Zapraszam do zapoznania się z nową naczepą marki Mieczkowski. Posiada ona system przegubowy pozwalający na łatwe pokonywanie ciasnych przejazdów (ronda. Pełna kontrola sterowania drogą radiową wszystkimi osiami pozwala na pełną kontrolę toru jazdy naczepy
Rejestracja:16 paź 2008, 14:48 Posty: 20
GG: 0
Samochód: ...
Lokalizacja: Jadwisin 24 przy autostradzie A4,67-my km zjazd Jadwisin-Witkówek
Fajna! też naczepa niskopodwoziowa KASSBOHRER model LB4E
rok 2009
4 osiowa (osie gigant ,2 skrętne,1 podnoszona)
rozciagana - 6 m
poszerzana (wypełnienia porzerzeń drewno aboze)
na rozciągu stół podporowy
najazdy hydrauliczne składane i rozszerzane 5 m
najazdy aluminiowe na balkon
burty na balkonie
w zakupie NIE DROGO !!!
W SUPER CENIE !!!
NA MAXA WYPOSAŻONA !!!
NISKOPODŁOGOWA !!!
Rejestracja:16 paź 2008, 14:48 Posty: 20
GG: 0
Samochód: ...
Lokalizacja: Jadwisin 24 przy autostradzie A4,67-my km zjazd Jadwisin-Witkówek
Dokładnie nie wiem Kolego ,ale słyszałem ,że KASSBOHRER ma inaczej to trochę rozwiązane niż inni producenci naczep niskopodwoziowych .Chyba są tam jakieś czujniki na 3,4 osi (nazywene talerzykami) ,które wymuszają one promień skrętu tych osi .Myślę ,że więcej szczegółów uzyskasz u DEALERA Kassbohera na Polskę.
No dobra , ale jakieś czujniki i zawory muszą tym sterować. Tylko jak jest to rozwiązane, bo w zwykłych naczepach są drążki albo lina, wiec jak to jest działa to mnie bardzo ciekawi.
Nowoczesne naczepy mają w miejscu łaczenia się sworznia z siodłem ciągnika tłoki, które w momencie skrętu wyciągają się w odpowiednią stronę dla danego skrętu dając sygnał (impuls ) dla siłowników w którą stronę mają skręcać osie. Jest, jeszcze jakaś metoda z zastosowaniem pilota ale chyba zasada działania jest podobna albo sygnał wychodzi od siodła albo od pierwszej osi- naczepy która wychwytuje skręt. Podobnie zresztą działa ostatnia skrętna oś w autobusach lub solówkach z tylną skrętną , tylko że tam jest o tyle prosto , że sygnał wychodzi od razu z układu kierowniczego.
Cofanie nie ma tu nic do rzeczy, osie skręcają się tylko wtedy gdy występuję kąt między siodłem a naczepą. Pilot elektroniczny stosowany jest w modułowych naczepach goldhofer przy manewrowaniu. Wtedy ktoś z zewnątrz najczęściej osoba pomocnicza, za pomocą pilota steruje osiami. Osie jak już pisałem są sterowane elektronicznie. W czasie jazdy na wprost jest specjalny system tzw. samonaprowadzania osi naczepy za śladem kół ciągnika, bo jak wiadomo najmniejsza odchyłka spowoduje zachodzenie naczepy ( to tak jak dawniej w starach jak urwał się "szpickop" to momentalnie przesuwał się tylny most i mieliśmy piękny czteroślad W naczepach za to odpowiedzialna jest już elektronika.
Tu jest schemat pokazujący jak to mniej wiecej działa:( fotke znalazłem na innym forum)
Cofanie nie ma tu nic do rzeczy, osie skręcają się tylko wtedy gdy występuję kąt między siodłem a naczepą. Pilot elektroniczny stosowany jest w modułowych naczepach goldhofer przy manewrowaniu. Wtedy ktoś z zewnątrz najczęściej osoba pomocnicza, za pomocą pilota steruje osiami. Osie jak już pisałem są sterowane elektronicznie. W czasie jazdy na wprost jest specjalny system tzw. samonaprowadzania osi naczepy za śladem kół ciągnika, bo jak wiadomo najmniejsza odchyłka spowoduje zachodzenie naczepy ( to tak jak dawniej w starach jak urwał się "szpickop" to momentalnie przesuwał się tylny most i mieliśmy piękny czteroślad W naczepach za to odpowiedzialna jest już elektronika.
Tu jest schemat pokazujący jak to mniej wiecej działa:( fotke znalazłem na innym forum)
troszeczke inaczej bym to opisal a wiec nie tylko goldhoffer bo i faymonville, i doll,itp firmy i nie tylko naczepy modulowe bo wszelkie naczepy specjalistyczne maja dodatkowo piloty zdalnego sterowania, zeby mozna bylo kierowac naczepa nie zaleznie od kierunku skretu konia(ciagnika siodlowego) bo przy normalnej jezdzie (normalna czyli bez sterowania recznego ) kola naczepy skrecaja sie przez impuls daany ze sterownika zamontowanego za bolcem naczepy wchodzi on w siodlo w miejsce w ktorym jest wyciecie V i w zaleznosci ile stopni skreca sie ciagnik wzgledem naczepy to odpowiedni system hydrauliczny steruje osiami naczepy! troszke zagmatwane ale mam nadzieje ze troszke wyjasnilem
W ferie jest wolny czas, a co za tym idzie jest możliwość wyjazdów w trasy
Jednym z ładunków jakie mieliśmy była "naczepa niskopodłogowa segmentowa" (tak pisało w papierach), a wyglądała on tak:
2'ga taka sama
Tabliczka znamionowa
no to trochę o tej platformie, jest to jeden segment, a w całym składzie może być ich 6, jeden skład napędzany jest takim oto silniczkiem
jeden segment posiada 6 osi, a w osi jest 4 koła co daje 24 koła w segmencie. Naczepa sterowana jest pilotem na kablu/bezprzewodowym.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 9 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę