Nie wiem jak to mierzysz ,ale obroty silnika nie maja kompletnie nic wspolnego z cisnieniem.Objetosc/ilosc powietrza to moze i tak , ale kompresor zawsze powinien dobijac do 12 bar i wiecej .
Taki wlasnie objaw jaki przypisales ( nie ma sily dobic do 12 bar na wolnych obrotach) , wystepuje wlasnie w uszkodzonych plytkach zaworowych .
Podlacz manometr do kompresora , zaslep wylot ( najlepiej na koncu 1 rurki przed osuszaczem ) i mierz cisnienie tylko tak zebys mogl otworzyc wylot jak cisnienie osiagnie 12 bar .
Jak w tym tescie kompresor nie dobije do 12 bar na wolnych obrotach ..... sciagaj glowice kompresora
( uzyj tez wody z mydlem/ plynem do wykrycia ewentualnego przecieku z rurki gietkej przez splot druciany jezeli taka wystepuje , splot dziala jak tlumik i czasami nie czuc i nie slychac wycieku jak silnik pracuje )