Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 gru 2009, 16:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Załóżmy, że to jednak Ty masz racje - nie uważasz tego za tak idiotycznie proste, że wręcz nie warte tłumaczenia? Nikt o zdrowych zmysłach nie jedzie na 5 biegu trzymając sobie sprzęgło do połowy, poza tym jadąc w taki sposób nie zdałby egzaminu na prawo jazdy. Wydaje mi się, że na forum kierowców zawodowych, bądź osób mocno związanych z tym zawodem takie teksty są lekko nie na miejscu.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 01 gru 2009, 17:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Wróć sie do mojego pierwszego postu i zobacz jaki procent mojej wypowiedzi stanowi kwestia o używaniu sprzęgła, 10%?

Reszta to dywagowanie nad zasadnością określenia on/off

Poza tym gdyby to było faktycznie forum kierowców zawodowych, to większości z nas by tu nie było ;-)

Poza tym temat zszedł na osobówki i to przed moim pojawieniem się w temacie.

Poza tym nie pisałem "bo tak" i to w dodatku dla zawodowych kierowców, tylko dlatego, że padły pytania, jak potrafiłem tak odpowiedziałem.


Ostatnio zmieniony 01 gru 2009, 17:05 przez Marix, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 01 gru 2009, 17:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Dobra, bo nie rozumiem już nad czym się rozczulasz(/my). Proste, sprzęgła używa się tylko wtedy, kiedy to potrzebne, więc jakieś wymyślanie pozycji on/off mnie śmieszy trochę, zresztą, nevermind.
Cytuj:
forum kierowców zawodowych, bądź osób mocno związanych z tym zawodem
Też czytaj dokładnie ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 01 gru 2009, 17:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
Proste, sprzęgła używa się tylko wtedy, kiedy to potrzebne, więc jakieś wymyślanie pozycji on/off mnie śmieszy trochę, zresztą, nevermind.
Cytuj:
forum kierowców zawodowych, bądź osób mocno związanych z tym zawodem
Też czytaj dokładnie ;)
Cytuj:
Dobra, bo nie rozumiem już nad czym się rozczulasz(/my).
Sorry, ale nie przypisuj mi/nam bajzlu w tym temacie:)
Cytuj:
Proste, sprzęgła używa się tylko wtedy, kiedy to potrzebne, więc jakieś wymyślanie pozycji on/off mnie śmieszy trochę, zresztą, nevermind.
Żyjemy w społeczeństwie, które podstawowe pojęcia z języka angielskiego zna, nie wiem wiec w czym rzecz, że nie napisałem włączone/wyłączone?

Tak jak pisałem takich określeń używa sie w nomenklaturze fachowej i ne wiem co powinienem napisac? but, półbut i niebut?


Post Wysłano: 01 gru 2009, 18:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Żyjemy w społeczeństwie, które podstawowe pojęcia z języka angielskiego zna, nie wiem wiec w czym rzecz, że nie napisałem włączone/wyłączone?
Żyjemy w normalnym społeczeństwie, któremu nie trzeba tłumaczyć, że nie należy trzymać wciśniętego choćby trochę sprzęgła podczas normalnej jazdy, a ruszanie to kwestia osobna i całkowicie indywidualna, więc ułamki sekund różniące Kowalskiego i Nowaka podczas trzymania sprzęgła w pozycji 'przejściowej' jak ładnie to nazwałeś nie są znaczące. Naprawdę tak trudno Ci zrozumieć o czym mówię od dłuższego czasu?

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 01 gru 2009, 18:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Nikt o zdrowych zmysłach nie jedzie na 5 biegu trzymając sobie sprzęgło do połowy, poza tym jadąc w taki sposób nie zdałby egzaminu na prawo jazdy...
a ja znam taką osobę, kierowca zawodowy z ponad 30-letnim doświadczeniem, dzisiaj już na emeryturze. pedał sprzęgła traktował jak podnóżek.
nie trzymał co prawda sprzęgła do połowy wciśniętego, ale podczas jazdy trzymał nogę na pedale sprzęgła. a czasem noga naciskała więcej, czasem mniej.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 01 gru 2009, 18:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2009, 20:22
Posty: 108
GG: 10095414

Cytuj:
a ja znam taką osobę, kierowca zawodowy z ponad 30-letnim doświadczeniem, dzisiaj już na emeryturze. pedał sprzęgła traktował jak podnóżek.
nie trzymał co prawda sprzęgła do połowy wciśniętego, ale podczas jazdy trzymał nogę na pedale sprzęgła. a czasem noga naciskała więcej, czasem mniej.
A potem się dziwią, że sprzęgła do wymiany. Ciekawe skąd sie birze takie głupawe przyzwyczajenie :roll: .

_________________
A - zastanawiam się
B - jest
C - jest
E - jest
D - jest
kurs na przewóz rzeczy jest buahaha :P


Post Wysłano: 01 gru 2009, 18:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

nie chce przeszkadzać fachowcom..ale wydaje mi się,że sprzęgło WYŁĄCZONE to wtedy kiedy pedał jest wciśnięty...


Post Wysłano: 01 gru 2009, 21:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Bajzel pozwól, że zaprzestanę dyskusji.
Cytuj:
nie chce przeszkadzać fachowcom..ale wydaje mi się,że sprzęgło WYŁĄCZONE to wtedy kiedy pedał jest wciśnięty...
a i owszem, a z czyjej wypowiedzi wynika coś innego?


Post Wysłano: 01 gru 2009, 22:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

Cytuj:
Dla mnie to znaczy tyle że jak się używa sprzęgła to albo w pozycji on-załączone(pedał wciśnięty do oporu) albo off-wyłączone czyli pedał sprzęgła znajduje się w normalnej pozycji. I unikać jazdy na półsprzęgle, co powoduje jego nadmierne zużycie. Proste. Czytaj uważnie.
a przez 20 postów nikt chłopaka(i nie tylko)nie uświadomił...a przepraszam o czym ta dyskusja?jazda na luzie-według mnie, to jest wtedy jak masz 100km do domu i 8h czasu jazdy :mrgreen:


Post Wysłano: 02 gru 2009, 20:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2009, 15:22
Posty: 20
GG: 0
Lokalizacja: Częstochowa

Fajnie się spieracie za bardzo nie chcę przeszkadzać.
A tak coś w temacie.
Nikt z kolegów nie wspomniał o sprężarce której to wolne obroty silnika nie za bardzo napędza do prawidłowego pompowania wiatru niezbędnego do prawidłowej pracy hamulców.


Post Wysłano: 04 gru 2009, 10:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

Cytuj:
.
Nikt z kolegów nie wspomniał o sprężarce której to wolne obroty silnika nie za bardzo napędza do prawidłowego pompowania wiatru niezbędnego do prawidłowej pracy hamulców.
bo jeżdżąc na luzie nie używamy hamulców :mrgreen: więc i wiatru nie potrzebujemy :wink:

testuję kolejnego actrosa, tym razem 2latek 440km też pełnym automacie i tez skubany wrzuca sobie do luzu, natomiast jakakolwiek moja reakcja, gaz, hamulec, retarder od razu wrzuca bieg.

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 04 gru 2009, 10:21

Cytuj:
A potem się dziwią, że sprzęgła do wymiany. Ciekawe skąd sie birze takie głupawe przyzwyczajenie :roll: .
Kiedyś na kursach tak właśnie uczyli jazdy. Niektórym te przyzwyczajenia zostały.


Post Wysłano: 04 gru 2009, 12:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2009, 20:22
Posty: 108
GG: 10095414

Cytuj:
Kiedyś na kursach tak właśnie uczyli jazdy. Niektórym te przyzwyczajenia zostały.
Aż, mi się nie chce wierzyć, przecież to podstawowy błąd, trzymając nogę na sprzęgle jak wspomniał cyryl czasami można wcisnąć je lekko, a wtedy tarcza się ślizga, co przyśpiesza tylko wymianę.

_________________
A - zastanawiam się
B - jest
C - jest
E - jest
D - jest
kurs na przewóz rzeczy jest buahaha :P


Post Wysłano: 04 gru 2009, 13:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 11:04
Posty: 27

Lepiej na biegu :P (wiekszosc kierowcow PKS wrzuca luz kiedy tylko moga,a przecierz popelniaja wowczas blad)


Post Wysłano: 04 gru 2009, 20:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Jest/był taki kierowca u mnie w PKM, który jeżdżąc autobusem z automatyczną skrzynią biegów wrzucał "na luz" tam gdzie się dało :D


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: