Cytuj:
Witam kolegów. Macie rację - B 9, B19 tak mają i jest to normalne. Generalnie jest to tzw. luźna skrzynia. Wałki są na łożyskach stożkowych i mają luz do 1,5 mm - czyli bardzo dużo. Ale stuki na wolnych obrotach nie biorą się z tych luzów. Wynikają one z budowy skrzyni biegów. Otóż silnik na " wolnych obrotach ok. 550 obr/min ) pracuje nieregularnie. Skrzynia natomiast jest nie fortunie zbudowana. Mianowicie podczas pracy silnika porusza się prawie całość skrzyni włącznie z " ostatnim " największym synchronizatorem tzw. Niska/Wysoka skrzynia. On ponieważ ma dużą średnicę ma duże luzy na stożku synchronizatora. To on tak stuka.
UWAGA!!!! Bardzo ważne - może wiele kosztować ( szczególnie za granicą ).
Praca silnika na zbyt wolnych obrotach powoduje z czasem zmęczenie materiału i może on ulec pęknięciu. Bardzo częstym uszkodzeniem jest pęknięcie tego synchronizatora podczas gaszenia samochodu. Silnik gasnąć ma duże przeciążenia. Aby tego uniknąć należy KONIECZNIE uczulić użytkowników ( kierowców ) do gaszenia samocjodu przy wyciśniętym sprzęgle.
ps.
Przy uszkodzeniu tego synchronizatora nie ma żadnego biegu. Można zaparkować na noc na zatoczce na autostradzie ( i wszystko będzie ok ) a rano już z niej nie odjechać.
pozdrawiam
Dokłądnie to samo mieliśmy w PRemiumce na włoszech. Auto normlanie jeździło, pewnego dnia na pauze silnik wyłączony i z rana juz sie nei dało nic zrobić. Mechanik powiedział że gdyby noe zgaszenie auta to do polski by spokojnie dojechał.