Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 sty 2010, 13:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2010, 13:20
Posty: 3
GG: 3176719
Samochód: volvo fl6/jelcz 416

witam wszystkich, na początek ja przystało coś o sobie: kierowca od urodzenia;) kiedyś jeździłem jelczem 415 przerobionym na 416 (wydłużony na poduszkach + kontener), w jelczy wszystko było proste i w obsłudze i w naprawie ale od roku jeżdżę Volvem fl 612 i z nim mam mały problem.

Moje pytanie chyba pasuje do tego tematu dlatego nowego nie będę zakładał, mianowicie moje volvo odkąd go kupiłem praktycznie nie miało hamulców tylnej osi, myślę że jest to z 5% tego co powinno być, ręczny to samo. Z tego co przeczytałem w paru innych tematach muszę dodać parę rzeczy: jest to rocznik 93, z tyłu poduszki, hamulce tarczowe bez abs-u, klocki jak nowe, (myślałem na początku że to klocki bo z przodu nie było więc wymieniłem a jak zerknąłem do tyłu to te były ok), układ pneumatyczny jest tylko na początku i pod kabiną przechodzi w hydraulikę (2pompu oddzielna na przód i tył) zawór od regulacji siły hamowania jest również hydrauliczny w zależności od ciśnienia w poduchach, i powiedzcie mi czy u mnie też jest jakaś regulacja tych zacisków z tyłu?? siłowniki ręcznego wydaje mi się z spory ruch pokonują więc może powinienem coś wyregulować?? albo może płyn hydrauliczny wymienić?? nie brałem się za to wcześniej bo samochód woził pudełka kartonowe na krótkich dystansach ale teraz ma robić 2tys tygodniowo no i nie uśmiecha się mieć jedną oś sprawną. mam nadzieje że mi jakoś pomożecie. Ja osobiście służę pomocą również jeśli będę znał odpowiedź na pytania innych, również w dziedzinie samochodów 4x4 i motocykli. pozdrawiam i najlepszego w nowym roku.

Zapomniałem dodać że gdy naciskam hamulce zapala mi się kontrolka czerwona z przekreślonym pedałem i poszczy na tablicy wykrzyknik, ale tylko jak nacisnę mocniej, a np jak jadę pustym i lekko folguję to się nie zapala, tyle że jak się już zapali to świeci a dodatkowo przy tym ostrzejszym hamowaniu zapala się wykrzyknik i piszczy (hehe więc wiem kiedy ostro hamuję).


Post Wysłano: 17 sty 2010, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sty 2010, 13:20
Posty: 3
GG: 3176719
Samochód: volvo fl6/jelcz 416

nikt nie pomógł ale opanowałem sytuacje... zdemontowany zawór od regulacji siły hamowania i gruntownie przesmarowany, to samo zawór sterujący powietrzem(ten przy pedale hamulca), zaciski rozebrane na części pierwsze i przesmarowane. a jak by ktoś miał problemy z ręcznym to niech lekko tłoczek ten od ręcznego w zacisku wyciągnie tak żeby doszedł do klocka hamulcowego.
Problem mam teraz z tym sworzniem mimośrodowym od hamulca ręcznego który jest w zacisku... niestety pękł a widać że to twardy materiał bo wogule nie popłynął tylko pękł. Więc jak by ktoś miał taki niepotrzebny stojący zacisk do volva fl6 to chętnie nawiąże kontakt.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: