Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 sty 2010, 1:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2008, 23:33
Posty: 30
GG: 0

Witam serdecznie.
W mojej Scanii 4 360 PS z 97r. pojawił się olej w wodzie. Na początek mój mechanik wymienił oringi na wymienniku ciepła (chłodnicy oleju) i to nie pomogło, podmieniliśmy wymiennik z inną scania i w tej innej spokój, a mojej ciągle czarny olej w wodzie. Mechanik mówi "robimy silnik bo to na pewno tuleje od środka przerdzewiały i tamtędy się olej dostaje"... no i zrobiliśmy remont silnika, wydawało się, że spokój, a scania znowu ma cały przedni grill w oleju ( żyga olejem bo poprzedni właściciel wypali w zbiorniczku wyrównawczym wody dziurkę od góry).
Gdzie może być przyczyna moich kłopotów?
Proszę o radę i dziękuje z góry za pomoc.


Post Wysłano: 11 sty 2010, 1:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
podmieniliśmy wymiennik z inną scania i w tej innej spokój,
Cytuj:
Gdzie może być przyczyna moich kłopotów?
Nie wiem, może się nie znam, ale... w chłodnicy oleju? Może warto kupić nową?

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 11 sty 2010, 2:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Po mojemu zostaje jeszcze sprężarka powietrza. Albo kupno nowej/ regenerowanej lub samodzielna naprawa.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 11 sty 2010, 13:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 22:26
Posty: 92
GG: 6032841
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Wołomin

kolego sprawdź uszczelki w chłodnicy oleju bo możliwe że mechanik pomylił śruby bo jedna chyba jest krótsza a druga dłuższa. Przynajmniej ja tak miałem tylko że w MAN-ie.


Post Wysłano: 11 sty 2010, 19:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Plukanie ukladu chlodzacego z oleju to dosc dlugi proces :wink:
Napewno jest to nowy olej ?
Jak plukaliscie uklad ?
Ta dziurke w zbiorniczku radze jakos zalatac/wymienic zbiornik.
Peknieta/przerdzewiala tuleja/je raczej nie daja takich efektow.


Post Wysłano: 11 sty 2010, 21:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdzcie usczelkę w głowicy sprężarki powietrza, mi w volvie poszedł płyn ściekający z głowicy przez tłoki sprężarki do oleju

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 sty 2010, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2008, 23:33
Posty: 30
GG: 0

Dzięki panowie za podpowiedzi... jeżeli piszesz kolego, że problem jest w chłodnicy oleju to już pisałem, że na początku wymieniliśmy oringi, a później podmieniliśmy chłodnicę oleju (czyli wymiennik ciepła od innej scanii), a więc nie tu kwi przyczyna. Jeżeli chodzi o sprężarkę to przy walniętej skutek byłby odwrotny, czyli woda w oleju, a u mnie jest olej w wodzie. Nie wiem już cholera gzie szukać przyczyny.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 13 sty 2010, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Z postu wynika, że po zamianie tych chłodnic wszystko było ok, no ale widocznie nie zrozumiałem, dlatego napisałem to, co napisałem ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 11 kwie 2010, 9:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

może wypalił ta dziurkę w zabiorniku bo robiło mu się tam duże ciśnienie? Wychodzi na uszczelkę pod którąś głowicą


Post Wysłano: 11 kwie 2010, 11:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
no ale widocznie nie zrozumiałem...
Kolega napisał że jak zamienił chłodnicę oleju ze sprawnego auta u niego był nadal problem a dawca chłodnicy założył chłodnicę z problemowego auta i u niego jest wszystko OK czyli tym sposobem wyeliminowali ten element.
Cytuj:
Mechanik mówi "robimy silnik bo to na pewno tuleje od środka przerdzewiały i tamtędy się olej dostaje"... no i zrobiliśmy remont silnika...
Podczas remontu rozumię że nowe uszczelki pod głowicami pozakładaliście , ale czy sprawdzaliście głowice , może one są popękane wewnątrz. Co do dziurki w zbiorniczku to jej nie powinno być , układ chłodniczy powinien być szczelny i pracować na delikatnym ciśnieniu jeśli ktoś coś tu grzebał to znaczy że mu robiło zbyt wielkie ciśnienie w płynie i w chałpniczy sposób rozwiązał problem.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: