Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

kochany nasz kraj 8) każdy interpretuje przepisy jak mu się podoba :mrgreen:

z racji wielu nie jasności z tymi zaświdczeniami, postanowiłem pokolei przesledzić wszystko co i jak :)

zaświdczenie:
http://www.mi.gov.pl/1/files/0/3790/zalacznik%20kom.pdf
Komunikat do tego zaświdczenia
http://www.infor.pl/dzienniki-urzedowe/ ... pisow.html

oczywiście ogólnie nic ciekawego, wszystko ogólnikowo.... ale najwazniejsze pkt:
Cytuj:
8. Formularz nie zastępuje dokumentów wystawionych dla kierowcy wykonującego międzynarodowy przewóz drogowy i poświadczających przyczynę braku zapisów urządzenia rejestrującego z ostatniego tygodnia i 15 dni poprzedzających datę rozpoczęcia przewozów, w przypadkach nieprzewidzianych w formularzu.
przecież to logiczne że jesli w formularzu nie ma wymienionej danej przyczyny to ten formularz nie może poświadczać o tej przyczynie :lol: no chyba tak to trzeba rozumieć :wink:
Cytuj:
9. Zaświadczenie określone w art. 31 ustawy z 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. z dnia 16 kwietnia 2004 r. Nr 92, poz. 879, z 2005 r. Nr 180, poz. 1498 i z 2007 r. Nr 99, poz. 661), wystawione dla kierowcy wykonującego międzynarodowy przewóz drogowy, nie jest uznawane w Państwach Członkowskich Unii Europejskiej.
do pkt 9 (powyżej)
Cytuj:
Art. 31.
1. Kierowca wykonujący przewóz drogowy, który w określonych dniach nie prowadził pojazdu albo prowadził pojazd, do którego nie mają zastosowania przepisy rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub Umowy AETR (ogólnie chodzi o prowadzenia auta z tacho i przestrzeganie godzin pracy), na żądanie osoby uprawnionej do przeprowadzenia kontroli przedstawia zaświadczenie, które zawiera następujące dane: imię i nazwisko kierowcy, okres, którego dotyczy, wskazanie przyczyny nieposiadania wykresówek, nieużytkowania karty kierowcy lub niesporządzenia wydruków, o których mowa w art. 15 ust. 7 rozporządzenia (EWG) nr 3821/85, miejsce i datę wystawienia, podpis pracodawcy lub podmiotu, na rzecz którego kierowca wykonywał przewóz.

2. Zaświadczenie, o którym mowa w ust. 1, pracodawca wystawia i wręcza kierowcy przed rozpoczęciem przez kierowcę przewozu drogowego. W przypadku gdy kierowca w określonych dniach nie prowadził pojazdu w trakcie wykonywania danego zadania przewozowego, pracodawca niezwłocznie wystawia i przekazuje zaświadczenie na żądanie osoby uprawnionej do przeprowadzenia kontroli.

2a. W przypadku, gdy kierowca przebywał na zwolnieniu lekarskim od pracy z powodu choroby, na urlopie wypoczynkowym lub gdy prowadził inny pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006, podmiot wykonujący przewóz drogowy wystawia zaświadczenie, o którym mowa w ust. 1 na elektronicznym oraz przeznaczonym do druku formularzu, o którym mowa w decyzji Komisji nr 2007/230/WE z dnia 12 kwietnia 2007 r. w sprawie formularza dotyczącego przepisów socjalnych odnoszących się do działalności w transporcie drogowym (Dz. Urz. UE L 99 z 14.04.2007, str. 14), a kierowca to zaświadczenie podpisuje.

3. Przepisy ust. 1–2a stosuje się odpowiednio do kierowcy niezatrudnionego przez przedsiębiorcę, lecz wykonującego osobiście przewozy na jego rzecz oraz do przedsiębiorcy osobiście wykonującego przewozy drogowe, z tym że przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy drogowe przedkłada stosowne oświadczenie.
czyli tak:
1. chodzi tu chyba o zaświadczenie, za okres dłuższej pauzy ktorej nie mamy pokrycia w tacho, ale to zaświadczenie jest nie wazne zagranicą,
2a. jest to to nasze "nieszczęsne" zaświadczenie :wink: gdzie zaznacza się:
- okres chorobowy
- urlop wypoczynkowy (chodzi tu o urlop z tych 26 dni co należa nam się w roku)
- prowadzenie auta poniżej DMC 3,5t


NO TO LECIMY DALEJ 8)

przyjrzyjmy sie teraz temu w jakiej sytacji powinno się wystawiać to zaświadczenie


regulują to dwie wytycznie KE
WYTYCZNA 5
WYTYCZNA 6

najważniejsze:
Cytuj:
Świadectwo obejmuje niektóre rodzaje działalności
prowadzonej w okresie określonym w art. 15 ust. 7 lit. a) rozporządzenia (EWG) nr 3821/85,
tj.:
• bieżący dzień i poprzednie 28 dni (od dnia 1 stycznia 2008 r.)

Świadectwo może być stosowane wyłącznie w przypadku gdy kierowca:
• przebywał na zwolnieniu chorobowym
• przebywał na urlopie wypoczynkowym w ramach urlopu rocznego zgodnie z
ustawodawstwem państwa członkowskiego, w którym przedsiębiorstwo posiada siedzibę

• prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub
AETR (czyli do DMC 3,5t)
czyli nie zależy wystawiać tego zaświadczenia za przerwy weekendowe :!: :!:
Cytuj:
Jednak jeśli z zapisów tachografu wynika, że prowadzony pojazd był wyłączony z zakresu rozporządzenia (WE) nr 561/2006 lub AETR, w odniesieniu do tego okresu nie jest
wymagane stosowanie formularza.
tego za bardzo nie rozumiem :?

WYTYCZNA 6 odnosi się do Rejestracji czasu spędzonego na pokładzie promu lub w pociągu, gdzie kierowca ma dostęp do koi lub kuszetki.

I końcowe pytanie:
Jak udokumentować dzień wolny od pracy, np weekendy, dni wolne w ciągu tygodnia, czyli jak udokumentować odpoczynek dobowy lub tygodniowy co robiło sie poprzez żółte tarczki kiedyś....

oto odpowiedź na ten temat Ministerstwa Transportu na pytanie które zadał Pan
Mieczysław Marosz Dyrektor Biura Polska Izba Gospodarcza Transportu Samochodowego i Spedycji w Warszawie


http://www.stowarzyszenie.szn.pl/wp-con ... erowcy.doc
Cytuj:
Ponadto, o czym PIGTSiS została przez nas już wcześniej powiadomiona, na obszarze Unii Europejskiej obowiązuje decyzja Komisji 2007/230/WE z dnia 12 kwietnia 2007 r. w sprawie formularza dotyczącego przepisów socjalnych odnoszących się do działalności w transporcie drogowym. W Polsce decyzja i formularz zostaną wdrożone poprzez nowelizację ustawy
o czasie pracy kierowców, w ramach projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw.
Dla udokumentowania przyczyny nieposiadania zapisów urządzenia rejestrującego (tachografu analogowego lub cyfrowego) w przypadkach:
a) zwolnienia chorobowego,
b) urlopu wypoczynkowego,
c) prowadzenia pojazdu wyłączonego z zakresu stosowania rozporządzenia (WE)
nr 561/2006 lub AETR,
zaleca się wyposażenie kierowcy wykonującego międzynarodowy przewóz drogowy do lub przez terytorium innego Państwa Członkowskiego, w formularz z decyzji Komisji.
W tej sprawie wydany został Komunikat Ministra Transportu, zawarty w Dzienniku Urzędowym MT z dnia 5.07.2007 r. (Dz. Urz. MT Nr 8, poz. 36).
Polskie służby kontrolne akceptują ten formularz. Natomiast nie mogą ukarać żadnego kierowcy (polskiego ani zagranicznego) za brak tego formularza.
najlepsza jest końcówka :mrgreen: tylko problem w tym że jest to odp z 2007 roku i w obecniej chwili po nowelizacji ustawy te zaświadczenia w polsce obowiązują i mozna za brak karać, no chyba że sie myle

nie znalazłem nowszych odp na ten temat, ale według już znowelizowanej ustawy u czasie pracy kierowcy (art.31 powyżej) w artykule 31 jest już wpis o tym zaświadczeniu, czyli w przypadkach nie opisanch w zaświadczeniu unijnym należy mieć zwykłe zaświadczenie które jest ważne tylko na terenie POLSKI

wynikaz tego że wypisywanie zaświadczenia unijnego jako weekendówki jest niezgodne z prawem i wymaganie przez ITD od kierowców takich zaświadczeń za weekendy także, bo odnosi się ono tylko do tych 3 sytuacji w nich wymienionych :!: :!:

no to chyba już wszystko, nie chce nikogo w błąd wprowadzać wiec jesli się gdzieś pomyliłem to proszę o sprostowanie 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
czyli nie zależy wystawiać tego zaświadczenia za przerwy weekendowe :!: :!:

Tak. Jednak powiedz to kontrolującemu na zachodzie. Odprawi cię z w kwitkiem na sporą sumę Euro :lol:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

ja tylko napisałem jak wyglądają przepisy a wkońcu w całej uni sa takie same, a jak odbijać weekendowki masz w tym pliku

http://www.stowarzyszenie.szn.pl/wp-con ... erowcy.doc

wiadomo co kraj to obyczaj....

aha i wychodzi na to że żółte traczki nadal obowiązują :?

jeden burdel i nic wiecej.....


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Cytuj:
aha i wychodzi na to że żółte traczki nadal obowiązują

Ale tylko na terenie Polski.
Cytuj:
Niezależnie od przepisów rozporządzeń unijnych, które stosuje się bezpośrednio, Państwo Członkowskie ma prawo wydać i stosować własne przepisy, które obowiązują wewnętrznie. Takim przepisem jest art. 31 ustawy z 2004 r. o czasie pracy kierowców (znowelizowanej
w 2007 r., Dz. U. Nr 99, poz. 661).

A według tej ustawy
Cytuj:
2a. W przypadku, gdy kierowca przebywał na zwolnieniu lekarskim od pracy z powodu choroby, na urlopie
wypoczynkowym lub gdy prowadził inny pojazd wyłaczony z zakresu stosowania rozporządzenia (WE)

nr 561/2006, podmiot wykonujący przewóz drogowy wystawia zaświadczenie, o którym mowa w ust. 1 na
elektronicznym oraz przeznaczonym do druku formularzu, o którym mowa w decyzji Komisji
nr 2007/230/WE z dnia 12 kwietnia 2007 r. w sprawie formularza dotyczącego przepisów socjalnych
odnoszących się do działalności w transporcie drogowym (Dz. Urz. UE L 99 z 14.04.2007, str. 14),
a kierowca to zaświadczenie podpisuje.
czyli, jeśli występuje którakolwiek z wyżej wymienionych przyczyn wystawia się zaświadczenie "unijne", a jeżeli kierowca pracował np. w magazynie albo odbywał dłuższy odpoczynek (ale nie był na urlopie)
Cytuj:
1. Kierowca wykonujacy przewóz drogowy, który w okreslonych dniach nie prowadził pojazdu
albo prowadził pojazd, do którego nie maja zastosowania przepisy rozporzadzenia (WE) nr 561/2006 lub
Umowy AETR, na żadanie osoby uprawnionej do przeprowadzenia kontroli przedstawia zaswiadczenie,
które zawiera nastepujace dane: imie i nazwisko kierowcy, okres, którego dotyczy, wskazanie przyczyny
nieposiadania wykresówek, nieużytkowania karty kierowcy lub niesporzadzenia wydruków
, o których
mowa w art. 15 ust. 7 rozporzadzenia (EWG) nr 3821/85, miejsce i date wystawienia, podpis pracodawcy
lub podmiotu, na rzecz którego kierowca wykonywał przewóz.
pracodawca wystawia zaświadczenie bez określonego wzoru ale z wyżej wymienionymi informacjami (ważne tylko na terenie Polski).
To według mnie, jeżeli ktoś ma inne zdanie czekam na uzasadnienie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

dokładnie tak jak piszesz Blady 8) co do ostatniego co napisałeś to podchodzi pod to także żółta tarczka w odpowiedzniej sytacji


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2009, 17:25
Posty: 3
GG: 0

Witam.

Jak rozumiem w przypadku, gdy kierowca:

1. przebywal na zwolnieniu chorobowym
2. przebywal na urlopie wypoczynkowym
3. prowadzil pojazd wylaczony z zakresu stosowania roporzadzenia (WE) nr 561/2006 lub AETR

Stosuje się formularz unijny:
http://www.mi.gov.pl/1/files/0/3790/zalacznik%20kom.pdf

Jak natomiast określić odbywanie odpoczynku tygodniowego?

Stosuje narazie zaświadczenie art. 31 http://ozptd.pl/uploads/dokumenty/zaswiadczenie.doc

I mam następujące pytania:

1. Czy jest to odpowiednie zaświadczenie w przypadku odbywania odpoczynku tygodniowego?

2. Czy w polu, gdzie odznaczamy okres należy wypisać również godziny?
Załóżmy, że skończyłem pracę 2009-02-06 (Piątek) o godz. 17
A zacząłem pracę 2009-02-09 (Poniedziałek) o 8 rano.
Czy w zaświadczeniu muszę napisać:
"W okresie od 2009-02-06 godz. 17 do 2009-02-09 godz. 8"
Czy też godziny są zbedne i wystarczą powyższe daty?

3. Czy każdy wolny dzień od pracy (Za wyjątkiem sytuacji zaistniałych w formularzu unijnym) muszę dorabiać na każdy dzień czystą tarczkę, a na jej odwrotnej stronie ręcznie zaznaczyć czas odpoczynku? (W praktyce dwie proste linie w symbolu łóżka)

4. Co w przypadku tachografu cyfrowego? Czy takie zaświadczenie też jest konieczne jeżeli nie wyciągne karty z tachografu, a ja w tym czasie odbywam odpoczynek tygodniowy?

Z góry dzięki za odpowiedzi.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

1. Tak, zaświadczenie jest zgodne z ustawą o czasie pracy kierowców art.31 ust.1, ale jest ważne tylko na terenie Polski.

2. To zależy od sytuacji np.
jeżeli będziesz miał zaświadczenie bez godzin to powinno być wypisane od 07.02.2009(Sobota) do 08.02.2009(Niedziela) a nie od 06.02(Piątek) do 09.02(Poniedziałek) bo w tych dniach-Piątek i Poniedziałek pracowałeś a z zaświadczenia wynikałoby, że miałeś wolne. Czyli masz wypisane zaświadczenie od 07.02.2009(Sobota) do 08.02.2009(Niedziela), ale musisz jeszcze zaznaczyć ręcznie na odwrocie tarczek brakujące okresy tzn. na tarczce którą wyjmujesz w piątek rysujesz odpoczynek od 17.00 do 24.00, a na tarczce którą wkładasz w poniedziałek od 0.00 do 8.00. Pamiętaj o tym, że jeżeli ręcznie wyrysujesz odpoczynek od godz. 0.00 to o tej właśnie godzinie zaczynasz tarczkę i musisz ją wymienić do godz. 0.00 następnego dnia.

Prościej będzie z wpisanymi godzinami, czyli zaświadczenie za okres od godz. 17.00 06.02.2009(Piątek) do godz. 8.00 09.02.2009(Poniedziałek).

3. Tak, dlatego, że musisz mieć udokumentowany każdy z 28 poprzednich dni + bieżący, ale np. w sytuacji większej ilości dni wygodniejsze będzie zaświadczenie niż wypisywanie osobnych tarczek na każdy dzień.

4. Nie, wtedy zaświadczenie nie jest potrzebne, bo odpoczynek będziesz miał udokumentowany na swojej karcie i w pamięci tachografu. Możesz też zabrać ze sobą kartę a po odpoczynku tygodniowym (albo dobowym) przy wkładaniu jej do tachografu zaznaczasz ręcznie odpoczynek za odpowiedni okres.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2009, 17:25
Posty: 3
GG: 0

Dzięki za odpowiedzi.
Zapytam o jeszcze jedną kwestie, ktora mnie nurtuje, a nigdzie nie moge znalezc oficjalnego stanowiska, a nie chce miec problemow z tego powodu

Czy:

-NIE MUSZĘ dorabiac czystych tarczek, jezeli mam zaswiadczenie art. 31?
-NIE MUSZĘ dorabiac czystych tarczek jezeli mam formularz unijny?

czy lepiej jednak je dorabiac?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2009, 23:43
Posty: 82
GG: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Nie musisz dorabiać żadnych tarczek za okres czasu który jest wymieniony w tych zaświadczeniach. Zaświadczenie poprostu zastępuje tarczki.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 kwie 2010, 15:03
Posty: 22
GG: 1849875
Samochód: MB 1317
Lokalizacja: SKL/Częstochowa

witam,podczepie sie pod temat,otóz od jakiś dwóch miesięcy jezdze u ojca w firmie ciężarówką ,nie jestem tam zatrudniony i kursów też nie ma za wiele,niekiedy 1 tylko w tygodniu,przez cały okres auto stoi i nikt sie nim nie porusza,co w takim wypadku wypadałoby zrobić,jakieś zaświadczenie od właściciela/ojca że auto w pozostałym okresie jest nieużywane czy cos innego??

wcześniejszy kierowca który jezdził do czerwca pisał żółte tarczki(że wykonywał inna prace) ale z tego co wyczytałem to sa one juz wycofane??

z góry dzieki za jakąś podpowiedź


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
witam,podczepie sie pod temat,otóz od jakiś dwóch miesięcy jezdze u ojca w firmie ciężarówką ,nie jestem tam zatrudniony i kursów też nie ma za wiele,niekiedy 1 tylko w tygodniu,przez cały okres auto stoi i nikt sie nim nie porusza,co w takim wypadku wypadałoby zrobić,jakieś zaświadczenie od właściciela/ojca że auto w pozostałym okresie jest nieużywane czy cos innego??

wcześniejszy kierowca który jezdził do czerwca pisał żółte tarczki(że wykonywał inna prace) ale z tego co wyczytałem to sa one juz wycofane??

z góry dzieki za jakąś podpowiedź
Wystawia ci pracodawca zaświadczenie i po sprawie. Z tym ze tam jest podana data zatrudnienia a jak widze ty zatrudniony nie jestes

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
dokładnie tak jak piszesz Blady 8) co do ostatniego co napisałeś to podchodzi pod to także żółta tarczka w odpowiedzniej sytacji
Tutaj masz aktualne wytyczne EC. Powinno to rozwiać część twoich wątpliwości, o ile nie wszystkie.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Cytuj:
witam,podczepie sie pod temat,otóz od jakiś dwóch miesięcy jezdze u ojca w firmie ciężarówką ,nie jestem tam zatrudniony i kursów też nie ma za wiele,niekiedy 1 tylko w tygodniu,przez cały okres auto stoi i nikt sie nim nie porusza,co w takim wypadku wypadałoby zrobić,jakieś zaświadczenie od właściciela/ojca że auto w pozostałym okresie jest nieużywane czy cos innego??
Ciebie obowiązuje rejestracja Twojego czasu pracy, a nie samochodu więc to czy auto stoi, czy jeździ nie ma nic do rzeczy. Masz mieć udokumentowany Twój czas pracy.
Cytuj:
wcześniejszy kierowca który jezdził do czerwca pisał żółte tarczki(że wykonywał inna prace) ale z tego co wyczytałem to sa one juz wycofane??
Na kursie K.W. inspektor mówił nam, że na terenie kraju żółte tarczki nadal są uznawane.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Na kursie K.W. inspektor mówił nam, że na terenie kraju żółte tarczki nadal są uznawane.
Owszem podczas kontroli Itd w tym tyg. zapytałem o to inspektora ponieważ mój pracodawca zaświadczenie wystawia na zwykłej kartce A5 wypisanej ręcznie jedynie z pieczątka firmy. Inspektor potwierdził ze na terenie naszego kraju jest to dopuszczalne

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Chcę się upewnić, więc sprawa dotyczy transportu krajowego (tachograf analogowy) i nigdy nie ma mnie w samochodzie podczas wszystkich odpoczynków (jazda wokół komina i nigdy nikt nie śpi w samochodzie).
1 Jak poprawnie udokumentować odpoczynek tygodniowy?
2. Dzień wolny a dokładnie dzień kiedy nie ma czego wozić i nikt nie wymaga aby wstawać rano iść do samochodu i siedzieć na dyżurze.

Od niedawna do tej pory robiliśmy tak, że za odpoczynki tygodniowe i dni wolne od pracy wystawiane było zaświadczenie z Rozp. 561/2006 "Zaświadczenie UE o nieprowadzeniu przez kierowcę pojazdów (do edycji) "( http://lextrans.pl/do-pobrania.html ) oczywiście nowy wzór, ponieważ tak kazał robić pracownik z pewnego zrzeszenia przewoźników. Za odpoczynki i dni wolne wypełniało się zaś. i wybierało pozycję 16.
Teraz po głębszej lekturze mam mętlik w głowie i chcę mieć jednoznaczne potwierdzenie lub zaprzeczenie.

Po przeczytaniu http://www.ozptd.pl/news/167/81.html

Dokumentowanie czasu odpoczynków tygodniowych i dni wolnych powinno wyglądać następująco ???:
Odpoczynek tygodniowy:
1. Wypełnienie "Zaświadczenie o nieprowadzeniu dla kierowcy wykonującego przewozy wyłacznie na terenie RP", które znajduje się pod tym adresem http://lextrans.pl/do-pobrania.html. Czy należy dopisywać przy dacie godziny? I czy jest ono respektowane?

lub druga opcja również poprawna

2. W dniu zaczynającym nowy tydzień przed rozpoczęciem jazdy powiedzmy o godzinie 7:00 biorę tarczkę z piątku (wtedy skończyłem prace o np. 15:00- tarczka została wyjęta w piątek wyjęta) dorysowuję ręcznie długopisem na odwrocie tarczki pauzę do godziny 24:00 i następnie rysuję pauzę na tarczkach na sobotę i niedzielę. oczywiście na tarczce z poniedziałku do godziny 7:00 również dorysowuję ręcznie pauzę.
Czy na tarczach z soboty i niedzieli muszę uzupełniać pola km, nr pojazdu, i miejscowość?

Dzień wolny od pracy:
1. Wypełnienie ręczne tarczki lub wystawienie wyżej wspomnianego "Zaświadczenie o nieprowadzeniu dla kierowcy wykonującego przewozy wyłacznie na terenie RP" i wybranie opcji "przebywał na okresie wolnym od pracy".

Urlop wypoczynkowy, zwolnienie chorobowe:
W wyżej wymienionych przypadkach obowiązuje zaświadczenie z Rozp. 561/2006 "Zaświadczenie UE o nieprowadzeniu przez kierowcę pojazdów (do edycji) "( http://lextrans.pl/do-pobrania.html ).

Pytania prawdopodobnie dla niektórych wszechwiedzących mogą okazać się głupie. Ale gdy pytałem chociażby na cb to nie dostałem jednoznacznej i pewnej odpowiedzi.

