Strona 56 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 154 55 56 57 58162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 maja 2010, 14:32

Cytuj:
Mam jeszcze jedno szybkie pytanie. Startuje w Polsce i jadę do Niemiec. Tam robię 9h pauze i wracam do kraju. Czy powinienem zmienić kraj w tacho?
Oczywiście. Musisz tak zrobić. W Niemczech zmieniasz "Kraj zakończenia" na D -> łóżko, później przed ruszeniem "Kraj rozpoczęcia" D i ruszasz w drogę. Sprawa byłaby pomijalna, gdybyś do Niemiec wjechał jak "do Cioci na imieniny", czyli wjazd, rozładunek, załadunek, wyjazd i pauza już w PL.
Cytuj:
a jak jest z dyżurem??? nie zalicza się on do godzin PRACY kierowcy...

mój czas pracy 15h, czas jazdy i pauzy wszystko elegancko w normie, w tych 15h robie 5h dyżuru wieć na koniec wychodzi mi tylko 10h pracy tak????

chodzi mi o jazde w nocy, bo moja trasa wynosi 15h pracy ale z dyżurami mieszcze się ponizej 10h
Nie potrafię Ci odpowiedzieć na 100%. Ja miałem tak, że jadąc z Polski do Szkocji jako pasażer (5 dni - przerzuty i takie tam) logując kartę w tacho i wprowadzając ten okres jako dyżur (nieprzerwany ileś tam godzin) następnie robiąc po tym regulaminowe 9h odpoczynku ani podczas kontroli ani "Tachoanalizator" nie wykazały naruszenia przepisów, zaś przy wypłacie czas poświęcony na dojazd został mi zapłacony.


Post Wysłano: 31 maja 2010, 14:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

poza pełnymi okresami jazdy to akurat rozumiem, ale jak to wyglada jak wbijam dyżur w środku 9h jazdy?? mozna tak .....

zapłacono ci za dojazd do domu bo dyżur jest platny wg polskich przepsiów, widocznie twoja firma rozlicza się z tobą co do grosza :) gdybys nie wbił dyżuru to mozliwe że byś nic nie dostał....


Post Wysłano: 31 maja 2010, 14:41

Na pewno można, tylko domyślam się, że i tak że okres 24h musisz zamknąć minimum 9h odpoczynku.


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 18 cze 2010, 21:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Cytuj:
wykorzystujemy czas jazy w 7h
czemu tylko 7h a nie 9h lub 10h
Cytuj:
zaczynamy o 7:00
Cytuj:
o 8:00 dojeżdżamy do załadunku
Cytuj:
po właściwie papiery musimy podjecha pół godziny
Cytuj:
zostaje nam 6h jazdy
czemu zostało nam 6h? Z moich obliczeń wynika, że zostało nam 5,5h

Sorry Cyryl, ze tak wypunktowałem Twoją wypowiedź, ale chcę się po prostu upewnić, czy wszsytko dobrze pojąłem.

Drugie pytanie: jeżeli pracodawca zmusza kierowcę do przeginania tacho i jazdy ponad czas pracy, to kto (pracodawca czy kierowca) ponosi większą odpowiedzialnosć za naruszenie tych przepisów w przypadku kontroli ITD lub BAG? Jakie konsekwencje ponosi kierowca?

Pozdrawiam
ODPOWIEDZIALNOŚĆ PONOSI KIEROWCA ,SZEF ZAWSZE MOŻE CI POWIEDZIEĆ ŻE NIC TAKIEGO CI NIE MÓWIŁ,NO CHYBA ŻE MASZ TO NA PIŚMIE.ALE ŻADEN NORMALNY SZAF CI TEGO NIE DA.,(KARA,KASA,ITP.).POZDRO,NARKA., :idea:


Post Wysłano: 19 cze 2010, 14:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 maja 2010, 19:43
Posty: 19
GG: 0
Samochód: szukam pracy

Witam mam pytanie w sprawie czasu. Tak wygląda mój przykładowy jeden dzień
wyjazd o 9:00 na miejscu jestem o 12:00 tutaj rozładunek czyli pauza 20 minut . Później wyjazd o 12:20 i jazda do 12:50 do następnego załadunku i tu czas trwania załadunku to co najmniej 60 minut. i tu moje pytanie taki okres to 3,30 minut jazdy i przerwa dzielona na 15 min. i minimum 30 min drugiej . Moje pytanie brzmi czy do 3,30 min. jazdy muszę dojechać jeszcze godzinę i zrobić pauzę 30 minutowa czy mogę jechać 4,30 minut bez przerwy. z Góry dziękuje za odp. pozdrawiam


Post Wysłano: 19 cze 2010, 15:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lip 2006, 19:32
Posty: 201
GG: 3602137

Jeżeli przerwy trwały co najmniej 15 i 30 minut to możesz jechać kolejne 4,5h bez przerwy.

_________________
lepiej mieć brzuch od piwa,niż garb od roboty


Post Wysłano: 19 cze 2010, 20:27

Cytuj:
Witam mam pytanie w sprawie czasu. Tak wygląda mój przykładowy jeden dzień
wyjazd o 9:00 na miejscu jestem o 12:00 tutaj rozładunek czyli pauza 20 minut . Później wyjazd o 12:20 i jazda do 12:50 do następnego załadunku i tu czas trwania załadunku to co najmniej 60 minut. i tu moje pytanie taki okres to 3,30 minut jazdy i przerwa dzielona na 15 min. i minimum 30 min drugiej . Moje pytanie brzmi czy do 3,30 min. jazdy muszę dojechać jeszcze godzinę i zrobić pauzę 30 minutowa czy mogę jechać 4,30 minut bez przerwy. z Góry dziękuje za odp. pozdrawiam
Nie musisz dojechać jeszcze godziny i robić przerwy 30 min. Po przerwie 60 min masz konto czyste na następne 4,5h ponieważ w tym zawiera się 45 min przerwy, które pozwala na nieprzerwaną jazdę 4,5h. Będzie to wyglądało tak:

Po przerwie 60 min jedziesz 4,5h. Wcześniej jechałeś już 3,5h więc łącznego czasu jazdy masz 8h. Po 4,5h robisz znowu 45 min przerwy i dociągasz godzinę do 9h jazdy.


Post Wysłano: 19 cze 2010, 23:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 maja 2010, 19:43
Posty: 19
GG: 0
Samochód: szukam pracy

dzięki kolego o to mi właśnie chodziło bo nie byłem pewny pozdrawiam i dziękuje za odpowiedz


Post Wysłano: 05 lip 2010, 0:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2009, 20:22
Posty: 108
GG: 10095414

Hm, ja tez mam pewne pytanko, trochę może naiwne ale chciałbym otrzymać odpowiedź.
Zaczynam jazde na nowej tarczce i na przykład na drodze mojego przejazdu są jakieś roboty drogowe np 5 minut stania, światła na których schodzi 2-3 minuty czekania, lub choćby np. czekanie na załadunek ok. 5 minut na żwirowni, czy to wszystko liczy się do czasu jazdy? Czy jeśli bym się uparł i policzył te wszystkie drobne przerwy i wyszło by mi w tym przypadku dajmy na to 15 minut to dolicza się to do czasu jazdy żeby było 4.5 godziny? Te 15 minut to nie ratuje ale tak gwoli ścisłości pytam?

_________________
A - zastanawiam się
B - jest
C - jest
E - jest
D - jest
kurs na przewóz rzeczy jest buahaha :P


Post Wysłano: 05 lip 2010, 1:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2009, 10:48
Posty: 158
Lokalizacja: KLI

nie ma czegoś takiego jak gorsz do grosza i będzie kokosza


Post Wysłano: 05 lip 2010, 8:35

Cytuj:
Hm, ja tez mam pewne pytanko, trochę może naiwne ale chciałbym otrzymać odpowiedź.
Zaczynam jazde na nowej tarczce i na przykład na drodze mojego przejazdu są jakieś roboty drogowe np 5 minut stania, światła na których schodzi 2-3 minuty czekania, lub choćby np. czekanie na załadunek ok. 5 minut na żwirowni, czy to wszystko liczy się do czasu jazdy? Czy jeśli bym się uparł i policzył te wszystkie drobne przerwy i wyszło by mi w tym przypadku dajmy na to 15 minut to dolicza się to do czasu jazdy żeby było 4.5 godziny? Te 15 minut to nie ratuje ale tak gwoli ścisłości pytam?
Nie jest to czas jazdy. Jednak kilka razy spotkałem się z opinią, że zachodnie służby kontrolne nie bawią się w wyliczanie poszczególnych przerw jedno czy dwuminutowych i wliczają to do czasu jazdy. Może być tak, że przez cały dzień pracy będziesz co chwilę jechał i co chwilę stał, a po zsumowaniu czasu jazdy nie wyjdzie 4,5h więc nie musisz nawet robić przerwy 45 min.


Post Wysłano: 08 lip 2010, 21:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2010, 19:13
Posty: 7
GG: 0

witam
jestem poczadkujacym kierowca i prosze was o pomoc

jezdze w trasy i mam problem z czasem kierowcy a dokladniej
z rana jade 4,5h pozniej pauza 45min pozniej kolejne 4,5h jazdy i zaczynaja sie schodze poniewaz nie wiem kiedy musi byc 9h odpoczynku a kiedy 11 i od czego to zalezy

za odp wielkie dzieki


Post Wysłano: 08 lip 2010, 21:17

Cytuj:
z rana jade 4,5h pozniej pauza 45min pozniej kolejne 4,5h jazdy i zaczynaja sie schodze poniewaz nie wiem kiedy musi byc 9h odpoczynku a kiedy 11 i od czego to zalezy
Zależy to od tego jak sam sobie rozplanujesz trasę. Odpoczynek dobowy skrócony (9h) możesz zrobić 3 razy między dwoma odpoczynkami tygodniowymi i nie musisz nic rekompensować. Prosty przykład: jedziesz gdzieś, musisz być tam najszybciej jak się da więc zamiast 11h robi 9h odpoczynku i wszystko jest ok.


Post Wysłano: 08 lip 2010, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2010, 19:13
Posty: 7
GG: 0

a czy moge robic caly czas przerwy 9h a nie 11 czy jednak od czasu do czasu musze robic 11h?


Post Wysłano: 08 lip 2010, 22:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
a czy moge robic caly czas przerwy 9h a nie 11 czy jednak od czasu do czasu musze robic 11h?
Po chłopsku mówiąc to wciągu tygodnia (czyli 5 dni) to możesz zrobić 3 odpoczynki 9 godz.


Post Wysłano: 08 lip 2010, 22:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2010, 19:13
Posty: 7
GG: 0

a po ilu dniach musze robic 24h?


Post Wysłano: 08 lip 2010, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
a po ilu dniach musze robic 24h?
24 to jest skrócony tygodniowy, i robisz go po pięciu cyklach dobowych ( po chłopsku 5 dniach) a normalny tygodniowy to masz 45 godz.


Post Wysłano: 09 lip 2010, 13:40

Cytuj:
Cytuj:
a czy moge robic caly czas przerwy 9h a nie 11 czy jednak od czasu do czasu musze robic 11h?
Po chłopsku mówiąc to wciągu tygodnia (czyli 5 dni) to możesz zrobić 3 odpoczynki 9 godz.
Nieprawda. Tydzień to okres od godz. 00.00 w poniedziałek, do godziny 24.00 w niedzielę. Trzy odpoczynki skrócone do 9h można zrobić między DWOMA ODPOCZYNKAMI TYGODNIOWYMI i nie ma to nic wspólnego ze wspomnianym tygodniem.
Cytuj:
Cytuj:
a po ilu dniach musze robic 24h?
24 to jest skrócony tygodniowy, i robisz go po pięciu cyklach dobowych ( po chłopsku 5 dniach) a normalny tygodniowy to masz 45 godz.
Bzdura. Odpoczynek tygodniowy rozpoczynamy najpóźniej po SZCZEŚCIU OKRESACH 24-GODZINNYCH, jednak nie później niż po wykorzystaniu 56h jazdy. Wynika to z tego, że możemy jechać 6 dni po 9h i dwa razy w ciągu tych dni możemy przedłużyć jazdę do 10h co daje nam 56h, a w ciągu dwóch tygodni możemy jechać 90h więc w następnym tygodniu zostaje nam 34h jazdy.

Obu kolegom polecam lekturę:

http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzenie_561_2006.pdf


Post Wysłano: 09 lip 2010, 23:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
a czy moge robic caly czas przerwy 9h a nie 11 czy jednak od czasu do czasu musze robic 11h?
Po chłopsku mówiąc to wciągu tygodnia (czyli 5 dni) to możesz zrobić 3 odpoczynki 9 godz.
Nieprawda. Tydzień to okres od godz. 00.00 w poniedziałek, do godziny 24.00 w niedzielę. Trzy odpoczynki skrócone do 9h można zrobić między DWOMA ODPOCZYNKAMI TYGODNIOWYMI i nie ma to nic wspólnego ze wspomnianym tygodniem.
Cytuj:
Cytuj:
a po ilu dniach musze robic 24h?
24 to jest skrócony tygodniowy, i robisz go po pięciu cyklach dobowych ( po chłopsku 5 dniach) a normalny tygodniowy to masz 45 godz.
Bzdura. Odpoczynek tygodniowy rozpoczynamy najpóźniej po SZCZEŚCIU OKRESACH 24-GODZINNYCH, jednak nie później niż po wykorzystaniu 56h jazdy. Wynika to z tego, że możemy jechać 6 dni po 9h i dwa razy w ciągu tych dni możemy przedłużyć jazdę do 10h co daje nam 56h, a w ciągu dwóch tygodni możemy jechać 90h więc w następnym tygodniu zostaje nam 34h jazdy.

Obu kolegom polecam lekturę:

http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzenie_561_2006.pdf
Mogę się mylić bo ja jeżdzę od poniedziałku do piątku i za bardzo nie wnikałem jak to jest dokładnie. To przepraszam za pomyłkę.


Post Wysłano: 10 lip 2010, 6:33

Cytuj:
Mogę się mylić bo ja jeżdzę od poniedziałku do piątku i za bardzo nie wnikałem jak to jest dokładnie. To przepraszam za pomyłkę.
Nie ma za co przepraszać. Trzeba się zapoznać z tym, co powinno się znać biegle. EOT.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 56 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 154 55 56 57 58162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: