Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 lis 2009, 12:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

mungo92 nie wiem czy zauważyłeś ale to jest zwykły beczkowóz rolniczy założony na samochód i to jeszcze z odwłokiem a nie pełną dennicą.
Sam się zastanawiałem czy tak nie zrobić 6m3 używany beczkowóz ocynkowany kosztuje 5-10 tyś zależy od rodzaju jak znajdę taki 7-7,5m3 za 5-10 tyś pasujący mi na samochód to pewnie kupię.
Z tego zdjęcia to mi się podobają zabudowy między osiowe i rynienki na węże ile takie coś kosztuje?

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Ostatnio zmieniony 11 lis 2009, 12:42 przez Kurot, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 11 lis 2009, 12:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2009, 21:52
Posty: 94
Samochód: stare ale jare
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Kolego zieciol daj jakieś namiary do siebie,wielu na tym forum chce zacząć w tym śmierdzącym interesie i każda rada jest bezcenna,co do beczek samoróbek,to często jestem w okolicach Grodziska Maz.i widzę tam pełno tego sprzętu na ciągnikach siodłowych,więc musi to sprawdzać się w eksploatacji,dochodzi do tego jeszcze cena co ma ogromne znaczenie na starcie.Nie mogę znależć w necie żadnego schematu beczki z jej zabezpieczeniami,może ma który z kolegów :?: Pozdr.


Post Wysłano: 11 lis 2009, 15:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 20:38
Posty: 2
GG: 7809165
Samochód: RÓŻNE

Kolego Kurot takie same beczki montują na beczkowozach tylko tu jest taka różnica że jeśli była by ta beczka zdjęta z beczkowozu to rama by nie pasowała są to beczki zamawiane pod samochód żeby rozstaw ramy pasował przychodzą one z belgii jeśli się orientujesz to są to beczki JOSKIN modulo 2 zrobione z 5mm blachy, dwustronnie cynkowane ogniowo i wykonane zgodnie z dyrektywą 97/23/UE oraz zgodnie z obowiązującymi normami B i C1. pompa MEC

AAA i te beczki są nowe na gwarancji a w samoróbkach nie masz gwarancji.

Tu masz całą specyfikacje beczki:

SPECYFIKACJA:
- beczka nowa na gwarancji
- produkcja ze specjalnej stali (55kg, grubość 5.5mm)
- zbiornik ocynkowany wewnątrz i na zewnątrz
- ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa 6" na zbiorniku
- 3 króćce boczne: boczny lewy i prawy i tylny lewy
- zawór tylny 5"
- zawór anty przelewowy (zabezpieczenie pompy)
- oczyszczacz antykamieniowy (30l)
- złącza Perrot
- 6m węża z PCV
- Manomert O 100
- 2 półkuliste wskaźniki 2"
- tylny właz O 600mm
- Pompa próżniowa typu MEC (0.94 MPa)

Zależy w jakich beczkach ale w tych co posłałem zdjęcia to masz tak:

- oczyszczacz antykamieniowy (30l),
- zawór anty przelewowy (zabezpieczenie pompy)
- ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa 6" na zbiorniku

Tu masz kolego kurot przykład beczki takiej ściągniętej z beczkowozu

Obrazek


Ostatnio zmieniony 11 lis 2009, 15:41 przez mungo92, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 12 lis 2009, 18:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2008, 20:59
Posty: 165
GG: 0

Gdzie można kupić dennice?


Post Wysłano: 12 lis 2009, 19:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Ja dorwałem na złomie, z blachy 12 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Niestety trochę ważyły, ale cóż :?


Post Wysłano: 12 lis 2009, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Z czego te dennice były?
znalazłem firmy robiące dennice ale nie wiem ile za takie cuda biorą:
http://www.kotlorembud.com.pl/produkcja_dennic.html
http://www.zbiorniki.com.pl/cgh/

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Ostatnio zmieniony 12 lis 2009, 22:47 przez Kurot, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 12 lis 2009, 22:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Cytuj:
Z czego te dennice były?
Z jakiegoś zbiornika, ale nie pamiętam już dokładnie co to było ; )


Post Wysłano: 12 lis 2009, 23:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2009, 19:56
Posty: 8
GG: 0
Samochód: mercedes 814

Beczki asenizacyjne nie podlegaja dozorowi technicznemu ponieważ ciśnienie na wydmuchu nie przekracza 0,5 BAR. UDT wyda ci takie zaswiadczenie jeżeli na beczce jest tabliczka znamionowa i masz dokumenty od beczki. Można to obejść kupując takie cudo: http://www.big-stal.pl/?a=productDetails&id=131 Wpinasz go w wąż pomiędzy zaworem czterodrożnym a beczką.

2 miesiące temu przed oczyszczalnią ustawiała sie ITD i zabietała dowody za brak UDT teraz wszyscy pokupywali takie zawory i jest spokój. Pozdrawiam


Post Wysłano: 13 lis 2009, 1:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Przymierzałem się do kupna tych zaworów podciśnienia szczególnie drogie są takie zawory?
Kto może zrobić wymiarowanie takiej beczki wystawić mi jakiś dokument że ona ma np 6m3 a nie 8m3

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 13 lis 2009, 18:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2009, 21:52
Posty: 94
Samochód: stare ale jare
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Kolego Kurot na Stacji KP dadzą ci namiary do znajomych rzeczoznawców który wypisze ci taki papier,co do dozoru to faktycznie nie jest wymagany do ciśnienia 0,5 bara,jednak gdy jakis diagnosta jest upierdliwy to tu może sprawdzić : http://www.tdt.pl/bip/index.php?id=28 a i jeszcze to warto przeczytać:http://static1.money.pl/d/akty_prawne/p ... 931617.pdf Jeśli sprawdzali dozór to tylko TDT


Post Wysłano: 21 gru 2009, 23:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

W agromie nie mają? :)


Post Wysłano: 07 lut 2010, 20:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:50
Posty: 22
GG: 0

Witam. Z racji, że ostatnio odebraliśmy samochód z kompleksowo wykonaną zabudową, mogą Wam koledzy udzielić parę informacji w tym temacie. Jeżeli chodzi o kompleksowe wykonanie zabudowy, mianowicie wykonanie zbiornika + podramy + przeniesienie napędu + pompa i inne niezbędne zawory to ceny za 10 m3 kształtują się na poziomie rzędu 23 tys. zł. wzwyż i niech Was nie zwiodą zapewnienia producentów, gdyż w momencie rozliczania po podliczeniu wszystkiego nigdy nie będzie taniej. Większość producentów (chociaż nie wszyscy) przerabiają czy też dostosowują istniejące zbiorniki ciśnieniowe (hydrofory, czy też spożywcze) i nie jest to złe rozwiązanie o ile grubość ścianki to min. 6mm. Część producentów tak jak np. wspomniana firma z Kobyłki (ściślej mówiąc z Zielonki), czy też Nadarzyna robią zbiorniki na konkretne zamówienie czyli na wymiar dostosowując średnicę i długość beczki do samochodu, co jest najlepszym rozwiązaniem, ale minusem pozostaje cena i to że nie wszystkie firmy zajmują się również wykonaniem kompleksowej zabudowy, czyli np. przeniesienia napędu, czy też montażu pompy. Kilka lat temu robiliśmy w tej firmie (z Zielonki) zbiornik o poj. 9,5 m3 na Jelcza i jesteśmy z niego bardzo zadowoleni. Ostatnio znajomy za wykonanie samej beczki, czyli zbiornik + podrama o poj. 12 m3 zapłacił w styczniu coś około 17 tys., ale zaznaczam iż było to jedynie przystosowanie zwykłej rury o średnicy 1.80 i grubości ścianki 8 mm na zbiornik. Także ceny, jak widać, różnią się dosyć znacznie i zależą od tego co sobie zażyczycie. Np. za zrobienie otwieranej dennicy minimum trzeba zapłacić 3 tys. zł, co ja osobiście uważam za zbędny wydatek ponieważ w rozporządzeniu ministra infrastruktury z 2002 r. o warunkach jakie powinien spełniać samochód asenizacyjny nie ma ani słowa, że musi być otwierana dennica, jedyne co musi być to ekwiwalent w postaci włazu rewizyjnego, co na normalne użytkowanie w pełni wystarcza. Także według mnie zrobienie naprawdę przyzwoitego samochodu asenizacyjnego z beczką 10 m3 to wydatek min. 50 tys. zł., o ile część prac wykona się metodą gospodarczą, czyli samemu :lol:. Przy obecnych zyskach jakie można wygenerować w tym biznesie, według mnie, jedynym rozsądnym wyjściem staje się znalezienie odpowiedniego gotowego zbiornika ciśnieniowego i dostosowanie go do samochodu, albo jak kto woli odwrotnie :lol: , przy czym trzeba pamiętać, aby podmiot, który będzie wykonywał nam taką przeróbkę, zapewnił nam wymaganą dokumentację, aby później nie było jakiś nieporozumień, przy rejestrowaniu autka. Myślę, że tym postem rzuciłem nowe spojrzenie na tą kwestię i mam nadzieję, że mój punkt widzenia sprawi, że chociaż troszeczkę pomogę osobom niezdecydowanym w podjęciu ostatecznej decyzji. Pozdrawiam :D


Post Wysłano: 22 lut 2010, 22:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2010, 17:03
Posty: 10
GG: 0

Ok. A moze mi ktoś podac link do wymogów beczki asenizacyjnej ministra?? Iczy musza być dwie pompy do napełniania i opróżniania beczki czy jedna ? i może mi ktoś wysłać kilka zdjec na poczte mateusz12354@op.pl jak macie pomontowane pompy lub kompresory do ramy i do przystawki mocy


Post Wysłano: 23 lut 2010, 18:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2010, 18:50
Posty: 22
GG: 0

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1617.htm . Proszę oto link do strony, na której znajdziesz wszystkie niezbędne informacje, na temat warunków jakie powinien spełniać pojazd asenizacyjny. Miłej lektury. Pzdr. :D


Post Wysłano: 26 lut 2010, 0:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Witam
To zdjęcia montażu mojej pompy jeszcze niepodłączona ale widać co i jak
te koło pasowe będzie przykręcone obok do tego stelażu napędzane jest skróconym wałem od żuka
do tego dochodzi zawór sterujący nad pompa 2 zawory bezpieczeństwa i zbiornik zbierający olej z pompy między nią a zbiornikiem paliwa i parę metrów rury asenizacyjnej 63mm

Obrazek

Obrazek

Można jeszcze założyć zawór anty przelewowy ale kosztują po 1000zł więc ja dałem sobie spokój z nim

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Ostatnio zmieniony 28 lut 2010, 1:33 przez Kurot, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 26 lut 2010, 8:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2010, 17:03
Posty: 10
GG: 0

Dzieki. A zarejestrujesz, przejdzie przegląd jak nie masz zaworu anty przelewowego i masz atest na beczke bo rozumiem że sam składasz??


Post Wysłano: 27 lut 2010, 0:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 395
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Zawór anty przelewowy zabezpiecza tylko pompę przed uszkodzeniem,
on już jest asenizacyjny ja tylko zmieniam zabudowę na nową.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 27 lut 2010, 8:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 cze 2009, 18:35
Posty: 629
GG: 0

Kolego sam sobie zrób taki zawór :)


Post Wysłano: 27 lut 2010, 9:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lut 2010, 17:03
Posty: 10
GG: 0

Cytuj:
Kolego sam sobie zrób taki zawór :)
jak?


Post Wysłano: 27 lut 2010, 13:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2009, 21:52
Posty: 94
Samochód: stare ale jare
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: