Strona 9 z 15 [ Posty: 285 ] Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1115 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 paź 2010, 11:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
"Wyniki sprzedaży na poszczególnych rynkach nie są niestety dobrym odzwierciedleniem wartości samochodu".

A co według Ciebie jest dobrym odzwierciedleniem wartości samochodu?
Spalanie, koszty części zamiennych, dostępność sieci serwisowej i ewentualne promocje serwisowe czy systemy typu Dynafleet.

Wyniki sprzedaży, szczególnie w Polsce mogą pokazywać jak ludzie są nastawieni na prowadzenie biznesu. Byle jak najtaniej, nie ważne, że potem to przyniesie straty... Kiedyś Cyryl mądrze stwierdził - każdy samochód się psuje, ale nie każdy naprawia się tak samo szybko, bo to zależy od innych czynników. I właśnie tutaj MAN czy DAF przegrywają z Volvem i Scanią ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 21 paź 2010, 18:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2010, 19:35
Posty: 15
GG: 0
Samochód: BRAK

"Firma DAF uzyskała rekordowy poziom udziału w rynku na rok 2009, mimo iż był to jeden z najtrudniejszych okresów w historii branży samochodów ciężarowych i transportu drogowego. Firma DAF osiągnęła udział w rynku samochodów ciężarowych w Unii Europejskiej, w klasie pojazdów ciężkich (powyżej 15 ton), rzędu 14,8%. W kwestii obrotów firma DAF osiągnęła solidne trzecie miejsce wśród europejskich producentów samochodów ciężarowych. W segmencie ciągników siodłowych DAF jest numerem 1 w UE dzięki udziałowi w rynku rzędu 19,8%.."
źródło:http://www.daf.eu/PL/News-Media/News/Pa ... pie-1.aspx
Mam nadzieję, że kolega Bajzel rozumie treść tekstu powyżej :D . Udział Dafa na rynku ciężarówek UE ciągle rośnie, w Polsce również. Prawda jest taka, że vovlo i scania zostały w tyle. Np. konstrukcje kabin szweckich producentów zaraz bedą miały 20lat, Jeśli chodzi o sieć serwisów i ceny części zamiennych to.....daf znów górą. Scania i volvo dalej żyją legendą....niestety świat (w tym daf) poszedł do przodu....a Szwedom pozostała tylko legenda.....i kabiny po liftingu :lol:


Ostatnio zmieniony 21 paź 2010, 18:35 przez kozak, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 21 paź 2010, 18:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Kabina modelu XF ma już 20 lat albo i więcej, debiutowała w latach 80. w modelu 95ATi.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Post Wysłano: 21 paź 2010, 18:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2010, 19:35
Posty: 15
GG: 0
Samochód: BRAK

Zgadza się, kabina swój pierwowzór miała również ponad 20 lat temu....tylko, że od tego czasu trochę się zmieniła na plus. Mamy wersję ssc, niski tunel silnika....jest "dopracoawana". Szweckie kabiny są mniejsze....odbiegają od konkurecji. Brak np.stolików na posiłek, małe łóżka, schowki też pozostawiają wiele do życzenia. Dla mnie liczy się kabina, warunki w niej panujące, a nie legenda. Europa kupuje dafy, coś w tym musi być.


Post Wysłano: 21 paź 2010, 19:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

ogólnie to nie lubię się kłócić o auta, bo każdy gada swoje i ma swoją rację...
ale przejechałem się dla rozrywki 50km Scanią R420 Highline(tą co wstawiałem kiedyś film) i od razu bym się zamienił za mojego Dafa...
..............

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 27 paź 2010, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Cytuj:
Cytuj:
bardzo dobrze rozplanowane nawiewy ogrzewania postojowego
Tylko w XF, bo w CF wieje prosto w drzwi pasażera
Cytuj:
bardzo cichy.
...jak zgasisz silnik :lol: (nawet gruby materac na łóżku nie za bardzo pomaga)

do Scanii jeszcze daleko.
A Scanii jeszcze daleko do poprawienia zawieszenia kabiny, bo dobrze się w niej siedzi tylko wtedy jak nie jedzie.

Jechałeś kiedyś w ogóle DAF-em chłopcze? Chyba ATi... :lol: Serie poczynając od 95XF są bardzo dobrze wyciszone. :) Słychać tylko dźwięk turbinki. ;)

Co do nawiewów jak masz problemy z ich ustawieniem lub nie umiesz po prostu przesuwać tych krateczek, bo myślisz, że są na stałe to ci wieje, ale chyba w łeb. ;)

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 28 paź 2010, 17:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 22:05
Posty: 269
GG: 12975077
Samochód: Ford Transit '98
Lokalizacja: Biała Podlaska

Zjedz go, bo przecież obraził Dafa. Jeździłem zarówno Volvem, Dafem jak i Scania na fotelu pasażera i choć kabina mała, schowków brak to wybrał bym Volvo, bo wiem za co płace. Daf ma wygodne łóżko i tyle :D

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Post Wysłano: 28 paź 2010, 20:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Cytuj:
Zjedz go, bo przecież obraził Dafa. Jeździłem zarówno Volvem, Dafem jak i Scania na fotelu pasażera i choć kabina mała, schowków brak to wybrał bym Volvo, bo wiem za co płace. Daf ma wygodne łóżko i tyle :D
Niby w DAF-ie masz mało schowków? Wybacz, ale też mieliśmy Volvo i schowków jest może ze 2 więcej, a za to mniej pojemne. Nie powiem Volvem przyjemnie się jeździło, ale w DAF-ie jest bardziej przyjazna kabina, np. stolik rozsuwany. W Volvie kokpit jest mały i za bardzo nie ma gdzie czegoś położyć, np. szklanki, czajnika. Jedynym rozwiązaniem w Volvach jest zamontowanie półki, zresztą podobna sytuacja jest w Magnumkach, bo szczerze ich kokpity są bardzo podobne.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 28 paź 2010, 23:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Niby w DAF-ie masz mało schowków? Wybacz, ale też mieliśmy Volvo i schowków jest może ze 2 więcej, a za to mniej pojemne.
No tak może i schowków więcej, ale przecież jeden kierowca musi zabierać całą swoją garderobę na 1,5tygodniowy wyjazd zagraniczny i potrzebuje 5 walizek i do tego deski do prasowania. Bez przesadyzmu. Fakt na podwójną obsadę to GlobXL z dodatkowymi schowkami nie ma za wiele miejsca (mowa o schowkach wew.)
Cytuj:
Nie powiem Volvem przyjemnie się jeździło, ale w DAF-ie jest bardziej przyjazna kabina, np. stolik rozsuwany.
W Volvie jak dopłacisz to też masz. Tylko, że tutaj w cenie gołego Volviaka masz DAF'a na "wypasie" bo ma lodówkę i wysuwany stolik.
Cytuj:
W Volvie kokpit jest mały i za bardzo nie ma gdzie czegoś położyć, np. szklanki, czajnika. Jedynym rozwiązaniem w Volvach jest zamontowanie półki, zresztą podobna sytuacja jest w Magnumkach, bo szczerze ich kokpity są bardzo podobne.
Pokaż mi to podobieństwo między pulpitem FH a Magnum. W FH masz przecież mocowania na kubki, butelki, poręczny schowek przy siedzeniu, pojemny schowek pod pulpitem (na potrzebne rzeczy podczas jazdy). Wiele osób uważa, że deska rozdzielcza musi być ołtarzyskiem jak w Atego z nowej reklamy Radia ZET. Przecież każdy dodatkowy element na niej ogranicza widoczność.
Porównywanie pojazdów o 2 różnych pakietach wyposażeniowych nie ma sensu. Moim zdaniem najważniejszym elementem jest komfort pracy kierowcy, na który w jakiś 70% składa się jego stanowisko pracy podczas 9-10h jazdy/pracy. Auto powinno być ergonomiczne, odpowiednio wyciszone, a negatywne odczucia z jazdy po nierównościach zminimalizowane.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 29 paź 2010, 12:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
bardzo dobrze rozplanowane nawiewy ogrzewania postojowego
Tylko w XF, bo w CF wieje prosto w drzwi pasażera
Cytuj:
bardzo cichy.
...jak zgasisz silnik :lol: (nawet gruby materac na łóżku nie za bardzo pomaga)

do Scanii jeszcze daleko.
A Scanii jeszcze daleko do poprawienia zawieszenia kabiny, bo dobrze się w niej siedzi tylko wtedy jak nie jedzie.

Jechałeś kiedyś w ogóle DAF-em chłopcze? Chyba ATi... :lol: Serie poczynając od 95XF są bardzo dobrze wyciszone. :) Słychać tylko dźwięk turbinki. ;)

Co do nawiewów jak masz problemy z ich ustawieniem lub nie umiesz po prostu przesuwać tych krateczek, bo myślisz, że są na stałe to ci wieje, ale chyba w łeb. ;)
Weź się człowieku ogarnij i zacznij czytać, albo chociaż śledzić forum.
Ciekawe czy ty jeździsz i od jak dawna, że się tu tak sadzisz?

Napisałem, że w CFie wieje w drzwi bo tak jest i nic nie wyregulujesz, jak sobie rury nie wyciągniesz obok fotela to masz ogrzane tylko drzwi, a to, że dla Ciebie daf to od razu XF to już nie moja wina.

Akurat w Scanii kabina zawieszona jest na poduszkach z przodu a nie jak w dafie na amortyzatorach, także nie myl tego z resorowaniem osi napędowej.

I powiedz mi jak w dafie ma być wygodnie jak fotela do kierownicy nie można dopasować bo takie jest zakres jej regulacji, a jeżeli już rękom jest wygodnie to po 2h bolą nogi od przykurczu.

Co do wyciszenia to chyba testy mówią same za siebie, tu już nie masz podstaw do sporu, bo racji nie masz.

I powtórzę się, zacznij czytać nim zaczniesz p......ć głupoty.,

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 29 paź 2010, 13:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Akurat w Scanii kabina zawieszona jest na poduszkach z przodu a nie jak w dafie na amortyzatorach, także nie myl tego z resorowaniem osi napędowej.
No tak Scania ma kabinę na poduchach, ale przy jeździe na pusto samym koniem w kabinie bardzo mocno odczuwasz półresory na osi pędnej :) Z tego co się orientuję to chyba Daf ma tylne zawieszenie (mowa o ciągniku siodłowym) na 4 miechach co jest dużo bardziej komfortowe. Kiedyś pisałem, że pod względem zawieszenia kabiny to wolę Robura z rozwalonym regulatorem ciśnień w zawieszeniu kabiny, jak Scanię ze sprawnym zawieszeniem. Daf'em jeździłem tylko na krótkim dziurawym odcinku i bardzo bujało (95.430 SSC) ale chyba jednak mniej jak w Scanii. Nawiązując do wyciszenia kabiny a raczej dochodzącego mruczenia silnika. Samochód samochodowi nierówny i może tak być, że jakoś wykonania wyciszenia może różnić się od rynku docelowego.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 29 paź 2010, 14:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
jakoś wykonania wyciszenia może różnić się od rynku docelowego.
To chyba wy jeździcie Dafami z lepszej partii.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 29 paź 2010, 16:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Cytuj:
jakoś wykonania wyciszenia może różnić się od rynku docelowego.
To chyba wy jeździcie Dafami z lepszej partii.
Nie miałem tutaj na myśli DAF'ów a Volvo :) Seria F na rynek szwedzki miała specjalnie przyciemniane szyby. Volva FH12 gen '99-'01 z rynku holendereskiego są dużo cichsze jak te od dealer'a z Hiszpanii czy Niemiec. Nie wiem czym to się ma, ale taka jest prawda.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 30 paź 2010, 18:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Cytuj:
Cytuj:
jakoś wykonania wyciszenia może różnić się od rynku docelowego.
To chyba wy jeździcie Dafami z lepszej partii.
Nie, bo ja nie jeździłem jednym DAF-em przez całe życie, tylko kilkoma. ;) Wiem co nieco o nich i twoje bajki na ich temat tylko psują mi humor. Wiesz, jak trafiłeś rozpier**lonego złoma po jakimś brudasie i nie spisywał się to nie znaczy, że każdy taki jest.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 30 paź 2010, 19:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

:lol: :lol: :lol:
przestań już....
musiałbym mieć naprawdę pecha, żeby jeździć 5tym dafem po jakimś brudasie, co robi dziury między kabiną, a silnikiem, że mi hałas przeszkadza...

nie wiem czemu, nie powiesz nic o pracy skrzyni biegów w CF w porównaniu do XF, jeżeli jesteś już taki expert... (mówię o CF z prostokątnym halogenem vs. XF.95) :>

weź się już uspokój 8)

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 30 paź 2010, 20:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:

A co według Ciebie jest dobrym odzwierciedleniem wartości samochodu?

Wyniki sprzedaży, szczególnie w Polsce mogą pokazywać jak ludzie są nastawieni na prowadzenie biznesu.

Po prostu DAF jest najlepszym autem do jazdy na "kamieniu". :twisted: Żaden inny się do tego nie nadaje tak dobrze. :mrgreen:


Post Wysłano: 30 paź 2010, 20:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Cytuj:
:lol: :lol: :lol:
przestań już....
musiałbym mieć naprawdę pecha, żeby jeździć 5tym dafem po jakimś brudasie, co robi dziury między kabiną, a silnikiem, że mi hałas przeszkadza...

nie wiem czemu, nie powiesz nic o pracy skrzyni biegów w CF w porównaniu do XF, jeżeli jesteś już taki expert... (mówię o CF z prostokątnym halogenem vs. XF.95) :>

weź się już uspokój 8)
Dziurę to ty masz chyba w mózgu wielkości koła 315/80. :mrgreen:

Co do skrzyń to niestety CF-em nie miałem przyjemności jeździć. ;) Jeździłem 95 ATi 380(solówka), 95XF 380, 95XF 430, XF95 430. Powiem tak, że wszystkie DAF-y oprócz XF95 miały problem z przebijaniem skrzyni z górnej na dolną. ;) Często na światłach było trzeba się pomęczyć, aby ruszyć z mniejszego biegu. Co do skrzyń ZF w DAF-ach serii XF - bardzo dobrze się spisywała. ;) Za wadę mogę również uznać to, że w DAF-ach często zimą zapalają się wszystkie kontrolki po kolei na kokpicie. :D ABS, ABS II, EBS jednym słowem każdego dnia inna. :lol: Innej wady oprócz przebijania skrzyni i kontrolek nie widzę. ;)

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 30 paź 2010, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Damian, daj spokój. Dzieci Scanii zawsze będą bronić tego przereklamowanego ścierwa. Rki jak Rki, sprzęt dobry, ale o serii 4 szkoda się wypowiadać. Silnik to nie wszystko koledzy...

Ciekawe tylko czemu RKZ daje warny za wyrażanie swojego zdania (niby jaka kłótnia? zwykła wymiana zdań, od tego kurna mol jest forum!), a kolegów od burdelu na forum głaskał po głowie :)


Ostatnio zmieniony 31 paź 2010, 11:07 przez eRKaZet, łącznie zmieniany 2 razy.
Adwokat? Dostał warna za obrażanie innych użytkowników. Jak miałeś rangę moderatora, to mogłeś działać, nie sprawdziłeś się, więc się nie odzywaj niepytany.


Post Wysłano: 30 paź 2010, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Dziurę to ty masz chyba w mózgu wielkości koła 315/80. :mrgreen:
Ciekawe czy na żywo tez taki mądry jesteś...
Cytuj:
Co do skrzyń to niestety CF-em nie miałem przyjemności jeździć. ;)
to czemu burczysz w sprawie ogrzewania
Cytuj:
Za wadę mogę również uznać to, że w DAF-ach często zimą zapalają się wszystkie kontrolki po kolei na kokpicie. :D ABS, ABS II, EBS jednym słowem każdego dnia inna. :lol: Innej wady oprócz przebijania skrzyni i kontrolek nie widzę. ;)
no to teraz co... ja mam najeżdżać że się tobie lampy pala a mi się nie paliły i jakiś złamas ci gryzł przewody??

pomyśl... i to 2 razy
nim coś napiszesz...

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 30 paź 2010, 23:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Cytuj:
Cytuj:
Co do skrzyń to niestety CF-em nie miałem przyjemności jeździć. ;)
to czemu burczysz w sprawie ogrzewania
Cytuj:

pomyśl... i to 2 razy
nim coś napiszesz...
Ty też. Może siedział i wie ;) Poza tym chodzi do jednej szkoły z kolesiem, który miał do czynienia z kilkoma CFami - może od niego wie. Nie bądź chop bo zaczynasz próbować coś uświadomić, tylko nie masz poważnych argumentów na to.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 9 z 15 [ Posty: 285 ] Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1115 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: