oj koledzy chyba nie za poważnie mnie traktujecie
temat miał być o samojezdnych oczywiście! i faktycznie mogłem pomylić się w tym za co przepraszam.
Z przedstawionych fotek przez kolege gulina, wiadome jest że kraz ( jak zwał tak zwał)i ostatnie atego nie będą mogły podnieść nad kabiną z wiadomych przyczyn, podpory cofnięte do tyłu, środek ciężkości przesunięty do przodu , za krótki wysięgnik itd.
Ale jest istotna sprawa; wszystkie przedstawione żurawie , żurawiki
nie mają lub mają znikomy balast obracany za ramieniem i z tąd było moje pytanko czy te które mają przeciwwagi o dużej masie mogą obracać się 360st z takim samym ładunkiem
przykład:
czy ta chyba 160-tka może, mając np. 50 ton przeciwwagi obrócić się nad kabiną. Jest to pytanie czysto teoretyczne bo pewnie nie ma takiej potrzeby ale ...
podobnie tu, czy ta 500-setka może teoretycznie obracać się 360st. mając np 140 ton balastu. Widziałem kiedyś na budowie jak w takiej sytuacji były podłożone trelinki i belki pod wszystkie koła tylko nie wiem czy to był żart czy faktycznie miało cos dawać. Bo przecież LTM 1500 i cała masa podobnych ma podpory dopiero
za 3 osią ale przecież takie żurawie mają samo poziomowanie i nie mogą nawet drgnąć więc dlatego o to pytałem. Kolega gulin słusznie powiedział , że każdy żuraw ma swoje DTR i to podstawa do jakiś stwierdzeń ale zapytałem czysto teoretycznie .
ps . nie jestem operatorem , jedynie z zamiłowania i kolekcjonerstwa, z żurawiami w realu mam tylko do czynienia przy rozładunkach od góry, od czasu do czasu na budowach.