Proszę o pomoc w moim konkretnym przypadku.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 cze 2009, 18:12
Posty: 21
Samochód: Różne

Temat bardzo na czasie. Mam pytanie, mianowicie jeżdżę betonomieszarka oraz pompami do betonu, czy odbierając odpoczynek weekendowy muszę mieć zaświadczenie czy wystarczy wpisana pauza na karcie? I w jaki sposób zaznaczyć na karcie okres jazdy na tacho analogowym? Dotychczas robiłem tak tach analogowe mam w pompie a to pojazd specjalny wieć nie trzymałem wykresówek a jak wsiadałem w gruche zapisywałem łóżko.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

WITAM

Mam pytanie odnośnie tych tarczek na weekend ponieważ niedawno byłem kontrolowany przez Służbę Celną i miałem wypisane na weekend tarczkę z zaznaczona przerwą lecz 1 tarczkę na sobotę i niedziele razem, kontrolujący ukarał mnie mandatem gdyż stwierdził że 1 tarczka jest tylko na 24h a poza tym powinienem mieć oświadczenie od pracodawcy gdyż tarczki są nie wystarczające. Moje pytanie czy pomimo wypisywania tarczek osobno na każdy dzień muszę mieć również zaświadczenie o wolnym weekendzie?.

Pozdrawiam

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Cytuj:
WITAM

Mam pytanie odnośnie tych tarczek na weekend ponieważ niedawno byłem kontrolowany przez Służbę Celną i miałem wypisane na weekend tarczkę z zaznaczona przerwą lecz 1 tarczkę na sobotę i niedziele razem, kontrolujący ukarał mnie mandatem gdyż stwierdził że 1 tarczka jest tylko na 24h a poza tym powinienem mieć oświadczenie od pracodawcy gdyż tarczki są nie wystarczające. Moje pytanie czy pomimo wypisywania tarczek osobno na każdy dzień muszę mieć również zaświadczenie o wolnym weekendzie?.

Pozdrawiam

Przecież masz w 1 poście to opisane.
Nie chce Ci się przesunąć paska i poklikać w kilka linków, a masz czas na klepanie posta i oczekiwanie aż ktoś odpowie?

Mandat wystawiony słusznie.

_________________
Nightcrawler


Cytuj:
Mam pytanie odnośnie tych tarczek na weekend ponieważ niedawno byłem kontrolowany przez Służbę Celną i miałem wypisane na weekend tarczkę z zaznaczona przerwą lecz 1 tarczkę na sobotę i niedziele razem, kontrolujący ukarał mnie mandatem gdyż stwierdził że 1 tarczka jest tylko na 24h a poza tym powinienem mieć oświadczenie od pracodawcy gdyż tarczki są nie wystarczające. Moje pytanie czy pomimo wypisywania tarczek osobno na każdy dzień muszę mieć również zaświadczenie o wolnym weekendzie?.
Odpowiem Ci tak jak mnie szkolono:

Odpoczynek weekendowy teoretycznie nie może być odbierany w aucie. W praktyce wiadomo jak to jest. Na każde 24h powinieneś mieć jedną tarczkę czyli w Twoim przypadku rozpisanie tego na jednej było błędem. Jeśli jedziesz, to jednej tarczki nie używasz na dwa dni, prawda?

Jeśli chodzi o nieuznanie tych tarczek, to wszystko zależy od kontrolującego. Jednemu wystarczą tarczki wypełnione odręcznie, a drugi będzie wymagał zaświadczenia i tu pojawia się problem: jeśli jesteś kilka tysięcy km od bazy, to ciężko to załatwić.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 kwie 2010, 15:03
Posty: 22
GG: 1849875
Samochód: MB 1317
Lokalizacja: SKL/Częstochowa

mam jeszcze jedno pytanie,otóz gdy jestem np zarejestrowany jako magazynier itp a nie kierowca to takie zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu chyba musi miec inna forme,bo na tych gotowych pisze że to "kierowca wykonywał prace inna niz kierowanie pojazdem",
czy pracodawca moze mi wystawic zaświdczenie pisane ręcznie lub na komputerze o innej treści,np że samochód był nie użytkowany w okresie od -do z pieczatką firmy??
pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: