DPPL- „Duży pojemnik do przewozu luzem” (DPPL, ang. IBC) oznacza opakowanie przenośne,
sztywne lub elastyczne, inne niż określone w dziale 6.1, które:
(a) ma pojemność:
(i) nie większą niż 3,0 m3 dla materiałów ciekłych i stałych II i III grupy pakowania;
(ii) nie większą niż 1,5 m3 dla materiałów stałych I grupy pakowania, w przypadku
DPPL elastycznego, ze sztywnego tworzywa sztucznego, złożonego, tekturowego
lub drewnianego;
(iii) nie większą niż 3,0 m3 dla materiałów stałych I grupy pakowania, w przypadku
DPPL metalowego;
(iv) nie większą niż 3,0 m3 dla materiałów promieniotwórczych klasy 7;
(b) jest wykonane w sposób umożliwiający manipulację zmechanizowaną;
(c) jest odporne na narażenia występujące przy manipulacjach i w transporcie, co powinno
być potwierdzone badaniami określonymi w dziale 6.5 (patrz także „DPPL złoŜony,
z naczyniem wewnętrznym z tworzywa sztucznego”, „DPPL tekturowy”, DPPL
elastyczny”, „DPPL metalowy”, „DPPL ze sztywnego tworzywa sztucznego” i „DPPL
drewniany”)
DPPL wygląda tak:
http://marketeo.com/photoOffer/big/76253_big.jpg
1.1.4.2- Przepis 1.1.4.2 umowy ADR dotyczy
przewozu drogowego towarów niebezpiecznych bezpośrednio przed lub po transporcie lotniczym lub morskim. W skrócie chodzi o to, że towar niebezpieczny załadowany ze statku lub samolotu na ciężarówkę (albo odwrotnie) może być oznaczony i zapakowany zgodnie z przepisami lotniczymi (ICAO) lub morskimi (IMDG) a nie musi być oznaczony według przepisów drogowych (ADR). Kierowca który przewozi taki towar musi pamiętać o wpisaniu w list przewozowy informacji, że przewozi towar zgodnie z tym przepisem. Czyli wpisuje w CMR albo w WZ np. "Przewóz zgodny z ADR 1.1.4.2".