Autor
Wiadomość
Tytuł: Tachograf
Post Wysłano: 13 wrz 2010, 13:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2010, 18:57
Posty: 54
GG: 0
Samochód: actros 2640
Lokalizacja: Z-ne

koledzy mam pytanie ...wiec do tad jezdzilemsam tak ze wszysto wiem na temat obslugi jednej tarczki... a nie dlugo jade razem z kolega i jak sie obsluguje?? trzeba zamieniac tarczki?? moze to glupie pyt ale moze miesiac w tym jestem....wiec nie denerwujcie sie ze sie pytam o takie rzeczy to jest tach z actrosa 98r .tzw 19 z gory dzieki


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 13 wrz 2010, 13:51

Oczywiście, że musisz zmienić tarczkę, jak się przesiadasz.
Ty prowadząc jako pierwszy, wkładasz w górną szczelinę tachografu swoją tarczkę, kolega zaś, jako drugi kierowca wsuwa tarczkę w dolną szczelinę.
Po wykorzystaniu czasu jazdy (max 4,5g) zamieniacie się miejscami i jednocześnie wyjmujecie tarczki. Wówczas Twój kolega wkłada tarczkę w górną szczelinę, Ty zaś z kolei w dolną.

Zasada jest taka. Ten, który prowadzi zawsze wkłada tarczkę w górną szczelinę. Osoba siedząca obok - drugi kierowca wsuwa tarczkę w dolną szczelinę. Podczas zmiany tarcz w ciągu 30 godzin ("doba" dla dwóch kierowców) nic nie wpisujesz w tarczce. Wpis tak, jak w pojedynczej obsadzie - przed rozpoczęciem pracy i po zakończeniu dobowego regularnego odpoczynku.


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 13 wrz 2010, 14:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2010, 18:57
Posty: 54
GG: 0
Samochód: actros 2640
Lokalizacja: Z-ne

Ok dzieki :) pierwszy kierowca ma ustawione na łozko czyli jazda..a drugi na zaladunek??czy tez łózko?


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 13 wrz 2010, 15:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

podczas jazdy powinieneś mieć na młotkach(zazwyczaj jeździ się na łóżku, tak jak mówisz),
a 2gi kierowca, być w gotowości czyli "koperta"

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 13 wrz 2010, 16:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2010, 18:57
Posty: 54
GG: 0
Samochód: actros 2640
Lokalizacja: Z-ne

dzięki koledzy.a jeszcze jedno pytanie nie koniecznie z tym zwiazane.. jezeli jestem wspol wlascicielem pojazdu to normalnie mnie obowiazuje czas pracy?? dodam ze nie mamy firmy tylko samochod kupilismy z ojcem dla wlasnej potrzeby..przywiezc sobie wegiel czy cos...czyli transport nie zarobkowy.dla wlasnego uzytku??? czy sam mam sobie wypisac karte urlopowa pojazdu?? ze stal wtedy i wtedy??


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 13 wrz 2010, 18:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Czyli transport na potrzeby własne, czas pracy obowiązuje.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 14 wrz 2010, 10:20

Cytuj:
podczas jazdy powinieneś mieć na młotkach(zazwyczaj jeździ się na łóżku, tak jak mówisz),
a 2gi kierowca, być w gotowości czyli "koperta"
Drugi kierowca może mieć ustawiony selektor jak chce. W przypadku gdy tachograf automatycznie rysuje jazdę gdy pojazd ruszy (większość tak ma), drugiemu kierowcy automatycznie rysuje się "koperta", a po zatrzymaniu pojazdu rysuje mu to, co ma ustawione (tak jak pierwszemu).
Cytuj:
Czyli transport na potrzeby własne
Nie istnieje nic takiego. Co najwyżej PRZEWÓZ NA POTRZEBY WŁASNE.


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 14 wrz 2010, 20:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2010, 18:57
Posty: 54
GG: 0
Samochód: actros 2640
Lokalizacja: Z-ne

a mam sytuacje jade z zakopca do lodzi.. jakies 10 12 h powiedzmy dojezdzam na miejsce i czekam az podepna mi przyczepe i hak i podobno ma im zejsc z 5 6 h.. moge wykotrzystac ten czas jako odpoczynek czyliczy sie jako rozladunek?? i czy mozemy sie od razu wracac znowu??? czyli wychodzi powiedzmy jednemu kierowcy np 7 h a drugiemu 4.5...po tym niby odpoczynku 5 6 h mozemy spowrotem jechac 4,5h drugi 4,5h i pierwszy jeszcze 2,5??? troche to pogmatwane ale tak to jest byc poczatkujacym...


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 18 wrz 2010, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

kolego wolfzan podaj typ tachografu który rysuje załogę dwuosobową w ten sposób 8)


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 18 wrz 2010, 22:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Cytuj:
kolego wolfzan podaj typ tachografu który rysuje załogę dwuosobową w ten sposób 8)
Ja Ci nie wymienię typu tachografu który rysuje w ten sposób, ale potwierdzam w większości "nowych" tacho analogowych tak jest. W starszych modelach sam ustawiasz gotowość, albo łóżko. To w zasadzie nie ma znaczenia i większej różnicy w przypadku kontroli.

_________________
Nightcrawler


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 19 wrz 2010, 1:38

Cytuj:
kolego wolfzan podaj typ tachografu który rysuje załogę dwuosobową w ten sposób 8)
Tachograf analogowy, który nie wymaga przestawiania selektora przy każdej zmianie aktywności działa na zasadzie, którą opisałem.


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 19 wrz 2010, 10:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

W starszych tachografach była dodatkowa pozycja jazda czyli kierownica.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 19 wrz 2010, 10:33

Cytuj:
W starszych tachografach była dodatkowa pozycja jazda czyli kierownica.
O tym piszę. Tam każdą aktywność trzeba było przestawiać ręcznie. Jedziesz - ustawiasz kierownicę, zatrzymałeś się na światłach - ustawiasz łóżeczko/młoteczki/kopertę etc. więc było to dosyć uciążliwe.


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 03 paź 2010, 13:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 paź 2010, 13:09
Posty: 2
GG: 0
Samochód: mercedes

Witam.
Mam problem z tachografem analogowym, a mianowicie po odłączeniu zasilania (wymiana akumulatorów) tachograf przestała rysować prędkość. Po wyłączeniu zasilania i ponownym podłączeniu wskazówka prędkości przesuwa się do max prędkości i tak zostaje. Po otwarciu tacho w celu wymiany tarczki wskazówka prędkości wraca na zero i na tym kończy się praca prędkościomierza. Wszystkie inne dane są rysowane na tarczce.
Co mam z tym fantem zrobić????? :?:


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 03 paź 2010, 15:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2010, 20:01
Posty: 320
Lokalizacja: Warmińsko=Mazurskie

Na to wygląda, że masz uszkodzony tachograf, możesz na nim jeździć jakieś chyba 7 dni opisując tarczki, ale po tym czasie musisz tachograf oddać do naprawy, jeśli jesteś za granicą i wiesz, że w tym czasie nie zdążysz dojechać do bazy aby tam dokonać naprawy, musisz naprawy dokonać w drodze.
Lecz na ten temat możesz znaleźć o wiele szczegółowe info korzystając z google.

_________________
A;B;C;C+E+ADR...chciało by się więcej, ale nie mam już sił!
CB 6227 Gustaw; SP4HIE


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 03 paź 2010, 15:28

Cytuj:
możesz na nim jeździć jakieś chyba 7 dni opisując tarczki, ale po tym czasie musisz tachograf oddać do naprawy.
Może maksymalnie 7 dni, ale jeśli jest w stanie wcześnie go naprawić, to nie wolno mu "przeciągać" tego czasu do maksimum, tylko powinien naprawić tacho wcześniej. Jeśli chodzi o tachograf cyfrowy, to w przypadku uszkodzenia, zubienia kart etc. można jeździć robiąc wydruk przed rozpoczęciem i po zakończeniu pracy przez 15 dni.


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 03 paź 2010, 15:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 paź 2010, 13:09
Posty: 2
GG: 0
Samochód: mercedes

ok ale około pół roku temu stało mi się tok samo ale po kilku dniach prędkościomierz zaczął działać. Do serwisu i tak się udam ale dla siebie chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną takiego działania.
pozdr.


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 22 paź 2010, 19:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 kwie 2010, 18:08
Posty: 120
Samochód: Scania 124L 400 KM
Lokalizacja: Dębiny/Lublin

Panowie głupie pytanko mam troszkę dostałem robotę na ciężarowym samochodzie jest to stare volvo fl6 i ma tachograf jeszcze w prędkościomierzu i są młoteczki koperta i łużko jak zaczynam dzień pracy wkładam tarczkę i na czym muszę mieć ustawione ten selektor na młoteczkach czy kopercie ?? i gdy robię pauzę czy musze zmieniać na łużko ?? i jak jest gdy kończę prace czy tarczkę muszę wyciągać czy mogę ją wyciągnąć na drugi dzień gdy zaczynam nowy dzień pracy ??

_________________
16 biegów, 500 koni, 40 ton za sobą... To jest piękne... SCANIA :)
Ten kto jedzie MAN-em ten jest Panem ;)
http://www.fotosik.pl/u/mctraker


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 22 paź 2010, 19:49

Cytuj:
Panowie głupie pytanko mam troszkę dostałem robotę na ciężarowym samochodzie jest to stare volvo fl6 i ma tachograf jeszcze w prędkościomierzu i są młoteczki koperta i łużko jak zaczynam dzień pracy wkładam tarczkę i na czym muszę mieć ustawione ten selektor na młoteczkach czy kopercie ??
Poszukaj sobie co oznacza każdy symbol selektora. Jest na pewno o tym na forum. Powinieneś wiedzieć to jest przerwa, odpoczynek, inna praca, dyspozycyjność/dyżur.
Cytuj:
i gdy robię pauzę czy musze zmieniać na łużko ??
http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzenie_561_2006.pdf

Poszukaj co to jest przerwa i co to jest odpoczynek. Przerwę można kręcić na łóżku (nie łużku) lub na kopercie, natomiast odpoczynek tylko na łóżku.
Cytuj:
i jak jest gdy kończę prace czy tarczkę muszę wyciągać czy mogę ją wyciągnąć na drugi dzień gdy zaczynam nowy dzień pracy ??
Jeśli wiesz, że będziesz przed upływem 24h w aucie, to możesz zostawić, przełączyć selektor na łóżeczko i wyrysuje Ci się odpoczynek. Jeśli nie, to wyjmujesz tarczkę i do godz. 24 rysujesz na odwrocie odpoczynek od momentu kiedy zakończyłeś pracę (np. 18-24). Przychodząc następnego dnia do pracy przed włożeniem tarczki rysujesz odpoczynek od północy do np. 6 rano (załóżmy, że o tej zaczynasz pracę), potem tarczka do tacho.


Tytuł: Re: Tachograf
Post Wysłano: 27 paź 2010, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2010, 0:01
Posty: 248
GG: 7411066
Samochód: Volvo

Koledzy mam takie nurtujace Mnie pytanie.
Bo jak stoimy na bazie to szef każe miec otwarte tacho(bez wlożonej tarczki)
I pauza sie nie rysuje na tarczce tylko rysuje ja z tyłu na tarczce bo mam takie prawo.
I tu jest problem bo tam jest przedział co 30 minut do wyrysowyania, a co ja ja zaczynam prace zawsze ok 6.10 - 6.20 ?? to rysowac do 6 czy do 6.30 te kreseczki z tyłu ??


Drugie pytanie. Bo na kraju mamy ózłte tarczki za weekend.
A co np jak jade w srode na czechy, to za te zółte tarczki musza mi wystawić te zasiwdczenie A4 czy te zólte tarczki ta bedą respektowane na czechach ??
Bo na strałe na cz nie jeździmy tylko sporadycznie np do ostravki czy do Karviny.

_________________
Aby zostać dawcą organów nie musisz kupować motoru. Wystarczy stary rower i wypad nim do wiejskiego sklepu po krajowej drodze którą idzie tranzyt ciężarówek!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: