Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 sty 2011, 13:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Mam problem z retarderem, ostatnio podczas zjazdu z góry retarder nagle się wyłączył, po chwili złapał znowu i nagle puścił, od tamtej pory się nie włączy...

Co może być przyczyną? Oleju niestety nie było jeszcze kiedy sprawdzić...

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 30 sty 2011, 13:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Nie wiem dokładnie jak to jest w Scanii ale na początek skoro tak się dzieje sprawdziłbym czy dochodzi powietrze do zaworu przy retarderze sam zawór no i czujnik temperatury płynu chłodzącego być może coś walneło i sterownik go wyłączył. A świeci jakaś kontrolka lub pisze coś na wyświetlaczu o retarderze?


Post Wysłano: 31 sty 2011, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

kolego prawdopodobnie zawór proporcjonalny. na początek zobacz czy nie zchodzi z niego powietrze

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 03 lut 2011, 18:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 paź 2009, 18:23
Posty: 93
GG: 12544520
Samochód: Volvo FH

a u mnie zaczyna zwalnic przy 40km powyzej predkosci nie dziala.


Post Wysłano: 18 lut 2011, 0:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lis 2010, 14:15
Posty: 20
GG: 0
Samochód: scania

Witam koledzy .Wyświetla mi się kod 4682 to oznacza konfiguracja retardera ale niebardzo rozumiem to co mam go zkonfigurowadz ale jak Dzięki


Post Wysłano: 25 maja 2011, 14:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Cytuj:
kolego prawdopodobnie zawór proporcjonalny. na początek zobacz czy nie zchodzi z niego powietrze

Auto dzisiaj będzie wjeżdzać na obsługe, ale nigdzie nie słychać żeby uciekało powietrze, jakby ktoś mógł mniej więcej powiedzieć jak wygląda i gdzie się znajduje ten zawór proporcjonalny byłbym bardzo wdzięczny.

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 25 maja 2011, 14:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

prawdopodobnie przyczyna jest jedna mala rzecz, ale aby to zrobic to niestety roboty jest duzo i koszty tez sa spore.
Podjedz na serwis i niech zdiagnozuja co jest przyczyna.
Oczywiscie sam mozesz sprawdzic olej, o ile wiesz jak sie to robi. Jak nie wiesz to na serwisie rowniez Ci to sprawdza.
W byle warsztacie Ci tego nie zrobia, chyba ze zajmuja sie Scania i maja ja w malym palcu.


Post Wysłano: 26 maja 2011, 17:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2010, 20:11
Posty: 156
Samochód: Tandem
Lokalizacja: Chełmo/Radomsko

Witam.
Dzieje się tak że się włącza i od razu wyłącza??

_________________
Za bezpieczny...


Post Wysłano: 26 maja 2011, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

Cytuj:
prawdopodobnie przyczyna jest jedna mala rzecz, ale aby to zrobic to niestety roboty jest duzo i koszty tez sa spore.
Podjedz na serwis i niech zdiagnozuja co jest przyczyna.
Oczywiscie sam mozesz sprawdzic olej, o ile wiesz jak sie to robi. Jak nie wiesz to na serwisie rowniez Ci to sprawdza.
W byle warsztacie Ci tego nie zrobia, chyba ze zajmuja sie Scania i maja ja w malym palcu.
Olej jest, a jechać do serwisu żeby sprawdzili olej to chyba głupota :P


Miodzik=

Teraz wogóle się nie włącza, przed tym miał właśnie tak że trzymał, po chwili puszczał po czym znowu łapał...

na chwile obecną nie reaguje na 'dzwignie'

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 27 maja 2011, 16:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2010, 20:11
Posty: 156
Samochód: Tandem
Lokalizacja: Chełmo/Radomsko

Proponuję sprawdzić czujniki abs, wyczyścić i czy w ogóle jest w nich prąd.

_________________
Za bezpieczny...


Post Wysłano: 27 maja 2011, 20:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Proponuję sprawdzić czujniki abs, wyczyścić i czy w ogóle jest w nich prąd.
Nawet z niesprawnym EBS'em Retarder będzie działał. Z wyjątkiem trybu automatycznego.


Post Wysłano: 27 maja 2011, 22:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
Olej jest, a jechać do serwisu żeby sprawdzili olej to chyba głupota
jezeli jest go prawidlowa ilosc to nie ma sensu jechac.

tak jak wczesniej pisalem - aby to naprawic to niestety trzeba iles tam takich ukladow retardera przerobic aby wiedziec o co biega i gdzie szukac przyczyny.
Tanim kosztem - czyli przez internet raczej tego nie zrobisz, albo zrobisz, ale bedziesz musial sprawdzic wszystko pod warunkiem, ze znasz jakie jest prawidlowe zachowanie danego zespolu.


Post Wysłano: 28 maja 2011, 14:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2010, 20:11
Posty: 156
Samochód: Tandem
Lokalizacja: Chełmo/Radomsko

Kolego VeRay u nas nie sczytywał jeden czujnik przy kole i retarder nie chodził. Pożyczyliśmy ten czujnik i to on okazał się przyczyną.

_________________
Za bezpieczny...


Post Wysłano: 12 cze 2011, 15:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2008, 11:11
Posty: 156
GG: 7106329
Lokalizacja: Podkarpacie

chciałem odczytać kody migowe ABS'u ale jakieś były strasznie chaotyczne, czas mrugnięć za każdym razem taki sam, nie było czegoś takiego jak wolne, szybkie, tylko cały czas tak samo.

_________________
TRANSPORT DREWNA BIESZCZADY


Post Wysłano: 13 cze 2011, 0:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Kolego VeRay u nas nie sczytywał jeden czujnik przy kole i retarder nie chodził. Pożyczyliśmy ten czujnik i to on okazał się przyczyną.
Masz całość na bębnach?


Post Wysłano: 13 cze 2011, 11:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 gru 2010, 20:11
Posty: 156
Samochód: Tandem
Lokalizacja: Chełmo/Radomsko

Całość na tarczach ale żeby była jasność retarder nie chodzi na trybie automatycznym tylko na ręcznym a przed wymianą czujnika nie chodził wcale. Kolego VeRay widzę że jesteś obcykany w Scanii może podpowiesz co jest przyczyną. Wyświetlają się błędy na desce, byliśmy na komputerze i pokazało prawe przednie koło czujnik ABS. Elektryk stwierdził że może to być wina załamanego kabla czy jakaś inna głupotka, myślę o podłączeniu auta do kompa i sprawdzeniu po kolei wszystkich połączeń. Ale się rozpisałem pozdrawiam:)

_________________
Za bezpieczny...


Post Wysłano: 13 cze 2011, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Po prostu zczytaj kody błędów przez panel "DIAGNOSTIC" na desce rozdzielczej i napisz jakie się wyświetlają kody usterek to powiem Ci co i jak... Dziwne bo u mnie z padniętym czujnikiem na tylnym kole i ze źle skalibrowanym czujnikiem zużycia klocków retarder działał w trybie ręcznym a w automatycznym nie. Po wymianie czujnika i poprawnym skalibrowaniu czujnika klocków wszystko działa :)


Post Wysłano: 14 cze 2011, 21:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 paź 2009, 18:23
Posty: 93
GG: 12544520
Samochód: Volvo FH

A u mnie retarder działa w przedziale 60-70 powyżej nie działa i świeci się kontrolka ABS,przycisk AUT nie działa w ogóle.


Post Wysłano: 18 cze 2011, 10:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 17:56
Posty: 576
GG: 2738622
Samochód: MAN
Lokalizacja: małopolska rudawa

koledzy ja mam scanie r i też kłopot z retarderem. po diagnozie komp. błąd brzmi że retarder zadał siłe 2000nm i nie może j nie jest w stanie wydolic. olej sprawdzony,zawór proporcjonalny zamieniony i dalej to samo

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: