrgreen:


Post Wysłano: 22 cze 2014, 12:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2013, 2:27
Posty: 3
Samochód: Star 1142T

Podepnę się pod temat.
Mam HDS'a ATLAS 60.1 z 1990r (o parametr. 3t/1,9m, 1,7t/3,5m, 1,18t/5m, 0,9t/6,4m) zamontowanego na Starze 1142.
Zgodnie z książką UDT ciśnienie w układzie winno wahać się między 240-270 bar, a wydajność pompy 35l/min.
Aktualnie HDS zasilany jest zwykłą zębatą pompą STARowską z której nie mogę odczytać parametrów.
Pytanie jest następujące:
Jaką większą pompę polecilibyście dobrać aby móc w pełni korzystać z możliwości HDSu gdyż przy obecnej pompie ledwo podnoszę 1t na krótkim ramieniu.


Post Wysłano: 22 cze 2014, 14:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

Ale zawsze tak było?Ktoś kto zabudował żurawia chyba dodał pompę odpowiednią...
Określenie "zwykłą pompa zębata STARowską" nic nie znaczy,były polskie pompy zebate np.PZ2-100,które miały wydajność 100l/min.

Sprawdzałeś ciśnienie w układzie?Sprawdź przy 1500obr/min,ale szukaj miejsca do pomiaru przed zaworem dławiącym.


Post Wysłano: 24 cze 2014, 22:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2013, 2:27
Posty: 3
Samochód: Star 1142T

Myślę żeby podpiąć manometr przed rozdzielaczem wywrot/hds.
W książce udt mam tylko podane obliczenia statyczne na przewrócenie hds'u, nie ma żadnych danych o wydajności pompy zamontowanej w układzie. Jutro może postaram się zczytać jakiś symbol lub nazwę.


Post Wysłano: 25 cze 2014, 7:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja tak myślę że od wydajności pompy zależy szybkość wykonywanych ruchów przez hds, a od ciśnienia jakie pompa wytwarza jaki ciężar podniesie hds.
Czyli masz za niskie ciśnienie w układzie dlatego hds podnosi tylko jedną tonę

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: