Strona 7 z 15 [ Posty: 285 ] Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 915 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 gru 2008, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Rozmyslalem kupno scani topline ,mam obecnie dafa sc i jestem zadowolony przejechalem nim 250tys bez awarii .Co do scanii to sie przerazilem w porowenaniu do xf ,to malo schowkow kurcze jak sobie dają ludzie rade na dluzsze wyjazdy moze mi sie tylko tak wydaje ze jest ona ciasna


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 22 gru 2008, 12:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2008, 13:45
Posty: 3
GG: 0
Samochód: daf xf 105

Kolego tylko w 95XF jest ten tunel wysoki, w nowej jest już trochę niższy, a w XF105 to go prawie w ogóle nie ma.


Post Wysłano: 24 sty 2009, 21:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 19:26
Posty: 290
GG: 0

Pany , mam kilka pytań.
Daf xf początek produkcji, miał silnik na elektronicznej pompie, pompowtryski czy jak?
Co niby w dafie jest takiego prostego jak to niektórzy mówią, porównując go do kamaza? U nas to volvo i scania i jakoś nie są naszpikowane elektroniką, bynajmniej te starsze, a tu daf niby prosty.


Post Wysłano: 14 sie 2009, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Nadszedł czas abym coś dodał od siebie nt. DAFów. W firmie są obecnie 2 holenderskie maszyny, CF 430KM 02.2004r oraz XF 480KM 03.2004r. Oba ciągniki spięte są pod identyczne naczepy silosy. W firmie są od 03.2007 zakupione przy przebiegach: CF 405tkm, XF 420tkm. Obecnie stan licznika wynosi: CF 650tkm i XF 630tkm.
Samochody są ekspolatowane na trasach krajowych, przy masie całkowitej 39-40ton, średnio o 60-70% km ładownych.
Masa netto zestawów: CF 12,2tony , XF 12,5tony.
Wymiana płynów filtrów: olej co max 35tkm, f.powietrza co 50tkm, paliwa co 70tkm, osuszacz 50tkm i wszytko dobrze gra.
Plus za prostotę obsługi, czasy wymiany oleju + komplet filtrów 2 razy krótszy niż w scania, przez brak filtra odśrodkowego i łatwiejszy dostęp.
Odnośnie CF: ok 200kg lżejszy od XFa w identycznej konfiguracji, kabina SC więc stanąc wewnątrz można, kabina przestronna schowki w kabinie pojemne, no może oprócz zewnętrznych. Wygodne i szerokie leżanki. Trochę bardziej buja niż w XF ale idzie przeżyć. Wygodne wchodzenie do kabiny i wygdona pozycja za kierownicą.
Odnośnie XFkabina SC: niewygodne wchodzenie do kabiny, nie ma gdzie stanąc, wygodne leżanki, ciszej niż w CFie.
Odnośnie spalania: CF między 29 a 38, XF między 29 a 39. Z całego okresu ekspoatacji to CF 35, XF 36, więc rewelacji nie ma lub ściślej mówiąc jest kicha.
Moc silnika 480 jest, zdaniem kierowców identyczna jak Scania R420, czytaj pod góre idą równo. 430 zostaje znika w lusterku. 430 ekonomiczniejsza jest na płaskich trasach o ok 1-2L, natomiast po górach to już 2-3L więcej spali.
Awaryjność ... temat rzeka :twisted: tzn. znacznie powyżej oczekiwań, i to zwykle nie jakieś pierdółki tylko poważne awarie. Napomnę tylko o akcji serwisowej wymiany szpilek i uszczelek pod głowicami, wadliwe fabrczne mocowanie na słaby klej mogło doprowadzić do znacznego ubytku płynu chłodzącego i w efekcie przegrzania silnika. W naszym przypadku ubytek płynu nie doprowadził do katastrofy, 3/4głowice pękły, koszt ...naście tys zł, nie pamiętam już ile.
Duo. Awarie łożysk kompaktowych na moście, poprostu zacieranie się, ... koszty kompaktu piasta z wbudowanym łożyskiem i tarczą hamulcową ok 3 000zł sztuka. Dodatkowo strasznie rdzewiejące tłumniki. W XF wymieniona pompa wspomagania, pompa oleju, sprężarka powietrza. W CF sprężarka powietrza. Miejscami rdzewieje kabina, strasznie przepalają się obrysówki, często przecierają się jakieś przewody z powietrzem.
Fabryczne krzyżaki na wale są niesmarowane przez wytrzymują mniej, w CF już wymienione. Padająca pneumatyka, m.in. zawór nad mostem chyba 4500, więc nie mało, wymieniony w obu autach.
Konieczność dolewania oleju, silnik zawsze od wymiany do wymiany upije 3-6L oleju, w Scania to jest nie do pomyślenia. Z elekrtyki to padły 2 silniczki podnoszenia szyb.
Konieczność kupna podwójnego osuszacza ok 350zł szt raz na 50tkm lub cześciej.
Resorowanie kabiny mechaniczne tłumi dość dobrze, nie skrzypi tylko stuka, w XFie kiepskie fabryczne rozwiązanie ze smarowaniem... te głupie "szklanki", lepsze są zwykłe kalamitki.
Tylne mosty na 4 poduszkach co wpływa dobrze na komfort i bezieczństwo jazdy. 16biegowe skrzynie ZF wystarczające ale 1 przełożenie więcej, w stosunku do skrzyń GRS Scani, powoduje wydłużenie czasu rozpędzania i mamy więcej wajchowania.
Ogólnie rzecz biorąc to DAF nie doścignał jeszcze Volva czy Scania pod względem bezawaryjności, (wbrew opini fanatyków)a za cześci liczy sobie podobnie. Duży plus za kabiny, duży minus za awaryjność.
Więcej grzechów nie pamiętam :D

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 30 sie 2009, 10:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

No właśnie może jak kto trafi? Ja fanatykiem Dafa nie jestem ,ale tez narzekać nie mamam.Mam go od 3,5 roku i przejechałem nim ponad 300tys DAF 98r-xf 380 SC.Co do napraw szybko się wybijają przekładki resorow 2 razy robione były,zadnej końcówki jak narazie,hamulce przod,zwór siły hamowania 300zł,automat rozrusznika.Czeka mnie naprawa zwrotnic bo mają już lekki luz i to tyle co mi sie przytrafiło.Jest to solówka 4x2+przyczepa tandem 2 osiowa i co jest najlepsze to chyba spalanie zestaw ostatnie tankowanie 26,3 lit :> takze jak sie komu trafi.


Post Wysłano: 10 wrz 2009, 18:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 wrz 2009, 17:33
Posty: 41
GG: 0
Samochód: Taczka
Lokalizacja: Zielona Góra Falubaz!!!

u mojego taty w firmie jest 7 dafów 4 xf95 i 3 xf105 w megach i średnie spalanie w xf95 wynosi od 27.8 do 29.1 a w xf105 460 które jeżdżą do Pilzna 24t ładunku wynosi 29.9 l jest jedna wada meg buja jak cholera na pusto

_________________
Pociągi Na Tiry!!!


Post Wysłano: 27 sty 2010, 12:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2009, 23:57
Posty: 51
GG: 5194326

Jedną bardzo dużą wadą według opinii kilku osób jest to, że w 95XF 2006r podczas spania w trudnych warunkach -30 -35 na Rosji strasznie ciągnie zimnem od tylnej ściany, pomimo włączonego Webasta w kabinie jest gorąco, a od tylnej ściany trzeba się odgradzać.


Post Wysłano: 28 sty 2010, 18:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2009, 17:34
Posty: 60
GG: 0
Lokalizacja: LB

Cytuj:
Jedną bardzo dużą wadą według opinii kilku osób jest to, że w 95XF 2006r podczas spania w trudnych warunkach -30 -35 na Rosji strasznie ciągnie zimnem od tylnej ściany, pomimo włączonego Webasta w kabinie jest gorąco, a od tylnej ściany trzeba się odgradzać.
Mam dokładnie tak samo w trzech 95-tkach. Tzn. nawet przy mniejszych mrozach, od tylniej ściany ziąb, a od webasta ukrop. Trzeba zatykać/uszczelniać np. kocem przestrzeń między dolnym łóżkiem/leżanką a ścianą...


Post Wysłano: 10 mar 2010, 20:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Post Wysłano: 21 mar 2010, 19:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2010, 19:07
Posty: 12
GG: 10883084
Samochód: DAF XF105
Lokalizacja: Polska/Europa

Daf jak dla mnie jest najlepszą ciężarówką zadbali o kierowcę a to jest przecież najważniejsze bo co z tego że ma \8/i 620 KM jak i tak zamknie licznik na 90Km/h .Daf wymiata.A co do spalania to jak piszą na forum o ivecu to wychodzi na to że iveco naj mniej pali>

_________________
Kierowcą trzeba się urodzić, mistrzem kierownicy zostać ... doświadczenie przychodzi po latach!


Post Wysłano: 21 mar 2010, 19:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Cytuj:
[...]bo co z tego że ma \8/i 620 KM jak i tak zamknie licznik na 90Km/h .[...]
Ale wdrapie się pod górkę 7% z prędkością 70 km/h, a nie 30 km/h tak jak 380-400-konne osiołki.

A jeśli chodzi o wygodę dla kierowcy, to chyba nie siedziałeś w MANie TGXie :)

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 23 mar 2010, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 mar 2008, 22:04
Posty: 22
GG: 8376638
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Szczecin/Police

Wadą może być ciężko chodzący Pedał Gazu i Hamulca...
I Biegi trochę ciężko wchodzą w 95XF.
Ale powodem tego może być także iż auto ma nabite 1ml200tys km ;)

_________________
viewtopic.php?f=7&t=25211&start=0&st=0&sk=t&sd=a Zapraszam :)


Post Wysłano: 04 kwie 2010, 22:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2010, 19:07
Posty: 12
GG: 10883084
Samochód: DAF XF105
Lokalizacja: Polska/Europa

Cytuj:
Cytuj:
[...]bo co z tego że ma \8/i 620 KM jak i tak zamknie licznik na 90Km/h .[...]
Ale wdrapie się pod górkę 7% z prędkością 70 km/h, a nie 30 km/h tak jak 380-400-konne osiołki.

A jeśli chodzi o wygodę dla kierowcy, to chyba nie siedziałeś w MANie TGXie :)
Co ty człowieku piszesz jak umiesz jeździć to i sie kurna jelczem wdrapiesz pod góre ja 400 konnym actrosem full załadowanym pod góry 10% podjeżdzałem i minimalnie wskazówka spadła.A no i to jest dział o dafie a nie o manie.

_________________
Kierowcą trzeba się urodzić, mistrzem kierownicy zostać ... doświadczenie przychodzi po latach!


Post Wysłano: 04 kwie 2010, 23:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Hahahahaha chyba go wpychasz pod tą górę :D

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Post Wysłano: 04 kwie 2010, 23:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
[...]bo co z tego że ma \8/i 620 KM jak i tak zamknie licznik na 90Km/h .[...]
Ale wdrapie się pod górkę 7% z prędkością 70 km/h, a nie 30 km/h tak jak 380-400-konne osiołki.

A jeśli chodzi o wygodę dla kierowcy, to chyba nie siedziałeś w MANie TGXie :)
Co ty człowieku piszesz jak umiesz jeździć to i sie kurna jelczem wdrapiesz pod góre ja 400 konnym actrosem full załadowanym pod góry 10% podjeżdzałem i minimalnie wskazówka spadła.A no i to jest dział o dafie a nie o manie.

Człowieku, ja to roburem pod 12% podjeżdżałem. Jak się ma 15 lat, to można wszystko :(

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 18 kwie 2010, 10:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Cytuj:
Co ty człowieku piszesz jak umiesz jeździć to i sie kurna jelczem wdrapiesz pod góre ja 400 konnym actrosem full załadowanym pod góry 10% podjeżdzałem i minimalnie wskazówka spadła.A no i to jest dział o dafie a nie o manie.
Cytuj:
Człowieku, ja to roburem pod 12% podjeżdżałem. Jak się ma 15 lat, to można wszystko :(
A mój rekord Ategiem 2528 to 15% pochyłosć na luzie w trajektorii pionowej góra/ dół.
Nie róbcie scen.... :/

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 18 sie 2010, 18:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

Spotkali sie fanatycy z realistami :)
Ja nigdy dafem nie jeździłem, także sie nie będe wypowiadał co i jak.
Natomiast często widuje 105tki w SC z rdzą na przetłoczeniu globa, co w dzisiejszych czasach wydaje sie jakaś niedorzecznością.


Post Wysłano: 19 sie 2010, 0:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 gru 2008, 20:28
Posty: 190
GG: 9542791
Samochód: A raczej jego brak...
Lokalizacja: Pisz NPI

Cytuj:
Spotkali sie fanatycy z realistami :)
Ja nigdy dafem nie jeździłem, także sie nie będe wypowiadał co i jak.
Natomiast często widuje 105tki w SC z rdzą na przetłoczeniu globa, co w dzisiejszych czasach wydaje sie jakaś niedorzecznością.
Daj zdjęcie, bo nie wierzę :]

Myślę że najlepszą zaletą jest kabina, która jest od A do Z robiona na potrzeby kierowcy, że tak się wypowiem. Sporo schowków, można dobrze wypocząć na leżankach, siedzenia w których dobrze się siedzi i komfort jazdy.

Wady ? Wiele osób powie, że tak jak było w starszych modelach pojawiała się rdza na dolnych zderzakach z przodu, tak pojawia się bo jest metalowy a nie plastikowy tak jak np w innych pojazdach typu Scania. Więcej wad z fotelu pasażera nie powiem :lol:

_________________
Stoi na stacji lokomotywa...


Post Wysłano: 19 sie 2010, 0:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
tak pojawia się bo jest metalowy a nie plastikowy tak jak np w innych pojazdach typu Scania.
Bezsens, zderzaki Scanii czy innych producentów nie ustępują Dafowi niczym, a na pewno nie bezpieczeństwem, jeżeli o tym mówiłeś - więc dlaczego by nie zadbać o estetykę? Wybacz, ale pordzewiały zderzak w rocznym XFie to lekkie przegięcie.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 19 sie 2010, 6:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

I odpadająca farba z felg !

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 7 z 15 [ Posty: 285 ] Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 915 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: