Podczas jazdy w DAFie z 18-biegową skrzynią ZF z intarderem po jakimś czasie od włączenia biegu np.7 albo 8 samochód przestaje ciągnąć jakby wyskoczył bieg (drążek od zmiany biegu zostaje cały czas w miejscu w którym powinien być włączony bieg). Żeby samochód zaczął znowu ciągnąć trzeba wyłączyć bieg i włączyć go ponownie. Co może być tego przyczyną? Dzieje się tak tylko na górnej skrzyni niezależnie od tego czy jest na pełnym czy na pół biegu.
Nie znam sie na tym zabardzo, ale obstawiam problem z połówkami. W Reni w B18 skrzyni, jak cos zle zrobilem i nie zalaczylo polowki, to rozlaczalo sie wszystko. Wystarczylo wcisnac sprzeglo i bylo ok.
Wyskakuje na luz pomiędzy połówkami lub skrzyniami (duża/ mała). U mnie wyskakiwało między połówkami i wystarczyło wcisnąć sprzęgło. U ciebie obstawiam problem z skrzyniami mała/duża, gdyż trzeba wyciągnąć na luz żeby skrzynia ponownie wskoczyła. 7, 8 bieg to dość szybko , w skrzyni powinno być zabezpieczenie które nie pozwala przejść na małą skrzynię powyżej 20 ( lub 40)km/h
witaj, kolego skrzynia biegow do rozebrania , dokladnie dolna/wysoka skrzynia. Przesowka od wysokiej niskiej nie trzyma, synchronizatory od wysokiej niskiej do wymiany. Mam troche nowych synchronizatorow do wyskiej niskiej oryginalnych jakbys potrzebowal gg3958206 pozdro
Zabezpieczenie żeby nie przechodziło na dolną skrzynie przy za wysokiej prędkości jest i działa z tym nie ma żadnego problemu.
Problem jest w tym że bieg się po prostu wyłącza podczas jazdy(drążek od zmiany biegu zostaje cały czas w miejscu gdzie powinien być dany bieg) ale jeśli jest na wysokiej skrzyni to na niej zostaje. Wystarczy wbić bieg z powrotem i na jakiś czas znowu jest dobrze.
tak jak pisalem powyzej, synchronizatory od wysokiej niskiej zuzyte masz a dokladniej przesowka!!! wysoka niska skrzynia jest calkiem odrebnym elemntem skrzyni ty lewarkiem to wbijasz tylko biegi a wysoka niska jest sterowana pneumatycznie, jak padnieta jest wysoka niska to tak sie wlasnie dzieje podczas jazdy ginie bieg gdzie lewraek jest w pozycji biegu
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Sprawdź jeszcze zawór odpowiedzialny za górną-dolna skrzynie na wybieraku. W środku jest taki kołek metalowy z kulką na końcu tego kołka. Ta kulka potrafi się wylatać z tego kołka przez co zawór nie przełącza do końca skrzyni, i wyrzuca na luz skrzynie przy włączonym biegu
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 20 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę