Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 sty 2011, 12:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Wie ktos jak sterowana jest wiskoza w tym aucie? Dochodzi do niej kalan 6tka, wiskoza sprawdzona samochod nadal sie grzeje.
Podejrzwam wiec na mechanizm ktory ją zalącza.

Prosil bym, zeby ktos mi przyblizyl sposob funkcjonowania tego mechanizmu i co tam sie moze skiepscic.


Jesli zaloze wiskoze bez sterowania (taka ktora nagrzewajac zalaczy sie a chlodzac wylaczy) bedzie dobrze? Bo slyszalem ze i tak sie moze grzac.

Aha, pompa wody dobra, chlodnice plukane, samochod zawsze jezdzi na plynie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 12 sty 2011, 17:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

W f2000 byly montowane rozne wentylatory ( o ile pamietam )
,zwroc uwage czy do "wiskozy" jest podlaczony jakis kabel , byc moze ze juz jest sterowane elektrycznie .
Jak nie ma zadnej elektryki ,to taka "wiskoze" mozna zablokowac w celach testowych lub jazdy na krotkim dystansie i powinno/byc moze jest to opisane w ksiazce obslugi .


Post Wysłano: 12 sty 2011, 17:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Ksiazki nie ma. Kable tez nie dochodza, tylko kalan z powietrzem.

Wiesz moze jak to zablokowac? Bo normalną to przwiercic ze 3 dziurki i srubami skrecic mozna.


EIDT:
Przy odlaczonym kalanie z powietrzem wiskoza powinna byc zalaczona czy wylaczona?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Ostatnio zmieniony 12 sty 2011, 18:11 przez Rossi, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdzie zgubiłeś ogonki w literkach?


Post Wysłano: 12 sty 2011, 20:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Ten tekalan idzie do zaworu który jest na przewodzie z płynem i ze zmianą temp podaje powietrze lub nie . Najprościej sprawdzić czy powietrze dochodzi do wisco na ciepłym i na zimnym silniku .


Post Wysłano: 12 sty 2011, 21:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Ok, dzięki.

Wiatry powinny dochodzic na zimnym czy na gorącym?


Można by to sprawdzić przez pociągniecie tego tekalana do kabiny, i podczas jazdy zobaczyc kiedy dmucha a kiedy nie?
Powinno byc jakies okreslone cisnienie, czy takie jakie jest w ukladzie (ok 11 atm)?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 15 sty 2011, 12:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czujnik wiskozy znajduje się na przewodzie powrotnym z chłodnicy a dokładnie na tym odlewie co jest przykręcony do pompy wodnej a tym wężem.
Jak podłączysz powietrze to zblokujesz wiskozę na wentylatorze. Albo zobacz dokąd na du schodzi tekalan który jest wpięty w obudowę chłodnicy po prawej

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 15 sty 2011, 17:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Juz znalazlem to co steruje wiskozą. Wyprowadziłem kalan do kabiny, i tak na zimnym silniku leci delikatnie powietrze, a kiedy temperatura przekracza 80 stopni, zaczyna wiać z niego o wiele mocniej.

Wnioskuje wiec, ze sterowanie jest ok, tak?

Zastanawia mnie tylko czemu na zimnym troche leci?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 15 sty 2011, 17:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Zastanawia mnie tylko czemu na zimnym troche leci?
Też tak miałem :] . Jak wiskoza załączy całkowicie to na pewno usłyszysz wentylator, wtedy strasznie huczy jak się kręci. Jak niema przepływu wody przez chłodnice to nie załączy się wentylator. To działa podobnie jak elektryczny włącznik wentylatora w osobówce. Sprawdź czy jest chłodnica gorąca na dole, może wsadz inne termostaty

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 11 maja 2011, 22:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2007, 14:36
Posty: 24
GG: 161647
Samochód: f2000 26.403
Lokalizacja: Wadowice

chcialem dolaczyc sie do tematu mi z tego wezyka caly czas leci powietrze tak ze wydmucha na postoju cale do zera dodam ze silnik po remoncie i lapie mi temp do granicy zielonego pola a na granicy slychac bulgotanie jezdze delikatnie i w sobote bede spr termostaty badz musze chlodnice ymyc ale czy dobrze szukam i jedze ten wezyk do chlodnicy od tego czujnika co puszcza mailem zaslepiony i przed remontem nie lapal temp bledow niema plynu w oleju jak narazie tez nie i ubytkow tez nie nie dymi nie jest slaby

_________________
Mati


Post Wysłano: 12 maja 2011, 18:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Jak Ci minie słowotok, i jakoś logicznie sformułujesz o co chodzi, to może nawet ktoś Ci doradzi.

Narazie to jeden bełkot jest.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: