Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 lut 2010, 20:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Nigdy na klucze się nie skacze :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Post Wysłano: 17 lut 2010, 18:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2006, 17:01
Posty: 233
GG: 0
Lokalizacja: Małopolska Nowy Targ KNT

Przetestowałem klucz i jest to za******* sprawa, nie trzeba skakać, szarpać rąk po prostu lekko się kreci i jest oki. Jeśli chodzi o dokręcanie koła to można i je dociągnąć rekami ale co to da jak kolo nieraz pół roku nie ściągane sól, woda i mróz gwarancja że zaciągnie kolo. :wink:

_________________
TIR - Transport International Road


Ostatnio zmieniony 28 lut 2010, 17:33 przez regan, łącznie zmieniany 1 raz.
regulamin się kłania..


Post Wysłano: 18 lut 2010, 20:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Napisze trochę nie na temat ale ostatnio bylem świadkiem jak młody kierowca złapał kapcia na naczepie. Nigdzie mi się nie spieszyło to zatrzymałem się mu pomóc. Nakrętki odkręciły się lekko ale kolo nie chciało zejść z piasty. Na nic zdawały się walenia młotkiem. Poratował go dopiero koleś z HDS'em łapiąc za kolo i zdejmując je z piasty. Ma ktoś może jakieś pomysły żeby poradzić sobie z takim problemem

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 18 lut 2010, 20:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

jeżeli to jest na przodzie ciągnika siodłowego czy na bliźniaku to odkręcasz wszystkie nakrętki, ale zostawiasz trzy ale bardzo luźno. potem przód-tył po 2m. pół godziny i puszcza. tak udało mi się ruszyć bliźniaka, ale nie wiem czy zdałoby to egzamin przy kołach naczepy bo tam osię są bliżej i ta z kapciem może się wogóle nie obrócić.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 18 lut 2010, 20:53 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 18 lut 2010, 20:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

No wiec i ja zakupilem ten cudowny wynalazek jakim niewatpliwie jest klucz przekladniowy, za raptem 150zl + Vat, wzialem od razu 3 sztuki:).

Po pierwszych testach moge stwierdzic ze nakretki ktore do tej pory nie szly, teraz ida. Co prawda myslalem ze lzej bedzie sie krecic, ale coz, samo sie nic nie zrobi.

Generalnie opinia bardzo pozytywna.


Post Wysłano: 18 lut 2010, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2007, 22:11
Posty: 43
Lokalizacja: okolice Kielc

Używam tego klucza dość rzadko ale mam go już 2 lata.Pierwszy kupiłem w Słomczynie i po sprawdzeniu zalet okazyjnie kupiłem jeszcze jeden w Europarcie.Ogólnie rewelacja pomimo że to chińczyk, polski kosztował wtedy około 3 tysięcy zł, a ten tylko 230 zł. Polecam wszystkim.Powinien być w każdym samochodzie gdyż ewentualny dojazd pomocy drogowej na pewno będzie droższy


Post Wysłano: 20 lut 2010, 23:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Cytuj:
Nigdy na klucze się nie skacze :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zawsze, gdy ponownie przychodzi mi ten pomysł do głowy ( na szczęscie rzadko) mój obolały piszczel wybija mi to z głowy :lol: . Tak poważnie po kilkunastu próbach odkręćenia nakrętki w desperacji przychodzą różne głupie pomysły :oops: .

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 20 lut 2010, 23:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 lip 2007, 20:07
Posty: 240
GG: 7415224
Samochód: CATERPILLAR 320 CL ME
Lokalizacja: Kasinka Mała

Cytuj:
Ma ktoś może jakieś pomysły żeby poradzić sobie z takim problemem
Ja bym te "ślizgi" co są na piaście na rant felgi smarował przy odkręcaniu smarem miedziowym, jeśli na szpilki jest to dobra metoda które zapiekają to myślę że na to tez będzie

_________________
ACTROSY I TGX TO COŚ PIĘKNEGO!!!!
MOJA KOLEKCJA W H0:
viewtopic.php?f=6&t=17988


Post Wysłano: 28 lut 2010, 9:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2006, 17:01
Posty: 233
GG: 0
Lokalizacja: Małopolska Nowy Targ KNT

Cytuj:
ja nigdy nie miałem kłopotów z odkręceniem nakrętek z prostego powodu - zawsze sam je dokręcałem.
w dużym samochodzie ciężarowym i w naczepie wystarczy aby nakrętki kół dokręcić kluczem z przetyczką długości 50-60cm (bez żadnych przedłużek) i to w zupełności wystarczy, ale trzeba dwa razy dociągać.
Sprawa sporna ponieważ poodkręcasz je a potem koło nie odkręcane z pół roku i samo się po dociąga a przy dobrych wiatrach plus warunki atmosferyczne zima, woda, sól i myślę że koło nie poszło by tak gładko.
Ja klucz sprawdzałem i uważam że naprawdę jest to niesamowita rzecz, śruba która nie wiadomo ile siedziała na kole przy odkręcaniu tylko trzaski były ale poszła bez naciągania rąk itd. :wink:

_________________
TIR - Transport International Road


Post Wysłano: 28 lut 2010, 9:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
... i myślę że koło nie poszło by tak gładko...
nie napisałem, że byłoby do odkręcenia przez dziecko, ale spokojnie w zasięgu mozliwości przeciętnego człowieka - samodzielnie bez pomocy.

jedyny smar jaki jest przeznaczony do smarowania otwartych nieprecyzyjnych elementów jest smar grafitowy. jest odporny na dzialanie warunków atmosferycznych i dlatego nie zapieka się. na codzień stosowany jest między pióra resorów zapobiegając między innymi zapiekaniu.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 28 lut 2010, 9:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Post Wysłano: 28 lut 2010, 10:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja mam taki http://www.allegro.pl/item936761568_klu ... 3_tir.html sprawuje się dobrze.
Jedyny problem jest gdy są przykręcone osłony blaszane na szpilki koła i nie da się tym kluczem odkręcić nakrętek bez zgniecenia tej osłony.Poradziłem sobie tak że klucz przekładniowy zamiast zaprzeć o nakrętkę koła zaparłem o lewarek hydrauliczny aby poluzować dwie nakrętki od tej blachy reszta nakrętek odkręcona normalnie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 lip 2010, 17:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2008, 19:09
Posty: 198
GG: 0

Dla tych co nie wiedzą jak to działa podaję linka z filmem.

http://www.welt-der-werkzeuge.de/downlo ... ideo1.html


Post Wysłano: 11 sie 2010, 12:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2010, 18:57
Posty: 54
GG: 0
Samochód: actros 2640
Lokalizacja: Z-ne

wiec przy przednich kolach ok a co z tylem sprawdzi sie ten klucz przy blizniakach??? jak tam sa sroby glebiej osadzone??


Post Wysłano: 11 sie 2010, 20:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Nie wiem dokładnie jak wygląda odkręcanie nakrętek na tylnej osi tym kluczem, ale jestem pewien że się da. Tato miał w ciągu tygodnia dwa wystrzały na ciągnącej (uroki bieżnikowanych po raz n-ty opon) i normalnie odkręcał tym kluczem.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 11 sie 2010, 20:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
wiec przy przednich kolach ok a co z tylem sprawdzi sie ten klucz przy blizniakach??? jak tam sa sroby glebiej osadzone??


Na bliźniaku też się da. Miejsca na kręcenie zostaje prawie na styk.

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 22 kwie 2011, 10:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 kwie 2011, 10:42
Posty: 3
GG: 0
Samochód: MB Actross

Koledzy, jestem świeżym kierowcą, jeżdżę od wakacji zeszłego roku, teraz też na trasy międzynarodowe i staram sie zbierać wiedzę niezbędną do przetrwania na trasie ;) Kupiłem klucz przekładniowy, jest naprawdę rewelacyjny, ratuje tyłek na autostradzie, ale jestem raczej mikrej postury i mam problem ze ściągnięciem koła z piasty i założenie drugiego. Są na to jakieś metody?
Kolega z Niemiec polecił mi taki wózek, na który kładzie się koło i można nim podjechac gdziekolwiek. W Polszy chyba tylko jedna firma go produkuje. Jak myślicie może być pomocny? podaje link do fotek

https://szulc.org.pl/helper_pomocnik_do ... 28,47.html

_________________
BaSzaN


Post Wysłano: 22 kwie 2011, 14:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ja mam taki klucz z pół roku i jeszcze działa tylko polecam kupić taki z regulowaną stopą bo takim zwykłym to kołpak da sie pogiąć, ale na to też są sposoby.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 06 paź 2011, 12:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Chciałem się dowiedzieć jakie przełożenie w takim kluczu będzie optymalne? Bo z tego co się orientowałem to widzę, że są różne, z tym, że zazwyczaj 1:58-1:78. Po środku, 1:68, będzie optymalne?


Post Wysłano: 06 paź 2011, 22:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ja mam 1:68. Tylko tulejka przy korbie sie już wyrobiła. Ale lekkiego życia nie miał, Pora na nowy. :wink:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: