Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2010, 20:26
Posty: 11
GG: 0
Samochód: LLC 12.224 SILENT

witam wszystkich kolegów i mam pytanko czy ktoś spotkał się z takim problemem? auto szarpie przy ryszaniu na skręconych kołachnajczęściej jak jadę do tyłu max koła na bok i jeszcze lekko pod górkę no auto aż podskakuje, czy to koniec sprzęgła ? przebieg 510000 czy coś innego? może ktośmiał podobny przypadek proszę o podpowiedź a i jak wcisnę delikatnie sprzęgło to tak jakby uderzało w pedał, dodam że przy ruszaniu do przodu lub do tyłu na prostych kołach auto tego nie robi jadąc po mieście czy w trasie też sprzęgło nie wykazuje zużycia jedzie płynienie, tak też rusza i zmiany bez najmniejszego zgrzytu. pozdraiam Piotr


Blokada mechanizmu różnicowego tam jest? Może zblokowało most i takie hece się dzieją...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2010, 20:26
Posty: 11
GG: 0
Samochód: LLC 12.224 SILENT

nie nie ma blokady, coś mu jest tak jakoś od miesiąca narasta no i boję sie że się wkońcu coś rozypie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Auto puste, czy załadowane? Może po prostu koła tracą przyczepność, zwłaszcza na skręconych kołach i przy pustym samochodzie?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Nietypowa usterka i raczej niemozliwa do sprecyzowania na forum.
Sprzeglo raczej nie ma nic wspolnego ze "skrecaniem " pojazdu czy jazda w tyl/przod.Powinno zachowywac sie tak samo w kazdym z tych ruchow.
Byc moze ,ze mechanizmy roznicowe / mechanizmy walu sa w rozsypce i tylko czekac az dobija do totalnej usterki.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Może sprawdź podwieszenie wału, kolega miał jak ty tyle że na 1 przy ruszaniu.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2010, 20:26
Posty: 11
GG: 0
Samochód: LLC 12.224 SILENT

witam auto puste i też myślałem o tym podwieszeniu wału, tyle że jak sprawdzam pchając wał w górę i ciągnąc w dół nie ma luzów, sprawdzałem też poduszki silnika i też sztywno trzymają silnik i sam nie wiem co robić a i ciekawe jest to że auto jak jest zimne tego nie robi dopiero jak pomanewruje troszku na placu autem i się rozgrzeje, zaczyna się skakanie szarpanie


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

A układ hamulcowy działa prawidłowo?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Juz jakies nowe dane :) ,bardzo wazne .... ze zaczyna takie jaja robic jak sie rozgrzeje.
Jaja zaczynaja sie dziac jak rozgrzejesz silnik czy jak pojezdzisz i rozgrzejesz olej na osiach ?

( przy okazji ,schyl sie i sprawdz przewod do czujnika polozenia sprzegla ,czy nie lezy na rurze wydechowej )


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2010, 20:26
Posty: 11
GG: 0
Samochód: LLC 12.224 SILENT

auto hamuje bez problemu na przeglądzie miało coś 8 tam jakoś powiedzieli że dobrze ale dosyć długo pompuje sprężarka na zegarach mam dwa od powietrza powietrze ok 10 troszeczke w górę czasem w dól ale jest ok no i ten pedał jak stoję na światłach i delikatnie go przycisnę to tak jakby odbijał stuka mi po nodze lekko ale wyczuwalnie czy to możę być od sprężarki? że za słabo pompuje?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2010, 20:26
Posty: 11
GG: 0
Samochód: LLC 12.224 SILENT

Cytuj:
Juz jakies nowe dane :) ,bardzo wazne .... ze zaczyna takie jaja robic jak sie rozgrzeje.
Jaja zaczynaja sie dziac jak rozgrzejesz silnik czy jak pojezdzisz i rozgrzejesz olej na osiach ?

( przy okazji ,schyl sie i sprawdz przewod do czujnika polozenia sprzegla ,czy nie lezy na rurze wydechowej )
co do tego rozgrznia to jak pojeżdzę no dwie godzinki to wtedy to szarpanie jest, a czujnika zaraz będe szukał może coś i z jego położeniem posprawdzam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Sam czujnik to mozna tylko komputerem diagnostycznym sprawdzic.
Wizualnie mozesz sprawdzic prace samego docisku i lozyska sprzegla poprzez klapke pod skrzynia .Byc moze ,ze lozysko jest bardzo suche na wale i nie przesuwa sie gladko,widac wtedy "falowanie " lozyska i widelca .
( tam mozna tez ocenic stan sprzegla poprzez pomiar skoku dzwigni widelca lozyska/popychacza wspomagania podczas wciskania pedalu sprzegla ).


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2010, 20:26
Posty: 11
GG: 0
Samochód: LLC 12.224 SILENT

nio i byłem zobaczyć skok pedała jest dość krótki przez ten okrągły wizjer nie wiele widać no może torszkę ale przy okazji zobaczyłem wprawdzie niewielki ale luz na łożysku tym za skrzynią ale czy to mogło by robić coś takiego? jutro za dnia zanurkuję pod manika może coś mnie oświeci no i nadal czekam na podpowiedzi za które z góry dzięki


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Dopiero teraz spojrzalem o jakim typie auta rozwazamy .... przepraszam ,jakos myslalem ze to tga :(
Zadnego kompa nie ma sensu podlaczac.Nie ma sporych mozliwosci diagnozy bez rozbierania.Wiec moze czekanie na poglebienie usterki rozwiaze niepewnosc ;)
(dalej obstawiam sprzeglo lub lozysko sprzegla skoro pedal Ci pulsuje,luzy na wale musialyby byc barzo duze aby takie numery wychodzily ,a czynnik temperatury / rozgrzania pasuje do usterki lozyska sprzegla)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2010, 20:26
Posty: 11
GG: 0
Samochód: LLC 12.224 SILENT

no panowie zagadka rozwiązana, olej w skrzyni był ale był jak woda, a jak się rozgrzewał tracił właściwości, po wymianie oleju autko znów przyjemnie się prowadzi dzięki za rady pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Dobrze ze odpisales co bylo przyczyna ,bede mial na uwadze i taka mozliwosc :)
( skrzynia nie dostala po tylku , zalales olejem i jest ok ? )


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2010, 20:26
Posty: 11
GG: 0
Samochód: LLC 12.224 SILENT

no narazie chodzi jak nówka ąż się cieszę że kosztowało mnie to 150 zlp ufff to tylko olej a miałem już większe kwoty na myśli pozdrawiam i do następnego pościka powiem za miesiąc czy nadal chodzi dobrze pozdrawiam i narka


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2010, 20:26
Posty: 11
GG: 0
Samochód: LLC 12.224 SILENT

[ nadal chodzi dobrze pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

ALe tego jednego nie moge zrozumiec ,dlaczego objawialo sie to tylko podczas skrecania :shock:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2008, 15:45
Posty: 10
Lokalizacja: Tarnow

skręcone koła to większe obciążenie i opór przy ruszeniu - więc może stąd

u mnie podobne zjawisko występowało w scani jednak przyczyna leżała w kole zamachowym ... wymiana sprzęgła i splanowanie koła załatwiło sprawę


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: