Strona 55 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 153 54 55 56 57162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 maja 2010, 22:30

Cytuj:
Mam pytanko, jak robie odpoczynek dobowy na otwartym tacho (karta kierowcy) to powinienem narysowac pauze na wydruku?
W czasie kontroli inspektor wkłada swoją kartę i ściąga dane więc tam na pewno jest info, że auto stało i nie było żadnej karty, a na Twojej karcie w tym czasie nie będzie żadnej aktywności więc chyba nie ma potrzeby opisywać wydruku.


Post Wysłano: 10 maja 2010, 21:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Cytuj:
Mam pytanko, jak robie odpoczynek dobowy na otwartym tacho (karta kierowcy) to powinienem narysowac pauze na wydruku?
W czasie kontroli inspektor wkłada swoją kartę i ściąga dane więc tam na pewno jest info, że auto stało i nie było żadnej karty, a na Twojej karcie w tym czasie nie będzie żadnej aktywności więc chyba nie ma potrzeby opisywać wydruku.
Alte chyba trochę zmiksował rodzaje tachografów :)

Jeśli na karcie nie ma "aktywności" (masz na myśli zapis na karcie kierowcy?), to albo trzeba ją dopisać, korzystając z opcji ręcznego wpisu w tachografie cyfrowym, albo na czas, gdy nie było karty w tacho, należy mieć zaświadczenie od pracodawcy.

Pauzę i inne czynności rysujesz (na papierze do tacho, nie na wydruku) tylko w przypadku awarii karty i/lub tachografu.

Oczywiście jako "aktywność" rozumiem tutaj "odpoczynek" :) W zasadzie kierowca zawodowy, dla celów kontroli ITD, musi udokumentować każdą minutę swego życia.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 16 maja 2010, 11:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 kwie 2008, 16:11
Posty: 32
GG: 7569808

mam pytanie ile razy w tygodniu mogę mieć czas pracy 15 godzin??

Czy tylko dwa razy? - I wtedy realizuję tzw. odpoczynek skrócony wynoszący 9 godzin.


Post Wysłano: 16 maja 2010, 11:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Na poprzedniej stronie!!! :/

_________________
---


Post Wysłano: 19 maja 2010, 15:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 18:13
Posty: 28
GG: 7569808
Samochód: man

Mam takie pytanie:

Zaczynam jazdę (po tygodniu odpoczynku w domu) w poniedziałek robię 6 cykli w których czas prowadzenia pojazdu mam 55 godzin, robię odpoczynek 24 godz.w niedzielę i ruszam dalej. We czwartek wypada mi 90 godzin w okresie dwutygodniowym.

Czy jeśli zrobię 45 godz. przerwy to znów mogę zacząć kolejny okres 90 godz.????? Czy muszę stać do poniedziałku do godziny 00:00


Post Wysłano: 19 maja 2010, 15:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Mam takie pytanie:

Zaczynam jazdę (po tygodniu odpoczynku w domu) w poniedziałek robię 6 cykli w których czas prowadzenia pojazdu mam 55 godzin, robię odpoczynek 24 godz.w niedzielę i ruszam dalej. We czwartek wypada mi 90 godzin w okresie dwutygodniowym.

Czy jeśli zrobię 45 godz. przerwy to znów mogę zacząć kolejny okres 90 godz.????? Czy muszę stać do poniedziałku do godziny 00:00
Stoisz, na kursie na przewóz rzeczy wykładowca właśnie taki temat przytoczył o Polaku który ruszył sobie we Francji o 22 w niedziele bo wyszła tak pauza 45h i dostał coś około 17tys.PLN kary bo zabrakło godzin na jazdę :)


Post Wysłano: 19 maja 2010, 15:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Dlatego kwestia dobrego rozplanowania godzin jazdy się tu kłania. A nie, "szybszy od wiatru a w czwartek już stoi. :lol:


Post Wysłano: 19 maja 2010, 19:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 18:13
Posty: 28
GG: 7569808
Samochód: man

Cytuj:
Mam takie pytanie:

Zaczynam jazdę (po tygodniu odpoczynku w domu) w poniedziałek robię 6 cykli w których czas prowadzenia pojazdu mam 55 godzin, robię odpoczynek 24 godz.w niedzielę i ruszam dalej. We czwartek wypada mi 90 godzin w okresie dwutygodniowym.

Czy jeśli zrobię 45 godz. przerwy to znów mogę zacząć kolejny okres 90 godz.????? Czy muszę stać do poniedziałku do godziny 00:00
a czy wykręcenie 45 zamiast tych 24 godzin po sześciu okresach coś by zmieniło w moim przykładzie??


Post Wysłano: 19 maja 2010, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Cytuj:
Mam takie pytanie:

Zaczynam jazdę (po tygodniu odpoczynku w domu) w poniedziałek robię 6 cykli w których czas prowadzenia pojazdu mam 55 godzin, robię odpoczynek 24 godz.w niedzielę i ruszam dalej. We czwartek wypada mi 90 godzin w okresie dwutygodniowym.

Czy jeśli zrobię 45 godz. przerwy to znów mogę zacząć kolejny okres 90 godz.????? Czy muszę stać do poniedziałku do godziny 00:00
a czy wykręcenie 45 zamiast tych 24 godzin po sześciu okresach coś by zmieniło w moim przykładzie??
Tyle, że pierwszą pauzę byś miał 45h a drugą ok45-50h w zależności o której byś stanął w piątek, a nie pierwszy weekend 24h a drugi 70-75h. Jeśli wracasz na drugi weekend do domu to rób 24 pierwszą, wtedy wcześniej wrócisz zrozumiałe, jeśli jeździsz na przerzutach po kilka tygodni to w sumie bez różnicy, jak masz dobrą miejscówke to można stac i wiecej jak 45 a jak lipa miejsce to ciężko wytrzymac będzie chyba( nie wiem jak to jest bo nie sprawdzałem 45 to i tak długo), ale jak tydzień odpoczynku w domu to jeździsz na przerzutach więc żadna róznica, chyba że terminy gonią, czy jakieś zakazy weekendowe to nie będzie za dużego wyboru. Dobry kierowca musi umiec sobie rozplanowac czas tak żeby wykorzystał czas jazdy na maxa a przy tym miał kiedy odpocząc tyle ile trzeba.


Post Wysłano: 20 maja 2010, 20:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 maja 2010, 20:29
Posty: 2
GG: 0

Koledzy, czy to jest ok? czy może po 1 godzinie innej pracy mam przegięte tacho, czy mogę jechać tak jak niżej opisane?

jazda 4h - inna praca 1h - jazda 30min - pauza 1h - jazda 4h30min - pauza 11h

dzięki za info

chodzi mi o to, czy "inna praca" w wyżej wymienionym przypadku zalicza się do jazdy?

i czy zgodnie z AETR (oraz interpretacją służb) jest np. taki przypadek:

jazda 2h - 10min pauza (np. stoję w korku, idę do WC itd. :-)) - jazda 2h - 10min pauza (lub inna praca) - jazda 30 min - pauza 1h- jazda 4h 30min- pauza 11h

chodzi o to, czy te poszczególne postoje zostaną mi zaliczone jako jazda, czyli dopuszczalne max 4h30min, czy nie?


Post Wysłano: 20 maja 2010, 21:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

INNA PRACA i PAUZA np. 10 min. nie jest zaliczane do JAZDY.

_________________
---


Post Wysłano: 21 maja 2010, 19:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 maja 2010, 20:29
Posty: 2
GG: 0

ok, dziękuję za odpowiedź, czyli powyższe przypadki są ok


Post Wysłano: 24 maja 2010, 10:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 maja 2010, 10:32
Posty: 1
GG: 0

Ale co niektórzy "znawcy tematu" pierdzielą głupoty o jakichś możliwych skróconych pauzach 9 godzinnych tylko 3 razy pomiedzy dwoma tygodniami... wynika z ich mądrości to że w dwóch kolejnych tygodniach robią tylko 3 skrocone pauzy
..ja robie trzy skrócone pauzy 9 godzinne 3(trzy) razy w każdym kolejnym tygodniu pozostałe pauzy 11 godzinne np. : pon/wtorek 9 godzin, wtorek/ środa 9 godzin, środa / czwartek 9 godzin , czw/piatek 11godzin, piatek/ sobota 11 godzin i dalej pauza week end owa
... ijeszcze nikt podczas żadnej kontroli mi tego nie zakwestionował a jeżdze tylko i wyłącznie poza Polską głównie Francja, BeNeLux, Niemcy...


Post Wysłano: 24 maja 2010, 11:08

TGV, sprawa ze skracaniem odpoczynków do 9h wygląda następująco:

Można skrócić go trzy razy do 9h w rzeczywistym tygodniu pracy. Zacząłeś pracę w środę. Zakładamy, że będziesz pracował 6 dni. Pracujesz środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela, poniedziałek. Mija sześć okresów 24h, po których najpóźniej musisz zrobić odpoczynek tygodniowy (45h lub 24h). W tych 6 dniach możesz trzy razy skrócić odpoczynek dzienny do 9h. Inaczej sprawa wygląda z wydłużeniem jazdy do 10h. Możesz wydłużyć jazdę do 10h dwa razy w tygodniu, ale licząc od poniedziałku od godz. 00.00 do niedzieli do 24.00. W takim przypadku w tych podanych przeze mnie 6 dniach możesz nawet 4 razy jechać po 10h. czyli np. sobota i niedziele 10h, poniedziałek i wtorek 10h. Ważne, abyś w tych 6 dniach nie przekroczył max 56h jazdy. Można zrobić dlatego, że w niedzielę kończy się tydzień, w którym można wydłużyć dwa razy czas jazdy do 10h i w poniedziałek zaczyna się nowy tydzień, gdzie znowu dwa razy możesz wydłużyć czas jazdy do 10h.


Post Wysłano: 27 maja 2010, 19:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 kwie 2009, 22:08
Posty: 22
GG: 0
Lokalizacja: Bytom

Witam, sytuacja wygląda następująco przykładowo rano jadę po masę bitumiczną (około dwóch godzin jazdy), następnie moja praca wygląda w ten sposób że siedzę w samochodzie przez 3-4 godziny i podjeżdżam co chwila pod dziury na drodze które ludzie łatają następnie wracam na bazę około 30 minut i tu jest główny problem bo nie wiem czy te 3-4 godziny jest to inna praca czy prowadzenie pojazdu (niby pojazd prowadzę no ale do końca prowadzeniem tego nazwać nie można bo przez te 3 godziny zrobię kilometr). A teraz powiedzmy że rano jeżdżę samochodem nie wyposażonym w tachograf a ciężarówką jeździ ktoś inny później wraca i powiedzmy koło godziny 14 ktoś zamawia piasek cały dzień tarczki nie miałem włożonej bo nie było do czego czyli powinienem mieć zaświadczenie że prowadziłem pojazd nie wyposażony w tachograf czy nie muszę go mieć bo włożyłem tarczkę na 20 minut czyli na ten jeden kurs z piaskiem? Wybaczcie że trochę namieszałem . ;;d


Post Wysłano: 27 maja 2010, 20:06

Cytuj:
Witam, sytuacja wygląda następująco przykładowo rano jadę po masę bitumiczną (około dwóch godzin jazdy), następnie moja praca wygląda w ten sposób że siedzę w samochodzie przez 3-4 godziny i podjeżdżam co chwila pod dziury na drodze które ludzie łatają następnie wracam na bazę około 30 minut i tu jest główny problem bo nie wiem czy te 3-4 godziny jest to inna praca czy prowadzenie pojazdu (niby pojazd prowadzę no ale do końca prowadzeniem tego nazwać nie można bo przez te 3 godziny zrobię kilometr).
2h jazdy, a później zliczasz wszystkie podjazdy (ciężko liczyć co do minuty) i po zebraniu 4,5h JAZDY robisz 45 min pauzy. Czas między poszczególnymi podjazdami nie wlicza Ci się do czasu jazdy, ale wlicza Ci się do całej aktywności w ciągu doby, czyli standardowo po 13h PRACY rozpoczynasz 11h odpoczynku, ale musisz się z tym zmieścić w ciągu 24h.
Cytuj:
A teraz powiedzmy że rano jeżdżę samochodem nie wyposażonym w tachograf a ciężarówką jeździ ktoś inny później wraca i powiedzmy koło godziny 14 ktoś zamawia piasek cały dzień tarczki nie miałem włożonej bo nie było do czego czyli powinienem mieć zaświadczenie że prowadziłem pojazd nie wyposażony w tachograf czy nie muszę go mieć bo włożyłem tarczkę na 20 minut czyli na ten jeden kurs z piaskiem? Wybaczcie że trochę namieszałem . ;;d
Teoretycznie przed włożeniem tarczki do pojazdu powinieneś odręcznie z tyłu wykreślić "młoteczki" tyle godzin, ile prowadziłeś pojazd nie wyposażony w tacho, a następnie wkładasz tarczkę i jeździsz. Obowiązuje Cię wtedy czas pracy kierowców. Zaświadczenie wymagane by było, gdybyś w tej dobie prowadził tylko pojazd nie wyposażony w tacho.


Post Wysłano: 27 maja 2010, 20:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 kwie 2009, 22:08
Posty: 22
GG: 0
Lokalizacja: Bytom

Aha czyli dobrze myślałem, dzięki kolego za informacje pozdrawiam.


Post Wysłano: 27 maja 2010, 21:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2009, 0:21
Posty: 240
GG: 0

Przerabialem temat pilnowania czasu na budowach dróg i cieżko jest z tym tematem. Rzeczywiście cieżko zliczyć wszystkie minutki doslownie aby wiedzieć kiedy uzbiera sie już 4,5 h czyli 270 minut... Bo rzeczywiscie jedziesz z mieszanką bitumiczną ze 2 godziny a potem tylko podjazdy... Z tym, że akurat przy rozściełaniu asfaltu bez problemu idzie wykrecić przynajmniej pierwsze 15 minut skróconej przerwy z tych 45 minut. Idzie dlatego, że jak już sie podjedzie pod rozściełacz to dajesz na luz, wanna w góre i teoretycznie już masz minimum 20 minut przerwy bo przez ten czas rozściełacz rozkłada asfalt z jednej wanny a na dodatek kierowca nie musi podjeżdżać co chwile do przodu ponieważ cieżarówka jest sama popychana przez rozściełacz i mimo iż pokona z 70 metrów to na tachografie tego nie bedzie!!! Nie zarejestruje ani przejechanej drogi czyli tych 70 metrów ani tego czasu. Kierowcy na budowach nagminnie korzystają z tej sposobności.

_________________
Jeśli coś kochasz, zwykle nie jest to pracą,
talent nie idzie w parze z wysoką płacą.


Post Wysłano: 28 maja 2010, 15:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2009, 13:08
Posty: 165
GG: 0
Samochód: Scania
Lokalizacja: Gdynia

Mam jeszcze jedno szybkie pytanie. Startuje w Polsce i jadę do Niemiec. Tam robię 9h pauze i wracam do kraju. Czy powinienem zmienić kraj w tacho?


Post Wysłano: 31 maja 2010, 14:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

a jak jest z dyżurem??? nie zalicza się on do godzin PRACY kierowcy...

mój czas pracy 15h, czas jazdy i pauzy wszystko elegancko w normie, w tych 15h robie 5h dyżuru wieć na koniec wychodzi mi tylko 10h pracy tak????

chodzi mi o jazde w nocy, bo moja trasa wynosi 15h pracy ale z dyżurami mieszcze się ponizej 10h


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 55 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 153 54 55 56 57162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: