Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 lut 2010, 21:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lis 2008, 19:20
Posty: 27
GG: 0
Samochód: man

Witam wszystkich
problem polega na tym że naczepa hamuje cały czas z taka samą siłą czy jest pusta czy pod obciążeniem.Jak jest pusta to siła hamowania jest wystarczajaca i wszystko jest OK ale pod obciążeniem siła z jaką hamuje naczepa jest niewystarczająca
dodam że naczepa jest na bębnach i są nabite nowe okłdziny,ABS jest ale nie działa i czy to może być przyczyną


Post Wysłano: 09 lut 2010, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Przyczyna leży w głównym zaworze hamulcowym (nad środkową osią ze sporom ilością węży). Brak ABS-u to prawdopodobnie przetarty kabel czujników lub uszkodzony czujnik (na osiach), przeciętny elektryk samochodowy jest to w stanie zlokalizować i zdiagnozować(nie wpływa na siłę hamowania).


Post Wysłano: 09 lut 2010, 22:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

który rok naczepy ?


Post Wysłano: 09 lut 2010, 22:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2010, 0:01
Posty: 248
GG: 7411066
Samochód: Volvo

klucz 13, karton ewentualnie koc bo zimno (pod dupe koc) i podkrecamy grzechotki, podkrecamy szybciutko :)
a jak nie zadziała to może mechanizm od siły hamowania ale raczej po tym co napisałes to wystarczy czołganie pod autem

_________________
Aby zostać dawcą organów nie musisz kupować motoru. Wystarczy stary rower i wypad nim do wiejskiego sklepu po krajowej drodze którą idzie tranzyt ciężarówek!


Post Wysłano: 09 lut 2010, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lis 2008, 19:20
Posty: 27
GG: 0
Samochód: man

Naczepa z 2001 roku. Hamulce są wyregulowane, wiec to odpada. Podejrzewam, że moze to być korektor siły chamowania ale mogę się mylić.


Post Wysłano: 10 lut 2010, 0:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Jak długo nie działa ABS? Z moich obserwacji wynika że jak pada ABS ( nie ważne czy przetarty kabel czy padnięty czujnik) to wówczas nie działa korektor siły hamowania co w konsekwencji doprowadza po długotrwałej jeździe do przegrzania okładzin hamulcowych. Efektem może być słaby hamulec pod obciążeniem, a na pusto to jeszcze daje rady


Post Wysłano: 10 lut 2010, 0:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lis 2008, 19:20
Posty: 27
GG: 0
Samochód: man

Problem z tym słabym hamowaniem pod obciążeniem pojawił się wczesniej myślałem że to okładziny ,które i tak niedługo trzeba było wymienić wiec wymieniłem wszystkie na nowe ,bębny przetoczone a hamować jak się należy nie hamuje dalej


Post Wysłano: 10 lut 2010, 0:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

jest to abs czy ebs (abs 5 pinów w gniezdzie ebs 7)


Post Wysłano: 10 lut 2010, 0:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lis 2008, 19:20
Posty: 27
GG: 0
Samochód: man

jest to ABS


Post Wysłano: 10 lut 2010, 1:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

korektor siły hamowania mechaniczny , znajdz zawór do którego wchodzą przewody hamulcowe i przewody z poduszek będzie w nim dosyć długa śruba na klucz imbusowy z nakrętką kontrującą spróbuj wykręcać śrubę i mierz ciśnienie na siłownikach jeśli nic się nie zmienia wymień zawór. Trochę dziwne że z tego roku na abs jeszcze .


Post Wysłano: 10 lut 2010, 1:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lis 2008, 19:20
Posty: 27
GG: 0
Samochód: man

czyli wykręcając tą śrube powinno się zwiększać ciśnienie w siłownikach a tym samym lepiej hamować wydaje mi się że właśnie w korektoże jest przyczyna
jutro będę szukał dalej


Post Wysłano: 10 lut 2010, 1:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

http://www.wabco.info/intl/pl/informind ... g%20Valve) tu znajdziesz jak sprawdzić ten zawór


Post Wysłano: 10 lut 2010, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lis 2008, 19:20
Posty: 27
GG: 0
Samochód: man

Dzięki kolego Dominik za te informacje postaram się z tego skorzystać a może wiesz jak zestroić samochód z naczepą chodzi o to żeby naczepa mocniej hamowala lub troszke wcześniej od ciagnika o ile da sie jakoś to zrobić


Post Wysłano: 10 lut 2010, 20:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Regulując tym zaworem .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: