A ja troszkę odkopię temat, bo ostatnio przyznam szczerze, że próbowałem sobie porównywać FH 440 Globetrotter z 2006r. z Actrosem 2544 L z 2004r., z którymi miałem do czynienia. Niestety głównie pod względem wnętrza i komfortu. Oba pojazdy były wyposażone standardowo.
Plusy FH:
- niski tunel;
- duża ilość kratek od nawiewu powietrza;
- automatyczna klimatyzacja;
- automatyczna skrzynia biegów, która działa bardzo dobrze;
- cichszy odgłos silnika w kabinie;
- dynamiczny silnik.
Minusy FH:
- bardzo kiepska jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza (tkaniny są niezbyt przyjazne w dotyku, ciężko je wyprać, plastiki latem, gdy są nagrzane i włączymy klimatyzacje trzeszczą, zimą kiedy są zimne i włączymy ogrzewanie również trzeszczą, poza tym są bardzo twarde, pod wpływem np. płynu do mycia szyb potrafi schodzić z nich farba);
- bardzo mało schowków o bardzo małej pojemności;
- zbyt miękkie dolne łóżko (kiedy się na nie kładę zatapiam się w materacu, co mi nie do końca odpowiada, materac również ma tendencje do "przekoślawiania" się);
- zbyt małe i twarde górne łóżko;
- za nisko zawieszone górne łóżko (większość kierowców przekręca zawiasy, dzięki czemu jest w miarę tyle samo przestrzeni między łóżkami, a "sufitami");
- przepuszczalność światła od oświetlenia "reklamy" na globie (nocą, kiedy "reklama" jest oświetlona szczelinami schowków dostaje się światło do wewnątrz kabiny);
- brak regulacji jasności światła w kabinie;
- brak świateł tzw. "burdelówek";
- ręcznie podnoszony właz dachowy;
- niewygodnie umieszczony panel sterowania światłem i ogrzewaniem postojowym na tylnej ścianie;
- śmieszny stolik, który ugina się po postawieniu kubka z napojem;
- duże spalanie;
- bardzo mocne trzęsienie kabiny przy wyłączaniu silnika.
Plusy Mercedesa:
- duża ilość schowków w kabinie;
- duża pojemność schowków;
- podłokietniki przy fotelu pasażera;
- wygodna szuflada ze stolikiem;
- każdy wolny skrawek kabiny zagospodarowany na półki i schowki;
- dogodna regulacja światła w kabinie;
- wygodnie umieszczony panel sterowania ogrzewaniem, radiem, światłem i włazem dachowym przy łóżkach;
- całkiem wygodne i miarę duże dolne łóżko;
- przepotężne i bardzo, ale to bardzo wygodne górne łóżko;
- wielofunkcyjny fotel pasażera;
- elektryczne sterowanie włazem dachowym;
- przyjazne i mięsiste materiały użyte do wykończenia wnętrza;
- możliwość dostania się do zewnętrznych schowków z wnętrza kabiny;
- mniejsze spalanie.
Minusy Mercedesa:
- zbyt wysoki tunel;
- głośniejszy odgłos pracy silnika w kabinie;
- mniej dynamiczny silnik;
- słabe ogrzewanie postojowe.
To takie moje małe porównanie obu samochodów.