Strona 58 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 156 57 58 59 60162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 sie 2010, 13:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2601
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Witam
Panowie mam pytanie odnosnie pauzy na promie. Wiec tak czy mozna taką pauze zaczać kręcić na promie który płynie 2 godziny(np Calais-Douver) po czym zjechać z promu do najbliższego parkingu i dokręcic brakujący czas? Jak to się przedstawia. (dodam ze chodzi o analogowe tacho jesli to ma znaczenie)
Temat był poruszany kilkukrotnie, poszukaj na forum, a znajdziesz odpowiedź na 100%

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 03 wrz 2010, 19:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4070
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Dręczą mnie 2 rzeczy:

1. czy można zrobić 4 razy po 15h pracy pomiędzy 2 odpoczynkami tygodniowymi (ostatni wypada przed 2gim odpoczynkiem tygodniowym, więc pomiędzy dwoma są trzy 9wiątki)
dzień-praca-pauza
----45h
pn-13-11
wt-15-9
sr-15-9
czw-15-9
pt-15-45 ????

2. czy można rozpocząć 7 raz jazdę skoro jest napisane, że po 6 okresach 24 godzinnych trzeba robić "weekendówke" a nie po zakończeniu 6 cyklu jazdy dziennej??

Z góry dzięki za uwagi i komentarze

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 03 wrz 2010, 19:51

Między dwoma odpoczynkami tygodniowymi można skrócić odpoczynek do 9h trzy razy. Odpoczynek tygodniowy należy rozpocząć najpóźniej po sześciu okresach 24h, jednak jeśli w danym tygodniu wyjedziesz 56h (6x9h plus 2x1h - przedłużenie jazdy do 10h w tygodniu) to wtedy rozpoczynasz odpoczynek tygodniowy.


Post Wysłano: 03 wrz 2010, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4070
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

czyli przykładowy tydzień jw. jest ok

w sprawie drugiej chodzi mi o to czy mogę rozpocząć 7 raz jazdę(oczywiście po odpoczynku wykonaniu prawidłowego odpoczynku) w przeciągu 6ciu okresów 24h czyli od poniedziałku rano, do niedzieli rano,
bo bardzo zdarza się, że 6 cykli jazdy dziennej z odpoczynkami zmieścisz w mniejszej ilości godzin, aniżeli 6*24

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 03 wrz 2010, 20:11

Chyba już zrozumiałem o co chodzi. Odpoczynek tygodniowy musisz rozpocząć najpóźniej po sześciu okresach 24h lub po przejechaniu 56h w jednym tygodniu (w drugim masz już tylko 34h, bo jak wiadomo w ciągu dwóch tygodnia maksymalna ilość godzin JAZDY wynosi 90). Jeśli odbierzesz odpoczynek tygodniowy, to moim zdaniem można śmiało rozpoczynać kolejny cykl.


Post Wysłano: 03 wrz 2010, 20:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4070
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

opisze może dokładniej przykład o który mi chodzi:
dajmy na to, że masz tak dziwacznie poukładaną robotę, że
po 45h weekendówki:

[legenda hj-godziny jazdy; ho-odpoczynek]

6hj-11ho-6hj-11ho-6hj-11ho-6hj-9ho-6hj-9ho-9hj-9ho-10hj--45 weekend

6*24=144

taki cykl jw. daje nam 109h + 7h na przerwy pomiędzy 4,5h jazdy
razem 116h...

czy można zrobić takie cudo pomiędzy 2 odpoczynkami tygodniowymi... (czas jazdy 49h) :?: :?: jednak jest 7 cykli prowadzenia pojazdu... :?

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 03 wrz 2010, 20:49

Cytuj:
opisze może dokładniej przykład o który mi chodzi:
dajmy na to, że masz tak dziwacznie poukładaną robotę, że
po 45h weekendówki:

[legenda hj-godziny jazdy; ho-odpoczynek]

6hj-11ho-6hj-11ho-6hj-11ho-6hj-9ho-6hj-9ho-9hj-9ho-10hj--45 weekend

6*24=144

taki cykl jw. daje nam 109h + 7h na przerwy pomiędzy 4,5h jazdy
razem 116h...

czy można zrobić takie cudo pomiędzy 2 odpoczynkami tygodniowymi... (czas jazdy 49h) :?: :?: jednak jest 7 cykli prowadzenia pojazdu... :?
Według mnie to jest ok. Nie przekraczasz 56h jazdy, odpoczynek tygodniowy jest przed końcem sześciu okresów 24h.

Problem będzie w następnym tygodniu, bo zostanie Ci 41h jazdy, ponieważ w ciągu dwóch tygodni maksymalny czas jazdy to 90h.
Cytuj:
jednak jest 7 cykli prowadzenia pojazdu... :?
Nigdzie nie ma mowy o tym, że cykli prowadzenia pojazdu ma być maksymalnie sześć więc nie widzę tu problemu. Po sześciu okresach 24h ma być odpoczynek tygodniowy, ale nie ma mowy o tym, że to może być tylko sześć cykli prowadzenia.


Post Wysłano: 03 wrz 2010, 21:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4070
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

:D rozumujemy na 1 linii...
jednak najtrudniejsze jest przekonać "starych drajwerów" na trasie, o tym jaka jest prawda :lol:

...czasami mówią z takim przekonaniem, że sam się gubię i zaczynam ponownie studiować książki i przepisy :lol:

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 04 wrz 2010, 15:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2007, 15:05
Posty: 27
Samochód: vw

Witam mam takie pytanie myślę, że to odpowiedni temat: czy wywrotki które obsługują jakieś budowy i wyjeżdżają na drogi muszą stosować się do czasu pracy w oparciu o tachograch, czy mają jakieś zezwolenie na jazde bez tacho?

_________________
Moja Fotogaleria


Post Wysłano: 04 wrz 2010, 15:30

Cytuj:
Witam mam takie pytanie myślę, że to odpowiedni temat: czy wywrotki które obsługują jakieś budowy i wyjeżdżają na drogi muszą stosować się do czasu pracy w oparciu o tachograch, czy mają jakieś zezwolenie na jazde bez tacho?
Jeżeli poruszasz się poza drogą publiczną po terenie budowy, to nie obowiązuje Cię rejestracja czasu pracy i możesz jeździć do oporu. Jeśli jednak z terenu jednej budowy na teren drugiej budowy przejedziesz nawet 10m drogą publiczną, to musisz rejestrować cały swój czas pracy. Tak wygląda to w teorii, natomiast w praktyce po przejechaniu tych 10m nikt nie będzie wkładał tarczki do tachografu.


Post Wysłano: 04 wrz 2010, 15:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 gru 2007, 18:50
Posty: 55
GG: 0
Samochód: ...
Lokalizacja: Wrocław

A jam mam takie pytanie, jak jest firma co wozi lokalnie np. materiały budowlane to oni też mają mieć tachograf? Czy mają coś innego np. pracują 8 godzin tym 2 przerwy?
Bo tak mi kiedyś tłumaczył kierowca, a Ci co jeździli po kraju itp. to mieli tachografy.
Czy teraz już jest tak że każdy bez wyjątku ma mierzyć czas tachografem i niema innego rozliczania czasu pracy.

_________________
Transport kolejowy i drogowy powinien działać razem, nie przeciwko sobie!


Post Wysłano: 07 paź 2010, 20:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4070
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Cytuj:
opisze może dokładniej przykład o który mi chodzi:
dajmy na to, że masz tak dziwacznie poukładaną robotę, że
po 45h weekendówki:

[legenda hj-godziny jazdy; ho-odpoczynek]

6hj-11ho-6hj-11ho-6hj-11ho-6hj-9ho-6hj-9ho-9hj-9ho-10hj--45 weekend

6*24=144

taki cykl jw. daje nam 109h + 7h na przerwy pomiędzy 4,5h jazdy
razem 116h...

czy można zrobić takie cudo pomiędzy 2 odpoczynkami tygodniowymi... (czas jazdy 49h) :?: :?: jednak jest 7 cykli prowadzenia pojazdu... :?
Według mnie to jest ok. Nie przekraczasz 56h jazdy, odpoczynek tygodniowy jest przed końcem sześciu okresów 24h.

Problem będzie w następnym tygodniu, bo zostanie Ci 41h jazdy, ponieważ w ciągu dwóch tygodni maksymalny czas jazdy to 90h.
Cytuj:
jednak jest 7 cykli prowadzenia pojazdu... :?
Nigdzie nie ma mowy o tym, że cykli prowadzenia pojazdu ma być maksymalnie sześć więc nie widzę tu problemu. Po sześciu okresach 24h ma być odpoczynek tygodniowy, ale nie ma mowy o tym, że to może być tylko sześć cykli prowadzenia.
Dzwoniłem do Lublińskiego oddziału ITD i inspektor dyżurny powiedział, że przez okres 24 godzinny rozumiemy jazdę+odpoczynek dobowy(także może on być krótszy niż 24h), co stwarza że podany przeze mnie przykład jest wykroczeniem :(

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 08 paź 2010, 20:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2817
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Jakos nie jestem pewny poprawności wypowiedzi tego inspektora.

Ostatnio nawet na ten temat była dyskusja na kanale Irc. I doszliśmy do wniosku ze przez okres 24h określamy dobę zegarowa a nie dobę kierowcy która nie musi wynosić 24h. Tak wiec wynikało by ze kierowca może miedzy dwoma odpoczynkami tygodniowymi wykonać więcej niż 6 okresów prowadzenia pojazdu ale nie może to przekroczyć 6 dób zegarowych

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 09 paź 2010, 16:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4070
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Ja też tak myślałem, ale wtedy pewnie byłoby napisane ze kierowca ma 6 dób, albo 144h na rozpoczęcie odpoczynku tygodniowego;
a tak nie jest i dlatego pytałem co rozumiemy przez okres 24h.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 19 paź 2010, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2009, 23:05
Posty: 81
GG: 0

Witam serdecznie,mam pytanko odnośnie innej pracy, czy ona jest zaliczana do czasu jazdy czy nie? Np. 2 godz. jazdy + 1 godz. innej pracy, czyli mogę później jechać tylko 2,5 godz.


Post Wysłano: 20 paź 2010, 4:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4070
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Inne prace NIE są zaliczane do jazdy!!

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 20 paź 2010, 14:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2010, 17:45
Posty: 28
Samochód: T4
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Ja też tak myślałem, ale wtedy pewnie byłoby napisane ze kierowca ma 6 dób, albo 144h na rozpoczęcie odpoczynku tygodniowego;
a tak nie jest i dlatego pytałem co rozumiemy przez okres 24h.

b.dobrze odpowiedział Tobie pan z ITD, jest to okres 24 godzin w którym znajduje się jazda i odpoczynek dobowy, może on być krótszy niż 24h np. 4.5hj-1ho-4.5hj-11h razem daje 21h ---> czyli Twój okres 24godzinny wyniósł 21h i możesz rozpocząć nastepny okres 24godzinny


Post Wysłano: 20 paź 2010, 15:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4070
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Cytuj:
Ja też tak myślałem, ale wtedy pewnie byłoby napisane ze kierowca ma 6 dób, albo 144h na rozpoczęcie odpoczynku tygodniowego;
a tak nie jest i dlatego pytałem co rozumiemy przez okres 24h.

b.dobrze odpowiedział Tobie pan z ITD, jest to okres 24 godzin w którym znajduje się jazda i odpoczynek dobowy, może on być krótszy niż 24h np. 4.5hj-1ho-4.5hj-11h razem daje 21h ---> czyli Twój okres 24godzinny wyniósł 21h i możesz rozpocząć nastepny okres 24godzinny
jak tak ładnie wszystko wiesz to kolejne pytanie...

czy okres 24godzinny czyli jak mówisz jazda i pauza może być dłuższy od 24h jeżeli w 24h mieści się prawidłowy odpoczynek dzienny.

czyli czy mogę zacząć odpoczynek tygodniowy później niż w sobotę o 24:00, jeżeli ruszałem w poniedziałek o 00:00??

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 20 paź 2010, 15:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2010, 17:45
Posty: 28
Samochód: T4
Lokalizacja: Szczecin

nie jestem super znawcą, dla mnie okres 24godzinny to okres 24 godzin pracy kierowcy który ma być zakończony dziennym odpoczynkiem (czyli nie może być dłuższy), jesli jednak dalej masz przerwę to nastepny 24godzinny okres rozpoczyna sie w chwili rozpoczęcia jazdy

tygodniowy odpoczynek rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu 6ciu okresach 24godzinnych licząc od końca poprzedniego odpoczynku tygodniowego, czyli najpóźniej po max 144h

ile zrobisz okresów 24godzinnych to już Twoja sprawa, ty maxymalnie możesz zrobić 6 takich okresów między Odpoczynkami tygodniowymi

jeśli rozpoczynasz jazdę w pon 00.00 to najpóźniej w sob 24.00 masz rozpocząć tygodniowy odpoczynek stąd te 144h 6x24

pomogłem?


Post Wysłano: 20 paź 2010, 15:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4070
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

no nie bardzo...
bo nigdzie nie jest napisane, że 144h

a jeżeli mówisz, że kolejny okres 24h zaczyna się w chwili rozpoczęcia jazdy to przeczysz sam sobie.

No i mam jeszcze coś:

Jeżeli zaczynam jazdę w niedziele o 22:00
i jadę 10h, to do którego tygodnia zalicza się ta 10??

I co jeśli zaczynam o 1:59 naszego letniego czasu, a tacho rejestruje czas UTC??

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 58 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 156 57 58 59 60162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: