Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2010, 17:23
Posty: 4
GG: 0
Samochód: man 26,463

Witam.
Posiadam Man 26,463 z 97 roku. problem polega na tym iż pomiędzy blokiem silnika a głowicami (w tym przypadku jest ich 6 pojedyńczych) wycieka płyn chłodniczy. na dystansie 100km potrafi uciec 5 - 10 litrów płynu. po demontażu głowic okazało się iż na bloku silnika na kanałach wodnych są wżery wywołane prawdopodobnie korozją w skutek używania wody zamiast płynu chłodniczego. Głowice zostały oddane do sprawdzenia szczelności i planowania i wszystko jest z nimi ok. Po ponownym montażu przez pierwsze 300km było ok ale później znów płyn zaczął lecieć. Następnym razem użyłem jakiegoś kleju który miał dodatkowo uszczelnić powierzchnie pomiędzy blokiem uszczelką i głowicą ale i to na niewiele się zdało płyn leci dalej. Teraz zastanawiam się czy może nie sa uszkodzone oringi na tulejach i to może tędy ucieka płyn a nie kanałami wodnymi. Jeżeli silnik został kiedyś przegrzany to może tak być prawda? Tym czasem nie wiem co robić może ktoś ma podobne doświadczenia i będzie uprzejmy się podzielić. Podobno tego bloku silnika nie można planować wiec pozostaje tylko jakaś "wyprawka". kupiłem klej 2składnikowy TECHNICOLL i przy następnej naprawie chyba go użyję. Macie Panowie jakiś pomysł na ten silnik ponieważ mi już ręce opadają a to moje jedyne autko.
POZDRAWIAM Serdecznie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

Płyn cieknie spod gum tulei cylindrowych górnych (dwa cienkie oringi), wyciągnij tuleje i wymień oringi. Czy miałeś za pierwszym razem wydmuchane uszczelki pod głowicami? Jeżeli tak, to zrób pomiary głębokości osadzenia tulei i ewentualnie należy wytoczyć otwory pod tulejami i założyć tuleje nadwymiarowe.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Te wycieki płynu nie są spowodowane wzerami w bloku silnika, moze być blok wyciśniety przez uszczelkę sprawdz płaskość bloku lub tuleja siedzi za nisko i przy dokrecaniu głowicy wyciska uszczelke, jak by to były oringi to raczej powinno leciec odrazu po montazu uszczelki nowej.
Nie koniecznie musi toczyć gniazda pod tuleje, do tego są specjalne podkladki o różnych grubosciach które daje sie miedzy tuleje a blok aby otrzymac odpowiednia wysokosć na ile ma wystawac tuleja z bloku

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2010, 17:23
Posty: 4
GG: 0
Samochód: man 26,463

Tak. uszczelka była za pierwszym razem całkowicie pęknięta a za następnymi razami były już ślady przedmuchania. za każdym razem pojawiało się to z tej najwęższej strony uszczelki tj. miedzy głowicami. Miedzy 1 i 2. 2 i 3, 3 i 4 licząc od strony chłodnicy. problem ten dotyczy tylko 2 i 3 głowicy.
w jaki sposób mam w domowych warunkach sprawdzić powierzchnie bloku? przykładnicą? No i te osadzenie tuleji w bloku. Jakie powinny być prawidłowe wartości osadzenia tuleji? nie mam książki ani żadnych danych co do tych spraw.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sty 2010, 15:01
Posty: 116
GG: 0
Samochód: MAN

Cytuj:
Witam.po demontażu głowic okazało się iż na bloku silnika na kanałach wodnych są wżery wywołane prawdopodobnie korozją w skutek używania wody zamiast płynu chłodniczego.
Proces, o którym mówisz to kawitacja, a nie korozja i jest to normalny proces zachodzący w tym miejscu, którego się nie uniknie nawet stosując specjalny super ekstra płyn chłodzący. Nie sądzę aby to było przyczyną wycieku w samochodzie z 97 r., za młody :)

Trzeba by się zastanowić raczej dlaczego te uszczelki wypycha... może ciśnienie? Może zawór ten co to odpowietrza układ nie hula i pod wpływem rozszerzalności temperaturowej cieczy ciśnienie tam tak wzrasta, że wypycha? Chociaż z drugiej strony pewnie prędzej pękła by chłodnica... no ale warto sprawdzić, to nic nie kosztuje.

_________________
B - sierpień 2006, C - lipiec 2009, E - wrzesień 2009
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec” (George Carlin)
Na nic koni kupa, gdy kierowca dupa!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jakiej firmy kupiłeś uszczelki pod głowice :?:
ELRING produkuje dla mana uszczelki, tylko te zakładaj rzadnych innych nie zakładaj
Z jaką siłą dokręcałeś głowice :?:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2010, 17:23
Posty: 4
GG: 0
Samochód: man 26,463

Tak użyłem ELRINGA a głowice dokręciłem kluczem dynamometrycznym zgodnie z instrukcją dołączoną do uszczelek chyba była to siła 250Nm ale bez żadnych dodatkowych dokręceń potem o 90 stopni. nie robiłem tego ze względy na brak stosownych oznaczeń na śrubach. A jakie jest Twoje zdanie na ten temat


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Śruby mają łby sześciokątne czy TORXY
Nie widać z której strony wycieka płyn z pod głowicy?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lut 2010, 17:23
Posty: 4
GG: 0
Samochód: man 26,463

Śruby są sześciokątne. Woda wyciska się pomiędzy głowicami i co lepsze intensywność jej lecenia jest uzależniona od obrotów silnika. im większe tym więcej leci. czyli pewnie sprawdzi się ta teoria z oringami na tulejach. tam woda wychodzi a potem na gładzi bloku kompresja wywala ją na zewnątrz


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Możliwe że to oringi ja się osobiście z takim przypadkiem nie spotkałem

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: