Strona 57 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 155 56 57 58 59162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 lip 2010, 7:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

A jak wygląda sytuacja gdy kręcona jest pauza weekendowa i przez przypadek rozpoczęło się w tachografie czas pracy, nie wiedziało się o tym i dalej będącym świadomym tego, ze się kręci pauza poszło domu, a tacha wykręciło 8h pracy. Tacho pokazało pracę, a kierowca robił w tym czasie pauzę. Można to jakoś opisać, aby nie było jakiś większych problemów?


Post Wysłano: 26 lip 2010, 7:33

Sądzę, że warto zrobić wydruk, opisać i na odwrocie wyrysować pauzę. W końcu nikt nie jest nieomylny.


Post Wysłano: 26 lip 2010, 13:44

Cytuj:
A jak wygląda sytuacja gdy kręcona jest pauza weekendowa i przez przypadek rozpoczęło się w tachografie czas pracy, nie wiedziało się o tym i dalej będącym świadomym tego, ze się kręci pauza poszło domu, a tacha wykręciło 8h pracy. Tacho pokazało pracę, a kierowca robił w tym czasie pauzę. Można to jakoś opisać, aby nie było jakiś większych problemów?
W tym przypadku może być 100zł za złe operowanie tachografem.


Post Wysłano: 27 lip 2010, 15:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2010, 12:21
Posty: 11
GG: 0
Samochód: MY01

Cytuj:
Cytuj:
A jak wygląda sytuacja gdy kręcona jest pauza weekendowa i przez przypadek rozpoczęło się w tachografie czas pracy, nie wiedziało się o tym i dalej będącym świadomym tego, ze się kręci pauza poszło domu, a tacha wykręciło 8h pracy. Tacho pokazało pracę, a kierowca robił w tym czasie pauzę. Można to jakoś opisać, aby nie było jakiś większych problemów?
W tym przypadku może być 100zł za złe operowanie tachografem.
Takie uchybienie zostanie potraktowane jako nieprawidłowe operowanie selektorem tachografu tylko w przypadku gdy kierowca zezna podczas przesłuchania, że nieprawidłowo przełączył selektor. W innym przypadku takie naruszenie traktowane jest jako brak odpoczynku.


Post Wysłano: 27 lip 2010, 15:39

Cytuj:
Takie uchybienie zostanie potraktowane jako nieprawidłowe operowanie selektorem tachografu tylko w przypadku gdy kierowca zezna podczas przesłuchania, że nieprawidłowo przełączył selektor. W innym przypadku takie naruszenie traktowane jest jako brak odpoczynku.
Możliwa jest taka opcja. Myślę, że to zależy od kontrolującego. Na k.w. inspektor pokazywał nam tarczkę gdzie koleś miał wszystko elegancko z czasem jazdy, ale cały odpoczynek wyrysowany był na młoteczkach więc kierowca dostał 100 zł za złe operowanie selektorem.


Post Wysłano: 27 lip 2010, 23:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2010, 12:21
Posty: 11
GG: 0
Samochód: MY01

Masz racje wolfzan. Często trafia się na inspektor, któremu nie chce się grzebać w przysłowiowym g.. Daje wtedy mandat i po sprawie. Dlaczego nie, skoro art. 92a ustawy o transporcie drogowym na to pozwala. Jest szybciej, taniej dla przedsiębiorcy, a kierowca ma święty spokój.


Post Wysłano: 29 lip 2010, 18:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2009, 19:09
Posty: 72
GG: 6960608
Samochód: Audi A3
Lokalizacja: ChoRzów BatoRy

Mam pytanie, jak wiadomo trzeba miec przy sobie 28 tarczek, ale 28 tarczek roboczych czy kalendarzowych?

_________________
Kat. B - 18.02.2011r.


Post Wysłano: 29 lip 2010, 18:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Mam pytanie, jak wiadomo trzeba miec przy sobie 28 tarczek, ale 28 tarczek roboczych czy kalendarzowych?
Nie trzeba mieć przy sobie 28 tarczek. Musisz udokumentować 28 dni wstecz, zaczynając od wczoraj.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 29 lip 2010, 19:19

Cytuj:
Mam pytanie, jak wiadomo trzeba miec przy sobie 28 tarczek, ale 28 tarczek roboczych czy kalendarzowych?
Pokazujesz tarczkę z bieżącego dnia, oraz z 28 dni do tyłu. Wiadomo, że nie będziesz miał 28 tarczek, tylko ileś tam, plus ewentualne zaświadczenia o nie prowadzeniu, lub prowadzeniu pojazdów nie objętych obowiązkiem rejestracji czasu pracy.


Post Wysłano: 01 sie 2010, 14:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Mam w aucie tacho na karte, urlopówke wypisaną na godzine 00:05 a chce startować o 2:00, karte wkładam o 2:00. Czas pracy zaczyna mi się od 00:05 czy od 2:00? Co z tymi niecałymi 2 godzinami?


Post Wysłano: 01 sie 2010, 15:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Mam w aucie tacho na karte, urlopówke wypisaną na godzine 00:05 a chce startować o 2:00, karte wkładam o 2:00. Czas pracy zaczyna mi się od 00:05 czy od 2:00? Co z tymi niecałymi 2 godzinami?
Jeśli przerwa między zaświadczeniem i czasem włożenia karty jest do godziny, inspektorzy z reguły się nie czepiają. Pewnie i tu wystarczyłoby pisemne wyjaśnienie na wydruku sporządzonym zaraz po włożeniu karty do tacho, przynajmniej do powrotu na bazę, gdzie mógłbyś dostać zaświadczenie z poprawnym czasem.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 01 sie 2010, 15:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

czas pracy zaczyna się od 2.00, momentu kiedy ruszysz, możesz zrobić wydruk i ręcznie narysować pauze


Post Wysłano: 01 sie 2010, 15:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Ostatnio grzebałem coś w tacho i przy wkładaniu karty do tacho jest taka opcja że moge wpisać jakąś aktywność z okresu kiedy nie było włożonej karty. Dobre to będzie czy nie? Wogóle do czego to służy?


Post Wysłano: 01 sie 2010, 17:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4070
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

w przypadku gdy tego nie robisz
czas niezaznaczony uznawany jest jako nieznana aktywność, więc jeżeli nie masz na nie zaświadczenia to liczą jakbyś pracował

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 01 sie 2010, 19:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Ostatnio grzebałem coś w tacho i przy wkładaniu karty do tacho jest taka opcja że moge wpisać jakąś aktywność z okresu kiedy nie było włożonej karty. Dobre to będzie czy nie? Wogóle do czego to służy?
Poczytaj tu.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 01 sie 2010, 19:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Danke dobrzy koledzy, zrobie wydruk i wyrysuje pauze.


Post Wysłano: 20 sie 2010, 0:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2010, 15:04
Posty: 10

Ja mam takie pytanie, które czasy jazdy są dobre (jazda w podwójnej obsadzie)

1kierowca->4,5h+45min.+4,5h teraz następuje zmiana
2kierowca->4,5h+45min.+4,5h wspólna przerwa 9h i od nowa

Drugi przykład

1kierowca->4,5h zmiana 2kierowca->4,5h zmiana 1kierowca->4,5h 2kierowca->4,5h potem wspólna przerwa 9h i od nowa (brak 45min. przerw po 4,5h jazdy)
Czy tak można? Wspólny odpoczynek powinien trwać 9h czy 11h??


Post Wysłano: 20 sie 2010, 9:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Druga opcja, nie robisz żadnych przerw (tzn. nie musisz) zmiana i jedziecie dalej a Ty śpisz na fotelu :)
Odpoczynek 9h.

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 20 sie 2010, 14:58

Okres rozliczeniowy kierowców w podwójnej obsadzie to 30h, w tym muszą się wyrobić z 9h odpoczynku. Jeden kierowca może jechać dziewięć godzin więc dwóch na logikę 18h (chyba, że wykorzystują przedłużenie czasu jazdy do 10h więc max 20h). Na dobrą sprawę mogą jechać nieprzerwanie przez 18h. Ważne, aby jednorazowo nie przekroczyć 4,5h jazdy przez jednego kierowcę. Jeśli chodzi o wyliczanie kiedy należy rozpocząć odpoczynek tygodniowy, to stosuje się przepisy jak dla jednego kierowcy czyli po maksymalnie 6 okresach 24-godzinnych należy rozpocząć odpoczynek tygodniowy.


Post Wysłano: 22 sie 2010, 13:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Witam
Panowie mam pytanie odnosnie pauzy na promie. Wiec tak czy mozna taką pauze zaczać kręcić na promie który płynie 2 godziny(np Calais-Douver) po czym zjechać z promu do najbliższego parkingu i dokręcic brakujący czas? Jak to się przedstawia. (dodam ze chodzi o analogowe tacho jesli to ma znaczenie)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 57 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 155 56 57 58 59162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: