Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 maja 2010, 23:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 maja 2010, 23:08
Posty: 9
GG: 0
Samochód: Renault Premium

Witam, mam problem ze skrzynią biegów w Renault Premium 385. Skrzynia jak się domyślam to B18. Teoretycznie wszystko jest sprawne, biegi wchodzą. Problemem jest natomiast hałas jaki się z niej wydobywa podczas pracy na tzw. luzie. Słychać głośne stuki, jakby coś miało się urwać. Może jest ktoś z woj. łódzkiego chętny do przeglądu tej skrzyni ? Drugie pytanko dotyczy oleju w takiej skrzyni (ile powinno go być, gdzie sprawdzić stan, jego rodzaj, jak często się wymienia). Pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2005, 14:59
Posty: 317

W naszej Premiumce też wydobywały się takie dziwne stuki na luzie. Tłukła się jak w jelczu czy starze. Z początku myśleliśmy że skrzynia się kończy ale przez 7 lat nic się nie rozleciało, sprzęgła nawet nie wymienialiśmy.

_________________
...::: VOLVO :::...
PL, CZ, SK, UA, D, F, LT, H, RO, SLO, I, RSM, A


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Mamy ten sam problem w MANie 19-414, skrzynia ZF. Słychać stuki jak by coś uderzało w obudowę, lecz skrzynia działa bez zarzutów. Skrzynia przeszła remont, lecz nie stwierdzono jakichś usterek, więc jest nadal eksploatowana. :wink:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Mamy ten sam problem w MANie 19-414, skrzynia ZF. Słychać stuki jak by coś uderzało w obudowę, lecz skrzynia działa bez zarzutów. Skrzynia przeszła remont, lecz nie stwierdzono jakichś usterek, więc jest nadal eksploatowana. :wink:
Ten typ tak ma :] , nie pierwsza i nie ostatnia skrzynia ZFa w której chałasuje wałek sprzęgłowy. Wystarczy delikatnie zwiększyć obroty jałowe silnika i skrzynia przestanie tarabanić

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Poziom oleju sprawdzisz odkręcając korek na imbus po lewej stronie skrzyni na 1/3 wysokości .Co do stuków potwierdzam wyższe opinie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 maja 2010, 23:08
Posty: 9
GG: 0
Samochód: Renault Premium

Dzięki za pomoc. Trochę się uspokoiłem, miałem wezwać mechanika ale się jeszcze wstrzymam. Pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2009, 21:14
Posty: 429
GG: 8174728
Samochód: B8
Lokalizacja: ŁÓDŻ-SULEJÓW

to normalne każda skrzynia b9, b18 tak ma.

_________________
SPEC.RENAULT TRUCK, VOLVO..DĄBROWA NAD CZARNĄ WOJ ŁÓDZKIE DK74
TEL. 509-036-498
-WYJAZDY NA AWARIE ELEKTRYKI I ELEKTRONIKI RENAULT I VOLVO- ADBLUE, APM, DEFEKT 200,DEFEKT WTRYSKU,DEFEKT IMMOBILIZERA,WYŁ.IMMOBILIZERA, ITP.). zapraszamy do grupy:
https://www.facebook.com/groups/235395747040110/


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Witam kolegów. Macie rację - B 9, B19 tak mają i jest to normalne. Generalnie jest to tzw. luźna skrzynia. Wałki są na łożyskach stożkowych i mają luz do 1,5 mm - czyli bardzo dużo. Ale stuki na wolnych obrotach nie biorą się z tych luzów. Wynikają one z budowy skrzyni biegów. Otóż silnik na " wolnych obrotach ok. 550 obr/min ) pracuje nieregularnie. Skrzynia natomiast jest nie fortunie zbudowana. Mianowicie podczas pracy silnika porusza się prawie całość skrzyni włącznie z " ostatnim " największym synchronizatorem tzw. Niska/Wysoka skrzynia. On ponieważ ma dużą średnicę ma duże luzy na stożku synchronizatora. To on tak stuka.

UWAGA!!!! Bardzo ważne - może wiele kosztować ( szczególnie za granicą ).

Praca silnika na zbyt wolnych obrotach powoduje z czasem zmęczenie materiału i może on ulec pęknięciu. Bardzo częstym uszkodzeniem jest pęknięcie tego synchronizatora podczas gaszenia samochodu. Silnik gasnąć ma duże przeciążenia. Aby tego uniknąć należy KONIECZNIE uczulić użytkowników ( kierowców ) do gaszenia samocjodu przy wyciśniętym sprzęgle.
ps.
Przy uszkodzeniu tego synchronizatora nie ma żadnego biegu. Można zaparkować na noc na zatoczce na autostradzie ( i wszystko będzie ok ) a rano już z niej nie odjechać.

pozdrawiam

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Czyli gasimy na luzie bez sprzęgła?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Czyli gasimy na luzie bez sprzęgła?
"Wyciśnięte sprzęgło" oznacza wciśnięty pedał sprzęgła podczas gaszenia samochodu. :wink:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Cytuj:
Cytuj:
Czyli gasimy na luzie bez sprzęgła?
"Wyciśnięte sprzęgło" oznacza wciśnięty pedał sprzęgła podczas gaszenia samochodu. :wink:


Teraz rozumiem. Dzięki bardzo :wink:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2010, 0:01
Posty: 248
GG: 7411066
Samochód: Volvo

Cytuj:
Witam kolegów. Macie rację - B 9, B19 tak mają i jest to normalne. Generalnie jest to tzw. luźna skrzynia. Wałki są na łożyskach stożkowych i mają luz do 1,5 mm - czyli bardzo dużo. Ale stuki na wolnych obrotach nie biorą się z tych luzów. Wynikają one z budowy skrzyni biegów. Otóż silnik na " wolnych obrotach ok. 550 obr/min ) pracuje nieregularnie. Skrzynia natomiast jest nie fortunie zbudowana. Mianowicie podczas pracy silnika porusza się prawie całość skrzyni włącznie z " ostatnim " największym synchronizatorem tzw. Niska/Wysoka skrzynia. On ponieważ ma dużą średnicę ma duże luzy na stożku synchronizatora. To on tak stuka.

UWAGA!!!! Bardzo ważne - może wiele kosztować ( szczególnie za granicą ).

Praca silnika na zbyt wolnych obrotach powoduje z czasem zmęczenie materiału i może on ulec pęknięciu. Bardzo częstym uszkodzeniem jest pęknięcie tego synchronizatora podczas gaszenia samochodu. Silnik gasnąć ma duże przeciążenia. Aby tego uniknąć należy KONIECZNIE uczulić użytkowników ( kierowców ) do gaszenia samocjodu przy wyciśniętym sprzęgle.
ps.
Przy uszkodzeniu tego synchronizatora nie ma żadnego biegu. Można zaparkować na noc na zatoczce na autostradzie ( i wszystko będzie ok ) a rano już z niej nie odjechać.

pozdrawiam

Dokłądnie to samo mieliśmy w PRemiumce na włoszech. Auto normlanie jeździło, pewnego dnia na pauze silnik wyłączony i z rana juz sie nei dało nic zrobić. Mechanik powiedział że gdyby noe zgaszenie auta to do polski by spokojnie dojechał.

_________________
Aby zostać dawcą organów nie musisz kupować motoru. Wystarczy stary rower i wypad nim do wiejskiego sklepu po krajowej drodze którą idzie tranzyt ciężarówek!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2010, 11:10
Posty: 113
GG: 1
Samochód: volvo, renault
Lokalizacja: południe RP

Witam. Da się jeszcze coś zrobić żeby jechać. Ale to coś kosztowało mnie kilka tyś. euro. Okazało się że to coś można zrobić za 30 minut pracy i auto jedzie - choć nie ma wszystkich biegów.
pozdrawiam.

_________________
Jeśli pomogłem, a robię to dla przyjemności - podziękuj.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: