Witam!
mam poważny problem z moim manem- zaczne od początku: wymieniłem lewarek biegów ponieważ w starym uszkodzone były tłoczki, odpowietrzyłem go i było ok przez około 2000 km. Teraz nie ma biegów doprzodu , lewar jest miekki, ponownie żeśmy go odpowietrzali i znów przejechał 2000 km i to samo. Płynu nie ubywa, zalewamy go orginalnym manowskim płynem z serwisu, historia powtarzała się już 4 razy z tym że teraz przejechał tylko 300 km. Cały układ jest suchy nie ma wycieków. Nie wiem za co się teraz łapać, czy lewarek który założyłem mógł wyjść zfabryki wadliwy? to raczej nie wchodzi w gre. Może ktoś miał podobne doświadczenia i pomoże mi rozwiązać mój problem
Dzięki, pozdrawiam
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Zdarzaja sie nowe wadliwe czesci ,ale skoro po odpowietrzeniu chodzi ok i brak jest wyciekow to lewar chyba bym wykluczyl.
Pokusilbym sie o sprawdzenie cylindra na skrzyni biegow czy nie przepuszcza pomiedzy komorami ,wtedy nie bedzie widac wyciekow a sam cylinder zatrzyma sie w nieodpowiednim miejscu , to taka teoria tylko ,ale moze warto sprawdzic
U nas w firmie tez byl ten temat walkowany! Pomoglo wlasnie odpowietrzanie od dolu calego ukladu! Plyn musi byc wlasnie ten MAN-owski! U nas poszla w ruch duza strzykawka plus duuuuuzo cierplwiosci do tego ukladu
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
W serwisach maja zbiorniki/ pompy cisnieniowe , wtlaczajac plyn od dolu do gory z cisnieniem ~1-1.5 bar.Kazde polozenie lewarka z osobna.
Podczas tego zabiegu przetlaczane jest ok 1-2 L plynu gdyz nawet jak pojemnik uzupelniajacy jest juz pelny to trzeba tak dlugo pompowac az babelki z powietrzem wyleca z ukladu. W serwisie zrobia to szybciej ,ale oczywiscie nie taniej
dzieki za wasze wpisy,
problem jest w tym że odpowietrzony jest profesjonalnie i dalej tak się dzieje, prawdopodobnie będzie walnięta jakaś część...
macie może namiar na jakieś warsztaty w woj śląskim które poradziłyby sobie z tą awarią a nie naciągali na zakup kolejnych nowych części
A ja bym sprawdził czy odpowietrzniki nie łapią powietrza bo te w Manach nie są najlepsze, wkręć sobie po odpowietrzeniu śrubkę M8 x1( ale skok jeszcze sprawdź bo nie pamiętam) i jakby odpowietrznik łapał powietrze to z każdym ruchem lewarka łapał by powietrze i wtedy mogą wystąpić takie objawy i czy nie ma wycieków przy lewarku na nim od góry i na dole pod osłoną?
jeżeli by faktycznie te odpowietrzniki były nawalone to nie było by biegów wszystkich czy tylko np do przodu???. u mnie nie ma właśnie do przodu. auto przestało całą noc i o dziwo da się wrzucić bieg - z oporem ale wchodzi - lewarek leży bardzo do przodu.
czekam do jutra aż kierowca zjedzie na bazę i będe się za to brał sam a jak nie dam rady to dopiero na warsztat
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Sprawdz sterowanie siłownika odpowiedzialnego za przesuwanie przesuwek w skrzyni czyli włanczanie biegów do przodu i tyłu
siłownik znajduje się po lewej stronie wybieraka, dokładnie od spodu wybieraka jest przykręcony. Hydraulika steruje zaworkiem który podaje powietrze do tłoka. Tłok przesuwa wybierak który przesuwa widełki w skrzyni biegów. Przy włanczaniu biegu powinneś usłyszeć charekterystyczne psykniecie powietrza przy tym siłowniku. To samo powinno być słychac jak jest bieg właczony i lewarek głebiej wciskasz.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 26 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę