Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 sie 2010, 18:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sie 2010, 18:12
Posty: 3
GG: 0
Samochód: Man 12.224

Witam mam problem ze swoim Manem, a konkretnie chodzi o to, że po odpaleniu chodzi tylko na wolnych obrotach i nie może wskoczyć na większe. Pedał gazu jest miękki i nie działa. Co może być przyczyną? Potencjometr odpada.


Post Wysłano: 04 sie 2010, 9:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Skoro nie masz zadnych bledow na EDC to przez kompa mozna monitorowac status chociazby "engine brake" ( nie wiem jak to po naszemu ... hamulec silnikowy? ) , czesta przyczyna jest ciagly sygnal hamowania ( jak pedal hamulca jest wcisniety to pedal gazu nie dziala ) , oraz np sygnal sprzegla.
Stawiam na pedal hamulca :)

( sprawdz czy nie swieca Ci sie caly czas swiatla hamulca z tylu ,banalne ,ale mozliwe )


Post Wysłano: 04 sie 2010, 15:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Odłącz wtyczkę od przycisku hamulca górskiego .


Post Wysłano: 04 sie 2010, 15:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sie 2010, 18:12
Posty: 3
GG: 0
Samochód: Man 12.224

Wtyczka od hamulca górskiego jest odpięta. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?


Post Wysłano: 04 sie 2010, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Jesli masz zwarcie w instalacji i komp dostaje sygnal ze jest zalaczony hamulec silnikowy to odpiecie wtyczki nie pomaga.

Ja mialem taki przypadek, ze dopiero odciecie kabla od hamulca z kostki wchodzacej do kasety pomoglo.

Obstawiam ze to na 99% to.

Najprosciej podepnijcie kompa i pokaze czy hamulec jest zalaczony czy nie.


Post Wysłano: 05 sie 2010, 2:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

O ile sie nie myle to nawet jak "hamulec gorski" jest wlaczony to rozbujamy silnik do ok 1000 rpm .
Jezeli sprzeglo jest wcisniete to tez da sie rozkrecic silnik do ok 1500 rpm .
A jak hamulec jest wcisniety to pedal gazu wogole nie reaguje .
Monitorowanie z ManCata duzo pomoze .


Post Wysłano: 05 sie 2010, 9:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

I tu się mylisz jeśli górski jest załączony to nie dodasz gazu na hamulcu i sprzęgle tak . Odłącz przy sterowniku przewód 43309 .


Post Wysłano: 05 sie 2010, 11:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Zmieszales mnie troche ... byc moze masz racje , sprawdze to przy najblizszym f2000.
( wlacznik "engine brake" jest zasilany z przekaznika aktywowanego predkoscia obrotowa silnika i dopiero jak przekroczy 1000 rpm to podaje napiecie do wlacznika i pozniej na elektromagnes wiec ponizej tych obrotow nie mamy sygnalu nawet jak wlaczymy przycisk ..... chyba ,ze mamy lewe przebicie do przewodu 43309 , wiec warto go odpiac z EDC , jak polecil przedmowca , pin 42 )

Jak juz bedziesz przy EDC to odlacz przewod 60520 z pinu 43.
Jest to sygnal z przelacznika przy pedale hamulca .
( mylilem sie wczesniej ,zeby sprawdzic swiatla stop, sa 2 rozne wlaczniki na jednym pedale hamulca ,jeden do swiatel i drugi do EDC )


Post Wysłano: 05 sie 2010, 21:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Przekaznik który dawał zasilanie na górski powyżej 1000 obrotów był stosowany w samochodach ze zwykłą pompą a nie z edc . Zauważ że w samochodach z edc w miejscu tego przekaznika jest zwora .


Post Wysłano: 06 sie 2010, 0:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Czyli nasuwa sie pytanko co za system jest w pojezdzie czy jeszcze EDC ms5 czy edc 6.1.
A zainteresowanego brak na forum :)


Post Wysłano: 15 sie 2010, 10:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 sie 2010, 18:12
Posty: 3
GG: 0
Samochód: Man 12.224

Jest, jest. Tylko ostatnio nie miał czasu siąść przy kompie. Jeszcze nie podoba mi się fakt takiego bzyczenia na pompie przy przekręceniu stacyjki.


Post Wysłano: 19 mar 2011, 21:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 mar 2011, 2:08
Posty: 1
GG: 0
Samochód: man

witam mam dosyc spory problem z gazem w manie 4 osiowym 35 403 i brakuje mi juz pomysłów. Najdziwniejsze ze srednio raz na 30 min jazdy brakuje gazu a po 3, 4 sekundach jest wymieniłem potencjometr przegladnołem instalacje ściągnełem wtyczkę od górskiego jest to trudne do wykrycia bo nie działa tylko przez pare sekund. Mam pytanie czy może byc to wina pompy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: