Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Cytuj:
Rozwazamy sytuacje kiedy jezdzimy bez lancuchow i czynnikiem determinujacym jest jakosc opony, jej rodzaj.
W takim razie, nie pokazuje, po co ;)

Dnia 4 grudnia 2010 został wprowadzony w Niemczech obowiązek używania opon zimowych w zimowych warunkach pogodowych.

Kierowcy samochodów osobowych i ciężarowych muszą zatem przestrzegać następujących zasad:

- Jazda na letnich oponach w zimowych warunkach pogodowych może zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego. Dlatego w tych warunkach obowiązuje używanie opon zimowych.

- Wszystkie opony oznaczone symbolem M+S (błotno-śniegowe) traktuje się jako opony zimowe. Zaliczają się do nich również opony całoroczne.

- W przypadku ciężkich pojazdów użytkowych (autobusów i samochodów ciężarowych kategorii M2, M3, N2 i N3) opony zimowe muszą być założone na osie napędowe.

Przyczyna: Opony na pozostałych osiach mają z uwagi na podwyższony udział kauczuku naturalnego w składzie mieszanki bieżnikowej lepszą przyczepność niż letnie opony do samochodów osobowych i przez to zasadniczo nadają się do stosowania całorocznego.

- Pojazdy użytkowe stosowane w rolnictwie i leśnictwie nie są objęte tymi przepisami, ponieważ ich ogumienie ze względu na wydatny bieżnik zapewnia dostateczne bezpieczeństwo w zimowych warunkach pogodowych.

- Jazda bez opon zimowych podlega karze grzywny.


źródło:

http://www.warschau.diplo.de/Vertretung ... eifen.html


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1137
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI

Co do twojego pytania kolego wermar2 .
Cytuj:
Kierowca wpadnie do rowu ze względu na swój błąd i zablokuje drogę. Przewoźnik zapłaci mandat?
Trzeba rozgraniczyć dwie sytuacje kiedy jest błąd kierowcy ,a kiedy to zły stan techniczny pojazdu spowoduje zablokowanie drogi .Bez względu na to policjant z drogówki mandat nałoży na kierowcę bo powie że mógł zjechać na parking i że to on odpowiada za poruszanie się pojazdem w złym stanie technicznym i koło się zamyka.
Cytuj:
natomiast Twój postulat ma bardziej za zadanie ułatwić pracę kierowcy i przenieść z niego odpowiedzialność na kogokolwiek innego (również za jego błędy) i na pewno nie byłby skuteczny w użyciu
Tutaj nie oto mi chodziło jestem za płaceniem za błędy własne ,ale też o rozgraniczeniu odpowiedzialności .Bo niby dlaczego kierowca ma odpowiadać za stan techniczny pojazdu który nie jest jego własnością (według mnie powinien dbać o pojazd , ale nie będzie wymieniał części za własne pieniądze ) .A co do opon zimowych to wcale nie są tak uniwersalne jak ma to miejsce w osobówkach, ale na pewno lepsze niż zniszczone opony cało sezonowe i tyle w tym temacie ode mnie byle do wiosny .

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

Cytuj:
- W przypadku ciężkich pojazdów użytkowych (autobusów i samochodów ciężarowych kategorii M2, M3, N2 i N3) opony zimowe muszą być założone na osie napędowe.
zaciekawił mnie ten fragment, słyszalem że niemcy wprowadzili nakaz jazdy na zimówkach ale sądziłem że dotyczy to tylko zimówek i nie zagłębiałem się za bardzo w temat.

potwierdzacie że auta cieżarowe też muszą posiadać zimówki!!??


Cytuj:
- Wszystkie opony oznaczone symbolem M+S (błotno-śniegowe) traktuje się jako opony zimowe. Zaliczają się do nich również opony całoroczne.
:]
Czyli opony wielosezonowe są traktowane jako zimowe i śmiało można śmigać.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

większość opon do ciężarówek ma oznaczenie MS przykład- najtańsze kormorany.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: