Powinieneś być przy załadunku i mówić gdzie i co kłaść.
czyli mam przez to rozumieć ze gdzie będzie środek ciężkości ładunku zależy oddemnie czyli przy każdym załadunku mam brać długopis kartkę metrowe itp i podkladac pod wzow i samemu wyliczać środek ciężkości?
Tak, zależy od Ciebie. Najważniejszy jest nacisk na osie, a jeśli chodzi o środek ciężkości (w pionie), najlepiej żeby był jak najniżej. Dobrze mieć wagę na osi ciągnącej, możesz szybko sprawdzić czy jest ok.
Powinieneś być przy załadunku i mówić gdzie i co kłaść.
czyli mam przez to rozumieć ze gdzie będzie środek ciężkości ładunku zależy oddemnie czyli przy każdym załadunku mam brać długopis kartkę metrowe itp i podkladac pod wzow i samemu wyliczać środek ciężkości?
Tak, zależy od Ciebie. Najważniejszy jest nacisk na osie, a jeśli chodzi o środek ciężkości (w pionie), najlepiej żeby był jak najniżej. Dobrze mieć wagę na osi ciągnącej, możesz szybko sprawdzić czy jest ok.
Dziękuje serdecznie za pomoc i w zamian mam coś dla was a mianowicie znalazłem w google książkę w pdf. Która jest po polsku a co najwarzniejsze jest za darmo i dotyczy tematu książka zwie się '' MOCOWANIA ŁADUNKÓW W TRANSPORCIE DROGOWYM wytyczne odnośnie dobrej praktyki europejskiej'' dodam ze książka została opracowana przez Komisja Europejska. Dyrekcją Generalna ds. Energi i Transportu. Znajdziemy w niej przykłady mocowan wszelakich ładunków rozmaite wzory i aspekty prawne dotyczące tego tematu a i obowiązujące normy europejskie itp. Itd.
_________________ krajowy transport drogowy 1,50zł/km do negocjacji fiatem ducato 2,8 jtd max 2004r tel. 721-666-505 email. suchydrewno@gmail.com
Warto przeczytać całą książkę, albo nawet wydrukować bo w końcu mamy szeroki zakres wiedzy w ojczystym języku. Jeszcze ewentualnie niech ktoś obeznany w temacie napiszę co o niej sądzi.
_________________ Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.
Rejestracja:28 maja 2009, 20:22 Posty: 108
GG: 10095414
Cytuj:
Na leżąco Ci załadowali ? Pierwszy raz widzę.
Może ja się nie znam i nie mam doświadczenia w Transporcie takich towarów, ale ten sposób wydaje mi się prawidłowy, a i broszurach dotyczących mocowania ładunków tak jest przedstawiony.
_________________ A - zastanawiam się
B - jest
C - jest
E - jest
D - jest
kurs na przewóz rzeczy jest buahaha
bele papieru do produkcji płyt gipsowo-kartonowych wozi się na stojąco, jednak kierowca musi mieć maty pod bele, aby nie odcisnęły się śruby i inne elementy, które wystają z podłogi.
Tak się składa, że przeważnie wozimy papier z IP w Kwidzynie i łądują różnie.
Zależy jak firma zamawiająca sobie zażyczy. Tzn. jaki mają sprzęt do rozładunku.
Zdziwiłem się, ja woziłem tylko i wyłącznie na "sztorc". Od bobin, po 2,80 metra wysokie rolki dla Mondi w Mszczonowie. Oczywiście maty, narożniki i pasy. I trzeba uważać żeby na łączeniach płyt podłogowych woda nie wyszła....bo będzie nieciekawie. (tak jak to było u mnie).
_________________ Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.
I ja zazwyczaj spotykałem się z przewożeniem w pozycji stojącej i niekoniecznie z matami - to zależało od firmy ładującej papier Czepiali się dość mocno szczelności dachu i właśnie podłogi. Wiadomo - narożniki gumowe/plastikowe, by nie poodgniatać rolek od pasów i jazda. Wydaje mi się, że trudniej leżące zabezpieczyć, aczkolwiek są kliny, więc to chyba bez różnicy jak załadują.
_________________ Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.
Rejestracja:23 lut 2008, 12:53 Posty: 318
GG: 11187010
Samochód: BMW E36 M52b20
Lokalizacja: k. Łańcuta
Kilka razy spotykałem się z transportem papieru i zawsze był stawiany na stojąco. Niemiec przeważnie dawał gumy po rolkę na górę narożniki i to wszystko. Tak jak pisał Bajzel zawszy było pytanie czy dach szczelny.
My woziliśmy latem papier, tyle, że nie w rolkach, a już gotowy do użycia, to był toaletowy. W miejscowości Berga rozerwaliśmy dach na początku wakacji, nie naprawiliśmy go aż do sprzedaży zestawu, w między czasie z papierem lecieliśmy ze 3 czy 4 razy. Jeden facet to przyszedł zdjęcia dachu robić. Zawsze troche pogadali a załadowali i tak, a nam udawało się bo nie padało nigdy. Dach był sklejony taśmą i regularnie sklejaliśmy co około 10 dni, bo zaczynało juz przeciekać
_________________ “Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy”
“Żaden mężczyzna nie przyzna się, że jest kiepskim kochankiem lub kierowcą”
Ja zazwyczaj ładowałem 160/2800 to wchodziło 7-8 rolek i było 24,5 tony
_________________ Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.
pasami były spięte tylko ostatnie dwie rolki, dodatkowo puściłem dwa pasy od początku naczepy, wzdłuż do samego końca.
Wymogiem wysyłającego i odbiorcy było nie dociskanie rolek do podłoża.
Pod każdą rolką wbite dwa kliny od tyłu.
Najdziwniejsze dla mnie przy tym ładunku ( z północy Szwecji do Belgii) było to, że będąc kontrolowanym w Niemczech policjanci nic nie powiedzieli na sposób zabezpieczenia ładunku Szkoda, że protokół kontrolny zdałem z Cmr.
Zdjęcia porobiłem aby powiadomić moją firmę o rodzaju ładunku i sposobie zabezpieczenia - właśnie na wypadek kontroli - obawiając się nieziemskiego mandatu.
bo na leżąco raczej nie da rady Papier w rolach na paletach ładujemy na stojąco, natomiast "luzem" na leżąco z klinami i pasami. Niestety nie mam fotki żeby pokazać jak to zabezpieczam.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę