hmmm... 3 pozycje... wydaje mi się że pierwsza pozycja to włączenie napędu na przód, druga to blokada międzyosiowa, trzecia to blokada międzymostowa. Międzyosiowa to blokada osi (np koła trzeciej osi kręcą się tak samo - umożliwia to wyjazd w przypadku kiedy jedno koło jest uniesione w powietrzu) można stosować tę blokadę na śliskim terenie... zresztą tak jak and4tu to napisał... Z blokadą międzymostową jest raczej podobnie (jest to blokada mostów np. 2 i 3 - żeby napęd był przekazywany na most 2 i 3) i tutaj tez generalnie powinno się ją załączać tylko w ciężkim terenie a nie na asfalcie.
Ja mogę powiedzieć jak było w taterce bo dosyć długo miałem przyjemność
jej użytkowania. Babuśka miała pokrętło którym się załączało napęd na przedni most. Na przodku niekiedy jeździłem i pół dnia jak było trzeba (skręcanie i inne duperele i nic sie nie działo). Był też załącznik blokady międzyosiowej i jej używałem kiedy byłem w krytycznej sytuacji i sam przodek nie dał rady. Ale zaraz po wyjściu z opresji blokadę wyłączałem.
Zbierając to wszytko do kupy to można stwierdzić ze blokady można stosować na śliskich, grząskich terenach, nawet z kręceniem kołami. Ale zaraz po wyjechaniu z ciężkiego terenu należy blokady wyłączyć bo po co mają być włączone?!
Sam wielkim znawcą nie jestem także również czekam na opinie ZNAWCÓW