Dwa zdjęcia Jelcza 420, skrzyniowy i wywrotka. W latach 70- tych wyprodukowano ok. 100 podwozi typu 420. Część zabudowano jako samochody strażackie z drabiną Magirus, część podwozi zabudowano jako armatki Hydromil. Ciągnika siodłowego nigdy nie widziałem ale może taki był.
W Jelczach 417 w wersji eksportowej montowali klimatyzatory. Był kiedyś artykuł na ten temat w czasopiśmie "Auto -Technika - Motoryzacyjna". Wiem, że takie Jelonki z takim wyposażeniem sprzedawane były m. in. do Chin. Może ma ktoś ten artykuł??
Jedno zasadnicze pytanie:
dlaczego w tych Jelczach kabina jest lekko odchylona do tyłu(chodzi mi o ciągniki) widziałem jakiś czas temu jelcza tej serii z cementonaczepą no i miał kabineodchyloną do tyłu no i moje pytanie brzmi o co chodzi...
_________________ Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Według mnie odpowiada za to rodzaj zawieszenia i kondycja tegoż układu. Akurat w modelach 417 i 620 zawieszenie mostu napędowego jest mechaniczne (nie licząc osi podnoszonej hydraulicznie w 620). Jeżeli dodasz do tego "posadzenie" naczepy na siodle i ładunek. Tył musi siąść. Nie ma innej możliwości. Według mnie to jest odpowiedź na pytanie.
Kilka razy widziałem też model C423 lub C424 (one mają zawieszenie pneumatyczne tylniej osi) gdzie również kabiny "siedzą" na tyle. Ale tutaj moim zdaniem wina leży po stronie zużycia amortyzatorów kabiny.
_________________ Gumisie, Lubisie ... lubie wszystkie misie
417 mają zawieszenie piórowe, chyba, że ktoś na własną rękę przerobił to wtedy biedzie na poduszkach w 422,423,424 było zawieszenie pneumatyczne, ale też za dopłatą. 417 są to praktycznie Jelcze 317 z nową kabiną.
Ja mam następne pytanie... Jeżeli ciągniki siodłowe miały zawieszenie piórowe to w jaki sposób była podłączana naczepa?
Normalnie, przecież naczepę regulujesz sobie na podporach (wysokość). Podjeżdżasz ciągnikiem pod naczepę i opuszczasz ją na tyle żeby lekko opierała się na siodle. Potem cofasz aż sworzeń zaskoczy. Dawniej nie było tak prosto jak teraz, poduszki na pilota itp.
Witam, poszukuję instrukcji do Jelcza 415. Jest chyba identyczna jak dla 417 dlatego piszę w tym temacie. Mamy Jelonka 415 na utrzymaniu w Ochotniczej Straży Pożarnej i książka ułatwiła by znacząco serwisowanie.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę